ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

La Confederació del Xúquer retira la població de l’espècie invasora d’Azol·la al riu Xúquer al seu pas per l’assut de Sueca

Aquesta espècie exòtica de falaguera flotant, originari de Sud-amèrica, prolifera en aigües lentes i eutrofitzades
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 25, 2024
239 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
9895 sueca riu xuquer azolla

​​​La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) va dur a terme durant la setmana passada els treballs de retirada de la població de Azolla filliculoides que va aparéixer al llarg de quasi un quilòmetre de llit en el riu Xúquer, a l’altura de l’assut de Sueca.

Aquesta espècie exòtica de falaguera flotant, originari de Sud-amèrica, prolifera en aigües lentes i eutrofitzades i provoca l’aparició d’una capa verdosa en els trams de riu on s’acumula.

L’objectiu de l’actuació va consistir a retirar aquesta espècie invasora al més prompte possible per a evitar perjudicis mediambientals en les aigües.

En aquest sentit, cal assenyalar que es va treballar respectant en tot moment els cabals ecològics circulants pel riu Xúquer, alhora que garantint l’atenció de les demandes.

Origen de la Azol·la

Segons la informació recopilada des de la Comissaria d’Aigües de l’Organisme, la proliferació massiva d’aquesta espècie està relacionada amb les aportacions excessives de nutrients, com ara nitrogen i fòsfor. Les últimes precipitacions han pogut arrossegar al llit l’excés de nutrients provinents dels camps agrícoles de l’entorn.
D’altra banda, les altes temperatures també van poder afavorir un ràpid creixement de la azolla, que pot duplicar fàcilment la seua biomassa si les condicions de llum i nutrients ho permeten.

Cal recordar que, durant el mes de juny del passat any, aquest Organisme ja va iniciar una obra d’emergència per a la retirada de la població d’aquesta espècie després de rebre un avís sobre l’aparició d’una capa verda flotant en el tram final del riu Xúquer i constatar que, aigües amunt de l’assut de Cullera, existien uns 500 metres de llit ocupats.

Bones pràctiques agrícoles com a mesura de prevenció

Des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer es recorda que els problemes més greus que es produeixen en la Demarcació, quant a la qualitat de les aigües, no tenen relació directa amb els abocaments puntuals, sinó amb abocaments difusos i de difícil control, que només es poden evitar amb unes bones pràctiques agrícoles.

En el document Protocol de prevenció, detecció precoç i control de Azol·la (Falaguera d’aigua) elaborat al novembre de 2020 pel Grup de Treball d’Espècies Exòtiques Invasores, Comité de Flora i Fauna Silvestres, integrat en el MITERD, se cita textualment que “per a evitar la proliferació de la Azolla es fa imprescindible l’establiment d’una zona d’amortiment en les conques d’alimentació dels embassaments, en la qual les labors agrícoles i ramaderes han de ser regulades de manera restrictiva, de manera que es disminuïsca o elimine completament l’aportació dels nutrients necessaris per a la supervivència i desenvolupament d’aquesta espècie».

Tags: admin Sueca

Lo + leído

Un cotxe es precipita a l’aigua al Port de Gandia i es salda amb una dona morta i la conductora detinguda

Una jove de 20 anys va morir anit al port de Gandia, després que el…

Johnny Depp dona 65.000 dólares a Asociación Musical de Massanassa afectada por la dana

El reconocido actor estadounidense Johnny Depp ha tenido un gesto de gran generosidad al donar…

El ple de Xàtiva aprova el principi d’acord amb l’església per recuperar els 8.000 metres de sòl públic que s’havia immatriculat

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat per unanimitat en el ple municipal la proposta d’acord transaccional…

Otras noticias

Carlos Mazón durante su comparecencia oficial el aniversario de la dana.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El president Mazón en el primer aniversario de la tragedia de la dana: “hubo cosas que debieron funcionar mejor”

Por Toni Cuquerella
592 cullera panoramica lletres
La Ribera Baixa

El Gobierno de España invierte casi 22 millones en Cullera para su reconstrucción

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del visor web InfoDANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

El Gobierno lanza un visor web para el seguimiento ciudadano de cómo se invierten los fondos de reconstrucción tras la dana

Por Toni Cuquerella
Visita a la que serà casa museu de Sueca de la lluita antifeixista.
La Ribera Baixa

La casa de Sueca d’una supervivent d’un camp de concentració nazi es convertirà en un museu de la lluita antifeixista

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Ribera Baixa

Piden 18 años y medio de cárcel por dos intentos de homicidio tras un tiroteo en un casal fallero de Sueca

Por Javier
Els bombers han hagut de realitzar diferents actuacionsa Gandia.
La Ribera BaixaLa Safor

Aemet eleva a aviso rojo la alerta por lluvias torrenciales de hasta 100 litros en una hora en el litoral sur de València

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?