ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Investiguen quatre persones com a presumptes autors dels quatre incendis forestals durant la primavera en la Costera

Els incendis van tindre lloc entre els mesos de març i abril i van afectar 15,7 hectàrees de terreny forestal
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 14, 2024
343 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
1937 guardia civil investigacion incendios la costera

La Guàrdia Civil de València ha identificat als quatre presumptes responsables dels quatre incendis forestals patits entre els mesos de març i abril en diversos municipis de la comarca la Costanera que van afectar un total de 15,7 hectàrees.

Durant l’estiu el Seprona ha investigat a aquestes quatre persones per haver comés tots ells imprudències en l’eliminació de restes vegetals de poda mitjançant la seua incineració, havent-se produït els successos en diversos municipis.

El primer d’ells va tindre lloc el 18 de març quan es va detectar l’existència d’un incendi forestal en el paratge denominat Pla d’Olivars, del terme municipal de Barxeta, i en el qual van cremar 32.644 metres quadrats de terreny forestal.

El dia 15 d’abril es va detectar el segon incendi forestal en un paratge denominat Barranc de Bolbens del terme municipal de Canals en el qual van cremar 1.810 metres quadrats de terreny forestal.

El tercer va ser detectat el 13 d’abril en el paratge denominat Rambla de Milà, que va afectar els termes municipals de la Font de la Figuera i de Moixent, en el qual van cremar 6.562 metres quadrats de terreny forestal.

L’últim d’ells va ser detectat el 23 d’abril en el paratge de la Judia del terme municipal de Barxeta, en el qual van cremar 11,6 hectàrees de terreny forestal.

Amb tot van ser un total de 15,7 hectàrees de terreny forestal en tot just un mes provocat per la imprudència humana. Les diligències van ser instruïdes per la comissió de presumptes delictes d’incendi forestal i remeses a Fiscalia de Medi Ambient de València.

Investigació

Efectius del Servei de Protecció de la Naturalesa de Vallada es van fer càrrec de les investigacions amb l’objectiu d’esclarir els fets, l’esbrinament de les causes dels incendis forestals i identificar als presumptes autors.

En primer lloc, es va dur a terme una exhaustiva inspecció tècnic ocular en el perímetre de l’incendi forestal de manera conjunta i coordinada entre els Agents de la Patrulla de la PAPRONA de la Guàrdia Civil de Vallada, especialistes en Investigació de Causes dels Incendis Forestals, i els Agents Mig Ambientals pertanyents al Grup Operatiu d’Investigació de causes dels Incendis Forestals de la Generalitat Valenciana.

Fruit d’eixes actuacions, es va poder determinar que els punts d’inici que van originar els incendis forestals es trobaven, tres d’ells en parcel·les agrícoles i el quart en una parcel·la contínua a un habitatge unifamiliar aïllat, havent-se produït les causes per una imprudència, al no adoptar les mesures establides per a les cremes de restes vegetals que havien realitzat eixes quatre persones, procedint les restes de poda, d’arbres fruiters en el cas de les parcel·les agrícoles, i restes de plantes ornamentals de jardí en el cas de l’habitatge unifamiliar aïllat.

Fruit de la pràctica de les investigacions es va determinar com a presumptes autors dels delictes d’incendi forestal a tres agricultors i a una quarta persona que va realitzar la poda i posterior crema de plantes procedents del jardí d’un habitatge unifamiliar aïllat. Es tracta de 4 homes d’edats compreses entre els 57 i els 76 anys.

Al mateix temps, també s’ha donat compte a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural de la Generalitat Valenciana per infraccions per abandonar les cremes en combustió.

Tags: admin València

Lo + leído

Llíria celebra la rogativa principal de las fiestas de Sant Vicent 2026

Miles de personas han asistido en Llíria a la tradicional rogativa organizada por el Ayuntamiento…

La presidenta del Colegio de Médicos de Valencia, Mercedes Hurtado, participa en un foro europeo con eurodiputados sobre el futuro del empleo

Valencia se ha posicionado esta semana como uno de los principales espacios del debate político…

Rescate a contrarreloj en Catarroja: hallan con vida a un hombre semienterrado en una acequia

Un hombre ha salvado la vida tras ser localizado semienterrado en una acequia en Catarroja,…

Otras noticias

La Guàrdia Civil va interceptar al conductor 'kamikaze'.
La Costera

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?