ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Les obres de la plataforma intermodal de Sagunt començaran el pròxim 1 de març

Les obres han sigut adjudicades per 98,1 milions i se situa en una parcel·la de 688.000 metres quadrats dins de l'àmbit de Parc Sagunt II
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:26 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado febrero 1, 2024
652 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5298 sagunt plataforma intermodal projecte

Les obres de l’àrea logística de Parc Sagunt II començaran el pròxim 1 de març. Aixó ho ha anunciat la generalitat després de l’adjudicació de la primera fase de la plataforma intermodal.

Les obres d’esta infraestructura de transport i logística, que són finançades íntegrament per la Generalitat amb recursos propis han sigut adjudicades a la UTE Rover Infraestructuras, SA; Becsa, SA i Rover Rail, SA, per un import de 98,1 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos.

Amb esta adjudicació, està previst que les obres d’urbanització del parc empresarial Parc Sagunt II estiguen finalitzades el 3 d’agost de 2026, en compliment amb els compromisos adquirits, mentres que la plataforma intermodal estarà operativa en el seu vessant ferroviari el març de 2026.

Així mateix, la connexió del vial estructural de la urbanització de Parc Sagunt II amb l’A-7 i la V-23 es preveu que estiga en funcionament el febrer de 2025 i també està prevista la posada en funcionament del Centre Integrat de Formació Professional ‘Battery Campus’.

Totes estes actuacions s’estan realitzant en coordinació amb PowerCo, la gigafactoria de cel·les de bateries per a vehicles elèctrics que preveu començar la seua activitat en Parc Sagunt II en el primer semestre de 2026, i posen de manifest la consolidació de la col·laboració publicoprivada per al desenvolupament d’este projecte industrial estratègic basat en les energies renovables i la sostenibilitat.

Cal destacar que els Pressupostos de la Generalitat per a 2024 ja preveuen 51,4 milions per a l’inici de les obres, que seran dutes a terme a través d’espais econòmics empresarials (EEE), la societat pública de la Generalitat que actua com a agent urbanitzador en l’àrea logística de Sagunt.

Impuls de la descarbonització del transport

La plataforma intermodal se situa a la parcel·la TU de 688.000 metres quadrats dins de l’àmbit de Parc Sagunt II i impulsarà la descarbonització del transport, així com l’aposta pel consum energètic renovable, la qual cosa la convertirà en un paradigma d’infraestructura de transport multimodal sostenible i respectuosa amb el medi ambient.

A més, esta plataforma intermodal contribuirà a l’aportació de mercaderies al corredor mediterrani per ferrocarril cap a la resta d’Europa, així com als corredors nacionals de Centre (València-Madrid) i Cantàbric-Mediterrani (València-Saragossa-Nord), a les rutes d’eixida i entrada de mercaderies tant al port de València-Sagunt, i també a les indústries de la Comunitat Valenciana en general.

El projecte de construcció de la plataforma intermodal està dividit en dos parts: una corresponent a l’obra ferroviària, i l’altra a la urbanització.

La primera part, corresponent al projecte ferroviari, possibilitarà la posada en funcionament de la instal·lació (composta per una platja de vies per a classificació i expedició de trens i la plataforma multimodal), que podrà servir com a suport a la gigafactoria de cel·les de bateries que PowerCo instal·larà a l’àrea logística de Sagunt. En concret, esta actuació abasta, entre altres aspectes, les vies, l’electrificació i les instal·lacions de senyalització i seguretat.

Finalment, la segona part del projecte de construcció se centra en la urbanització interior i inclou els accessos associats a la terminal, com per exemple, xarxes de servicis i instal·lacions generals associades i zones verdes.

Tags: admin València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el lunes 21 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el lunes 21 de septiembre anuncia un día con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el lunes 21 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el lunes 21 de septiembre anuncia un día despejado…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el lunes 21 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con temperaturas agradables y cielos poco nubosos, sin probabilidad de…

Otras noticias

Episodio de lluvias en Torrent.
ComarcalEl Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Chiva y Torrent superan los 90 l/m² en un episodio de lluvias torrenciales que provoca casi 500 incidencias en València

Por Toni Cuquerella
Carretera entre Sagunt i Petrés.
El Camp de Morvedre

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha participat en la conferència al Museu Arqueològic Nacional.
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt brilla al Museu Arqueològic Nacional pel 130é aniversari com a Monument Nacional

Por Toni Cuquerella
albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?