ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació de València aprova una dotació de 1,2 milions d’euros per als pobles afectats per l’incendi de Montitxelvo

Les ajudes arribaran als nou municipis afectats per l'incendi del passat mes de novembre
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 26, 2024
311 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

El ple de la Diputació de València ha aprovat l’assignació d’1.186.366,77  euros per a actuacions en la superfície afectada per l’incendi de Montitxelvo, que va afectar més de 2.300 hectàrees de les comarques de la Vall d’Albaida i la Safor el mes de novembre passat. Una actuació que es portarà a terme amb el vot dels partits de l’equip de govern (PP i Ens Uneix), el vot a favor del grup VOX i l’abstenció de PSPV i Compromís.

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha explicat que “es tracta d’un compromís que assumim ja en la primera visita a la zona cremada, els dies posteriors a l’incendi, en la qual els alcaldes i alcaldesses ens van traslladar l’abast dels danys que va produir el foc, a nivell mediambiental, social i econòmic”.

Mompó, ha volgut incidir també en “les característiques dels municipis afectats, on el cultiu de la terra té un important pes en les economies locals, per la qual cosa era urgent posar els mitjans necessaris per a restaurar la zona en la mesura que es puga” i ha explicat que “el personal tècnic de l’àrea de Medi Ambient porta treballant en este assumpte des del minut zero, amb reunions i jornades de treball amb personal i responsables públics dels propis ajuntaments”.

Nou municipis afectats

El Pla d’Emergència de Montitxelvo inclou actuacions de restauració ambiental a Ador, Alfauir, Castellonet de la Conquesta, Lllocnou de Sant Jeroni, Potries i Vilallonga, a la comarca de la Safor; i Aielo de Rugat, Montitxelvo i Terrateig, a la Vall d’Albaida.

Les localitats més afectades van ser Llocnou de Sant Jeroni, amb el 98 per cent de la superfície forestal arrasada, Terrateig i Castellonet de la Conquesta, amb un 90% i Montitxelvo amb més del 60% de la seua muntanya cremada.

A més, van quedar afectades 832 ha del Paisatge Protegit del Serpis, 452 ha del Lloc  d’Interés Comunitari (LIC) Serra de la Safor, altres 453 del ZEPA Muntanyes de la Marina, i 294 ha del Paratge Natural Municipal Penyes Albes, a Montitxelvo i Terrateig.

D’acord amb l’Informe sobre l’impacte de l’incendi forestal de Montitxelvo, 2023, redactat pel Centre d’Estudi Ambientals del Mediterrani (CEAM), els treballs a realitzar en coordinació amb els servici forestals de la Generalitat, es concretaran, principalment, en la millora dels camins i pistes forestals i d’accés; prevenció de caiguda de troncs en les zones urbanes: trituració dels peus dels arbres morts talats per a la generació d’encoixinament sobre el sòl; construcció de xicotets murs (fajinas antierosió) per a la retenció del sòl en vessants i de murs majors (albarrades) en vessants, barrancs i bancals; reparació dels murets de pedra dels bancals afectats; extracció de peus d’arbres morts talats o caiguts; tractaments de millora de l’arbratge supervivent i construcció d’infraestructures per a foment fauna silvestre com ara basses, abeuradors o refugis.

La Diputació de València executarà estes tasques en tots els municipis afectats, tant en les muntanyes de propietat municipal com en les parcel·les forestals privades amb les autoritzacions de les persones propietàries, en col·laboració amb els respectius ajuntaments.
 

Tags: admin València

Lo + leído

El Govern espanyol injecta 17,8 milions d’euros per a duplicar la via de tren entre l’Alcúdia de Crespins i la Encina

El Consell de Ministres ha donat llum verda a una nova inversió estratègica que suposarà…

Ontinyent obri les portes a uns Moros i Cristians «històrics» marcats pel Centenari del Mestre Ferrero

Ontinyent ja respira ambient de festa. Aquest dissabte, la Plaça Major va acollir l'emotiu acte…

La Vila Joiosa da el salto a la energía verde: instala placas solares en 5 grandes edificios municipales

El Ayuntamiento de la Vila Joiosa ha dado un paso de gigante en su camino…

Otras noticias

Natàlia Enguix.
Comunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

Ens Uneix urgeix a rebaixar el llistó electoral al 3% per a frenar el pes de la ultradreta a la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Imatge de la visita institucional.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa el Parc de les Mamàs Belgues com model de resiliència urbana

Por Pau Gómez
El conseller Martínez Mus ha visitat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat desbloqueja les obres de la CV-60 amb les primeres actuacions per al futur desdoblament entre l’Olleria i Terrateig

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?