ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt demana a l’APV avançar en l’obertura del recinte portuari a la ciutadania i en la recuperació arqueològica del Grau Vell

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, s'ha reunit amb la presidenta de l'Autoritat Portuària de Valènica, Mar Chao
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 17, 2023
81 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6829 sagunt reunio dario moreno apv autoritat portuaria

L’Ajuntament de Sagunt i l’Autoritat Portuària de València (APV) s’han compromés hui a continuar avançant en el projecte d’integració port-ciutat. L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha mantingut una trobada amb la presidenta de l’APV, Mar Chao, en el qual li ha traslladat que «l’obertura de l’entorn portuari, per a convertir-lo en un espai per a la ciutadania, és una prioritat per a l’Ajuntament».

Davant la petició del consistori d’avançar en la intervenció que harmonitze el recinte portuari amb la ciutat, l’APV ha mostrat «una sensibilitat total cap a les reivindicacions del municipi». En paraules de l’alcalde, Darío Moreno, s’ha tractat d'»una reunió molt productiva» en la qual s’ha abordat tant l’obertura de la zona nord del Port, com la recuperació i posada en valor del Grau Vell.

Quant a la integració port-ciutat, l’Ajuntament i l’APV ja treballen en el disseny de l’obertura del recinte. «Ens trobem ara mateix en la fase de concurs d’idees. És a dir, estem perfilant exactament què és el que volem i com ho executarem a nivell tècnic», ha explicat Moreno. «El repte és donar lloc a un port industrial de primera categoria i, alhora, una zona amable, oberta a la ciutadania, que totes i tots puguem gaudir», ha expressat.

Connexió ferroviària i viària

D’altra banda, la reunió ha servit per a abordar la posada en marxa d’infraestructures «imprescindibles per al municipi, per a les empreses i l’economia de la ciutat». En este sentit, s’han tractat els avanços en el projecte de connexió ferroviària amb el port, així com l’accés viari sud, que millorarà la connectivitat per carretera de les instal·lacions portuàries, al mateix temps que tindrà un impacte positiu en l’accessibilitat de Parc Sagunt II. «En definitiva, es tracta d’assegurar que el nostre port siga competitiu a tots els nivells i que oferisca els millors preus a les nostres empreses», ha conclòs Moreno.

A més, amb la finalitat de reforçar llaços entre totes dos institucions i establir xarxes de treball, Consistori i Autoritat Portuària ja s’han emplaçat a una nova reunió, a principis de 2024, per a avaluar els avanços en les diverses qüestions tractades i plantejar nous objectius.

Inauguració de les Oficines de Pràctics

Prèviament a la reunió, Mar Chao i Darío Moreno han assistit també a la cerimònia d’inauguració de les noves oficines de la Corporació de Pràctics de Sagunt, un acte en el qual Moreno ha destacat «que estes infraestructures dignifiquen i milloren el treball dels pràctics. La labor del practicatge és essencial per al bon funcionament del Port», ha assegurat.

Tags: admin València

Lo + leído

La CHJ avanza la ampliación del cauce del río Magro a su paso por Utiel para evitar inundaciones como las de la dana

Evitar catástrofes como las inundaciones que sufrió Utiel durante la dana del 29-O es el…

Obri el Mercat de la Taronja de Castelló tots els diumenges i amb moltes novetats

El Mercat de la Taronja de Castelló ja ha començat i se celebra tots els…

Descubierto un tesoro arqueológico bajo el mar en la Vila Joiosa

La excepcional riqueza del patrimonio sumergido de La Vila Joiosa sigue aflorando. Vilamuseu y la…

Otras noticias

FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
1 15
El Camp de Morvedre

Detenidas tres personas en Sagunt por emplear irregularmente a extranjeros

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?