ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

14 detinguts i 43 investigats en una operació en la que s’han intervingut 123 tones de taronges robades

Els magatzems on es va introduir irregularment la fruita estan situats a Sueca, Corbera, Polinya de Xúquer, Albalat de la Ribera, Cullera, Sollana, Senyera, Pobla Llarga, Énova i Massalavés
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 7, 2024
139 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
5028 guardia civil naranjas taronges robades

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació Kuncuat, ha detingut i investiga als responsables del robatori de 123.673 quilograms de taronges. Es tracta d’un operatiu que es realitza durant tota la temporada de la taronja (novembre a juny) i que s’emmarca en el pla nacional contra les sostraccions agrícoles i ramaderes.

La labor d’inspecció de la guàrdia civil en els establiments dedicats a la compra de taronja va permetre realitzar una anàlisi i seguiment al voltant de mil documents d’acompanyament i traçabilitat alimentària (DATA). Gràcies a eixos treballs, es va poder detectar que 263 d’eixos documents havien sigut falsificats per a introduir la taronja en magatzems regulars.

A partir d’eixe moment, els investigadors especialitzats en els robatoris en el camp (equips ROCA) tracten d’identificar tant als venedors de les mercaderies com a les possibles quadrilles de recol·lecció fraudulentes. Per a això es van emprar diverses estratègies, inclosa la utilització del Servei Aeri de la Guàrdia Civil (helicòpter).

Finalment, la investigació permet detindre a 13 homes i una dona (d’entre 21 i 47 anys) i investigar a altres 43 persones (32 homes i 11 dones de 16 a 74 anys). Se’ls atribueixen més de 60 fets delictius, entre els quals es troben el delicte d’apropiació indeguda, furt, falsedat documental, usurpació de l’estat civil, estafa i frau a la seguretat social.

Aquestes persones haurien sostret 123.673 quilograms de taronja i els han sigut aprehesos 27.600 euros en efectiu fruit d’eixes vendes. També es van intervindre 263 DATA fraudulents.

Els magatzems on es va introduir irregularment la fruita estan situats en diverses localitats la Ribera Baixa (Sueca, Corbera, Polinya de Xúquer, Albalat de la Ribera, Cullera i Sollana) i la Ribera Alta (Senyera, Pobla Llarga, Énova i Massalavés).

Les diligències han sigut entregades en diversos Jutjats de Primera Instància i Instrucció de Sueca, Alzira i Carlet.

Tags: València

Lo + leído

Viajar a Argelia en ferry desde la Comunitat Valenciana: una opción cómoda y cada vez más demandada

Con el otoño ya en marcha y muchos residentes de origen argelino planeando sus desplazamientos…

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i control a…

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

L'Ajuntament d'Ontinyent ha programat diferents accions de visibilització per a commemorar a la localitat el…

Otras noticias

Un tractor ayuda a sacar coches atrapados en el lodo de la dana.
L' Horta SudLa Ribera Alta

La Unió Llauradora rechaza el reconocimiento de la Generalitat por su ayuda tras la DANA: “Es una expresión de responsabilidad colectiva”

Por Toni Cuquerella
Los bomberos han tenido que realizar diferentes actuaciones durante la pasada noche.
ComarcalL' Horta SudL'Horta NordLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Las lluvias torrenciales obligan a más de 60 intervenciones de los bomberos en la provincia de València centradas en la costa

Por Toni Cuquerella
PlacaConstitucioAlzira
La Ribera Alta

Alzira declara 2026 como el Año Jaume I en el 750 aniversario de su muerte

Por Redacción ComarcalCV
Imatge de la reunió celebrada a la Ribera Alta.
La Ribera Alta

El Govern d’Espanya destina 60 milions a reparar infraestructures agrícoles a la Ribera Alta

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Alta

La detención de un hombre por 19 robos en Turís no aplaca la tensión ciudadana

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del rescate practicado en Tous.
La Ribera Alta

La Guardia Civil rescata a dos heridos graves tras caer un vehículo por un barranco de 50 metros en Tous

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?