ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Així serà la remodelació de l’històric saló de plens de l’Ajuntament de Sagunt

La inversió en l'espai cenral de l'edifici que es remunta al segle XVIII ascendix a 120.000 euros 
admin
Last updated: abril 5, 2025 7:39 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado noviembre 14, 2023
300 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
3981 sagunt salo plens

L’Ajuntament de Sagunt fa un pas ferm cap a la modernització i l’accessibilitat dels seus espais públics. Per això ha iniciat les obres en el Saló de Plens de la Casa Consistorial amb l’objectiu de transformar este espai en un lloc sense barreres arquitectòniques i inclusiu. Amb una inversió total de 119.744,71 euros, esta operació impulsada pel departament de Contractació, compta amb una ajuda del 50% per part del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.

La Casa Consistorial de Sagunt, un edifici amb una història que es remunta als segles XVIII i XIX, alberga esta transformació. L’operació se centra en la rehabilitació integral del Saló de Plens per a convertir-lo en un espai de 133,10 metres quadrats amb un aforament per a 90 persones. La modernització d’este saló, que alberga diversos actes institucionals, a més de les sessions plenàries de la Corporació Municipal, garantirà una accessibilitat millorada i una redistribució de seients que promourà una experiència més inclusiva i versàtil, a més de complir amb les seues funcions institucionals.

Les accions clau d’esta operació inclouen l’eliminació de barreres arquitectòniques, instal·lant un punt d’accés adaptat per a garantir l’accessibilitat de la ciutadania; la supressió de les barreres visuals existents mitjançant la redistribució de les butaques dels regidors i regidores, creant així un espai obert al públic, permetent una disposició radial de seients que facilitarà la interacció entre la zona d’autoritats i la del públic.

També les butaques desgastades seran reemplaçades per noves, adaptades a la nova distribució, més àmplia a causa de l’eliminació d’escalons. Estes butaques compliran amb estàndards de comoditat i accessibilitat. El solat i el sòcol es renovaran completament, igual que les portes d’accés. Finalment, s’instal·laran nous equips i sistemes d’il·luminació, audiovisuals i informàtics per a garantir que l’espai estiga equipat per a funcions més enllà del seu ús institucional, com a actes i esdeveniments culturals.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha recalcat que esta era una intervenció llargament esperada per a «redignificar» el Saló de Plens: «Un espai que s’havia anat deteriorant amb el pas dels anys i que continua sent una sala on fem recepcions al més alt nivell de personalitats de tota mena d’àmbits: cultural, social, polític… a més, òbviament, de ser el lloc on es reunixen els representants electes per part de la ciutadania». Així mateix, l’alcalde també ha destacat la qüestió de l’accessibilitat: «Quan parlem d’accessibilitat tenim en compte que parlem de la llibertat de tota persona, independentment de la seua condició, de poder gaudir dels actes que hi tinguen lloc. Això és molt important quan parlem de la seu de la sobirania quant a l’àmbit local, així que parlem de drets bàsics i, per tant, era una actuació que no podia esperar més».

La regidora delegada de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI), Natalia Antonio, ha recordat: «Esta iniciativa, igual que unes altres que estem desenvolupant, estan incloses en l’EDUSI JOIN SAGUNT, i, per tant, compta amb el finançament al 50 % del Fons FEDER de la Unió Europea. És un pas important per a acostar la vida política municipal a la població, facilitant la participació i la interacció amb la ciutadania».

El compromís de l’Ajuntament de Sagunt amb la millora constant i l’adaptació als nous temps es reflectix en esta operació que compta amb una inversió de 119.744 euros, i una ajuda de 59.872 euros del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

[Img #7066]

Tags: admin València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el lunes 21 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el lunes 21 de septiembre anuncia un día con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el lunes 21 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el lunes 21 de septiembre anuncia un día despejado…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el lunes 21 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con temperaturas agradables y cielos poco nubosos, sin probabilidad de…

Otras noticias

Episodio de lluvias en Torrent.
ComarcalEl Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Chiva y Torrent superan los 90 l/m² en un episodio de lluvias torrenciales que provoca casi 500 incidencias en València

Por Toni Cuquerella
Carretera entre Sagunt i Petrés.
El Camp de Morvedre

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha participat en la conferència al Museu Arqueològic Nacional.
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt brilla al Museu Arqueològic Nacional pel 130é aniversari com a Monument Nacional

Por Toni Cuquerella
albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?