ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El Govern descarta l’ampliació del by-pass de Sagunt

La delegada Pilar Bernabé anuncia que s'aposta per un carril més per sentit per aconseguir els 4 carrils
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:22 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado abril 24, 2024
609 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
3849 sagunt reunio delegada govern

El projecte d’ampliació de la circumval·lació de Sagunt, l’anomenat by-pass, es descarta finalment. L’Ajuntament de Sagunt ha confirmat que el Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible, finalment, abandona l’opció d’executar un nou traçat entre el nucli de Sagunt i la zona de Ponera i la muntanya de Romeu. «Des del govern municipal ens havíem oposat totalment a esta intervenció, que tenia un impacte molt important sobre el Pla del Bou, travessava la zona dels camps del Xulla i afectava al CEE Albanta», ha explicat l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno. «Rebem la notícia amb satisfacció. El Ministeri ha demostrat sensibilitat davant de les demandes del municipi i ha atés les nostres reivindicacions», ha expressat.

Després de mesos de converses entre consistori i el Ministeri hui s’ha fet públic que 2no hi haurà una nova autovia en paral·lel amb afectació al municipi». La notícia s’ha produït en el marc d’una reunió en què, junt amb l’alcalde de Sagunt, han estat presents la delegada del Govern, Pilar Bernabé; el cap de la Demarcació de Carreteres, Guillermo Llopis; i el regidor d’Urbanisme i Mobilitat Urbana del consistori, Javier Raro; a banda de personal tècnic d’ambdues administracions.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, per la seua part ha subratllat que el Govern d’Espanya “està compromés amb la millora de les connexions viàries d’un nus industrial i logístic importantíssim per a l’economia d’espanyola i de la Comunitat Valenciana com és Sagunt”.

Per això, el Govern d’Espanya, ha dit Bernabé, invertirà prop de 90 milions d’euros en la connectivitat de l’Autovia A-23 amb l’Autovia V-23 i amb l’Autopista AP-7/A-7. La delegada ha assenyalat que aquest projecte “és una reivindicació històrica del municipi, que ara té una especial rellevància donades les expectatives de creixement per la instal·lació de la gigafactoria de Volkswagen”. Aquesta actuació permetrà millorar la connectivitat de l’entorn de Sagunt i del Port de Sagunt amb la Xarxa de Carreteres de l’Estat, tant cap a l’interior i nord del país, a través de la A-23, com cap al Corredor Mediterrani per la A-7 i l’AP-7. A més, una altra de les millores que també contempla l’obra és poder resoldre els problemes de capacitat, en la part de l’AP-7/A-7 que discorre entre l’A-23 i Sagunt nord.

Bernabé ha anunciat que es descarta el desdoblament del conegut com by-pass de Sagunt en la confluència de l’AP7 amb l’A7 “que podria suposar un greuge al territori del municipi” i s’aposta per “ampliar el ja existent amb un carril més per sentit, de manera que s’aconseguiran els 4 carrils en aquesta zona”. “Es tracta d’una gran notícia, de donar resposta a una demanda històrica del municipi i del seu alcalde que millorarà la connectivitat i competitivitat d’una ciutat que mira al futur», ha afirmat.

La delegada ha indicat el Govern d’Espanya vol “compassar el creixement industrial amb la millora de les connexions viàries, però a més que eixe increment del trànsit, ha de tindre el menor impacte possible sobre la població”. Per això, s’instal·larà una pantalla acústica per a protegir i evitar molèsties al CEIP Sant Cristòfol i al Centre d’Educació Especial Albanta.

La delegada ha recordat que, “gràcies al Govern d’Espanya, la Comunitat Valenciana, i Sagunt en concret, alberguen la major inversió industrial de la història recent d’Espanya, amb 447 milions d’euros per a la gigafactoria de Volkswagen”.

Tags: admin València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 20 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el domingo 20 de septiembre apunta a un día…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 20 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 20 de septiembre indica un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 20 de septiembre

Peñíscola disfrutará de un domingo despejado con temperaturas suaves entre 17 y 27 grados, sin…

Otras noticias

Episodio de lluvias en Torrent.
ComarcalEl Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Chiva y Torrent superan los 90 l/m² en un episodio de lluvias torrenciales que provoca casi 500 incidencias en València

Por Toni Cuquerella
Carretera entre Sagunt i Petrés.
El Camp de Morvedre

La Diputació licita per 4,1 milions la millora de la carretera entre Sagunt i Petrés i un nou carril ciclopeatonal fins al camí vell de Terol

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha participat en la conferència al Museu Arqueològic Nacional.
CulturarteEl Camp de Morvedre

El Teatre Romà de Sagunt brilla al Museu Arqueològic Nacional pel 130é aniversari com a Monument Nacional

Por Toni Cuquerella
albalat dels tarongers
El Camp de Morvedre

Autorizan la construcción de una nueva planta solar en Albalat dels Tarongers

Por Adrián Lupiáñez
Una imgen de la representacion
CulturarteEl Camp de Morvedre

Benavites estrena ‘Lázaro 3.0’, un clásico de la picaresca renovado e inclusivo

Por Javier Ruiz
Via verda d'Ojos Negros al seu pas per Sagunt.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt dona el llum verd definitiu per a connectar la Via Verda d’Ojos Negros amb la mar

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?