ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt invertirà 360.000 euros en tecnologia per a convertir-se en una ‘ciutat intel·ligent’

La inversió està cofinançada al 50% pel Fons FEDER de la Unió Europea
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 24, 2023
158 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9815 sagunt nucli urba port

L’Ajuntament de Sagunt busca convertir Sagunt en una Smart City (ciutat intel·ligent) amb una iniciativa que suposarà una inversió de vora 360.000 euros i que té com a objectiu principal aprofitar les noves tecnologies per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania i optimitzar la prestació de servicis públics en el municipi.

El projecte s’emmarca en la necessitat d’incorporar progressivament tecnologies avançades en l’administració dels serveis urbans. Per a això, s’estan desenvolupant una sèrie d’accions estratègiques, entre les quals s’inclouen l’actualització i el manteniment de la Xarxa Telemàtica de l’Ajuntament, per a connectar totes les dependències i instal·lacions municipals, brindant suport a diverses aplicacions i sistemes, així com a les xarxes domèstiques. A més, es reforçarà la seguretat dels sistemes.

També s’executen projectes tecnològics que incorporen les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en els serveis públics municipals, especialment aquells relacionats amb la mobilitat. Això s’aconseguix mitjançant la implementació de sensors en tota la ciutat. Estos sensors permeten l’anàlisi i la traçabilitat de la mobilitat de vehicles i persones en el municipi contribuint a una gestió més eficient del trànsit i dels recursos municipals.

Per a això, es crea una plataforma d’Anàlisi i Gestió de la Sensòrica que recopila la informació proporcionada pels sensors desplegats en tota la ciutat. Esta plataforma estarà disponible per a tots els departaments municipals i generarà indicadors clau de rendiment (KPI). La informació en temps real i les analítiques permetran prendre decisions informades sobre la prestació de servicis públics, com la gestió del trànsit, la programació cultural, l’ajust dels servicis esportius i molt més.

«Aspirem a ser una ciutat intel·ligent, en la qual les TIC estiguen plenament incorporades a la prestació dels servicis municipals», ha afirmat el regidor de Noves Tecnologies, Antonio Iborra. El regidor ha defensat la necessitat de continuar implementant millores tecnològiques «perquè permeten optimitzar recursos, dur a terme una gestió més eficient i, sobretot, millorar l’atenció ciutadana».

D’altra banda, la regidora d’EDUSI, Natalia Antonino, ha posat en valor «el treball que s’està duent a terme des del Servei Municipal d’Informàtica i Comunicacions de l’Ajuntament de Sagunt per a consolidar un projecte d’smart city. Amb el suport que ens brinda el finançament per part de la UE, estem millorant la connectivitat, el software i el hardware de l’Ajuntament, a més d’implementar mesures, com els sensors de mobilitat, que incrementaran la seguretat i ens donaran informació molt útil respecte a l’ús que fa la ciutadania dels servicis municipals», ha comentat.

Cal destacar que a més d’estes accions, es proporcionarà formació al personal tècnic municipal per a utilitzar i aprofitar al màxim la informació continguda en la plataforma.

Dels quasi 360.000 euros que s’invertiran el 50% estarà finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) a través de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI JOIN SAGUNT).
 

Tags: admin València

Lo + leído

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), a través del…

Paiporta reabre el Pont Nou sobre el barranco del Poyo tras su reconstrucción por los daños de la dana

La reconstrucción sigue avanzando en Paiporta con la reapertura al tráfico rodado del Pont Nou,…

Cómo elegir a su asesor financiero en Alicante: guía para empresas y patrimonios exigentes

Elegir un asesor financiero es una de esas decisiones que no suele tomarse con prisa…

Otras noticias

Platja de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer frena l’expansió dels pisos turístics per a preservar el teixit residencial

Por Toni Cuquerella
La exposición se puede visitar en la Biblioteca de Canet.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

Por Toni Cuquerella
Parc arqueològic del Grau Vell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt recupera el port mil·lenari: dels seus orígens ibers a la seua esplendor romana, el Grau Vell obri la seua història

Por Toni Cuquerella
Imatge de la proposta d'ubicació de la macroplanta solar al port de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Sagunt demana situar la macroplanta solar de la gigafactoria en el port marítim perquè no afecte terreny agrícola

Por Toni Cuquerella
2941 sagunt parc sagunt
El Camp de MorvedreValencia

El efecto Volkswagen e Inditex dispara hasta un 11% al alza el mercado inmobiliario de Valencia y Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
El capitell s'ha dipositat al Museu d'Arqueologia de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Rescatat un capitell del segle XV descobert en unes obres privades a l’entorn del Castell de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?