ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El món clàssic torna a Sagunt: Comencen els XXVI Ludi Saguntini

També ha començat la XXVII edició del Festival de Teatre Grecollatí amb la representació de l'obra Èdip, de Sòfocles
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 15, 2024
240 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2150 sagunt ludi saguntini inauguracio 2024

La XXVI edició dels Ludi Saguntini ha començat hui i es desenvoluparà fins al divendres dia 19. Este esdeveniment del món clàssic està conformat pel XXVII Festival de Teatre Grecollatí, que organitza l’associació Prósopon Sagunt, i els tallers didàctics de cultura clàssica, que organitza l’Associació Lvdere et Discere.

Tant els Ludi Saguntini com el Festival de Teatre Grecollatí estan organitzats per l’Associació Lvdere et Discere i la Domus Baebia, junt amb Prósopon Sagunt, i compten amb el suport de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’Ajuntament de Sagunt i empreses patrocinadores, així com entitats i personal voluntari.

En la inauguració dels Ludi Saguntini han estat presents l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d’Educació, Raúl Palmero; el regidor de Joventut i Infància, Roberto Rovira; la presidenta de l’associació Prósopon Sagunt, M. Isabel Pérez; el president l’Associació Lvdere et Discere, Germán González; i en representació del CEFIRE de Sagunt, Xavi Villaplana.

Darío Moreno ha ressaltat que els Ludi Saguntini són un esdeveniment «molt important» per a la ciutat perquè «posen en el mapa la nostra ciutat». Així mateix, Moreno ha afegit: «Turísticament i econòmicament té molt impacte. Però, no oblidem que parlem d’innovació educativa, d’una altra manera de transferir coneixements». A més, ha recordat que es parla de cultura clàssica, un element que «forma part de la nostra identitat».

Per la seua banda, Raúl Palmero, ha assegurat: «Estem molt satisfets que Sagunt siga un referent a nivell nacional en la seua cultura, multicultura i tradicions». A més, el regidor d’Educació ha manifestat: «És important que continuem sumant sinergies entre tots els estaments perquè els Ludi no es perden i continuen sent eixe referent cultural, educatiu i lúdic». Finalment, Palmero ha afirmat que enguany es rebran «més de catorze mil estudiants».

Esta edició dels Ludi Saguntini compta amb un total de 15 tallers i 13 spatia de temàtiques com epigrafia i escriptura, la plaça dels déus, cuina romana antiga, mosaics romans, higiene i cosmètica antiga, ceràmica grega, etcètera. Els tallers tenen tres torns, de 9.30 a 14 hores.

D’altra banda, el XXVII Festival de Teatre Grecollatí ha començat amb la representació de l’obra ‘Èdip’, de Sòfocles, a càrrec del grup Kosmos de l’IES Districte Marítim de València. Durant la setmana es representaran obres com ‘Ifigenia en Áulide’ i ‘Las bacantes’, d’Eurípides; o ‘Pséudolo’, de Plaute.
 

Tags: admin València

Lo + leído

Sagunt impulsa la construcció de 10.000 habitatges davant el ‘boom’ de la gigafactoria i el seu creixement demogràfic

L'Ajuntament de Sagunt ha activat una estratègia integral per a donar resposta a la creixent…

El taller sobre asistentes en WhatsApp profundiza en Alzira en el uso seguro y estratégico de este canal para empresas

El Ayuntamiento de Alzira ha acogido una nueva sesión formativa centrada en el uso profesional de…

WhatsApp más allá del uso básico: formación práctica y segura en Caudete de las Fuentes

Caudete de las Fuentes acogerá el próximo 22 de enero, de 11:00 a 13:00 horas,…

Otras noticias

L'alcalde de Sagunt, durant la presentació.
EconomíaEl Camp de Morvedre

Sagunt 2026: les claus de l’any en què la gigafactoria de PowerCo canviarà la ciutat

Por Toni Cuquerella
AVAlmarda5enero1 e1767769596967
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal denuncia el abandono y daños en playas de Almardà, Corinto y Malvarrosa en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Reunion
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordRequena - Utiel

La Diputación implanta en Puçol, Requena, San Antonio de Benagéber y Catarroja la APP de quejas ciudadanas

Por Redacción ComarcalCV
Playa del Marenyet de Cullera.
El Camp de MorvedreLa Ribera Baixa

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

Por Toni Cuquerella
Platja de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer frena l’expansió dels pisos turístics per a preservar el teixit residencial

Por Toni Cuquerella
La exposición se puede visitar en la Biblioteca de Canet.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?