BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt treballa en la declaració del municipi com a gran població en superar els 75.000 habitants

El reconeixement d'este estatus jurídic, en superar els 75.000 habitants, comporta avantatges administratius com una major assignació pressupostària per part de l'Estat
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 30, 2025
84 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
4103 sagunt port nucli urba

L’Ajuntament de Sagunt treballa en l’expedient per a sol·licitar la declaració del municipi com a ciutat de gran població, estatus jurídic que comporta una sèrie d’avantatges com una major assignació pressupostària per part de l’Estat o una estructura que permeta un major índex de participació ciutadana.

Així ho ha anunciat l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, en el marc d’una trobada amb mitjans de comunicació que s’ha produït este dijous al matí al Centre Cultural Mario Monreal. Associat a l’augment de l’ocupació, amb la taxa d’atur més baixa en 17 anys, s’ha registrat un increment del cens de població del municipi en més de 4.000 persones, 1.000 de les quals corresponen a l’última actualització de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), és a dir, en un sol any. “Això ens ha col·locat ja com una ciutat de més de 75.000 habitants, la qual cosa, per tant, ens permet estar en una franja diferent”, ha manifestat.

Segons ha assenyalat Moreno, el fet que Sagunt siga considerat municipi de gran població no sols atorgaria un estatus sinó que això es traduiria en una major assignació de pressupost per part de l’Estat per a les arques municipals i, a més, permetria una estructura administrativa diferent que portaria també aparellada l’exigència de la creació de districtes i el desenvolupament de noves estructures de participació al voltant d’estos, si bé ja s’han implantat algunes mesures en esta línia com ara les tinences d’alcaldia o la divisió dels nuclis urbans en 32 zones mitjançant iniciatives com Alcalde de Barri.

Perquè Sagunt accedisca a este estatus jurídic, primer ha d’haver-hi una aprovació autonòmica a instàncies de l’Ajuntament i, a partir d’això, seria el Govern d’Espanya qui decidiria si es concedix o no eixe reconeixement.
En este sentit, l’alcalde ha puntualitzat que actualment existix una discrepància entre les dades de l’INE i el padró municipal, igual que en el cas d’altres ciutats similars a Sagunt, que creixen molt ràpid, i que el primer pas és que este organisme coincidisca amb el fet que el municipi supera eixa xifra de 75.000 habitants, primer i imprescindible pas per al reconeixement d’este estatus jurídic.

“Són xifres que estem treballant amb l’INE perquè hi ha una discrepància”, ha avançat el primer edil. “L’expedient ja està obert i estem començant a arreplegar documentació perquè no sols és un tema poblacional sinó que s’ha d’explicar la rellevància històrica, parlar dels servicis que té la ciutat, de quin és el plantejament a futur, servicis educatius, etcètera”, ha avançat.

“És un expedient complex en el qual treballarem de manera col·lectiva tant amb el teixit associatiu, empresarial i sindical com amb els diferents partits polítics”, continuava Moreno. “Estem encara preparant-lo i és possible que el presentem enguany mateix o l’any que ve”, indicava, depenent de com avance el reconeixement de les xifres d’habitants per part de l’INE.

D’altra banda, l’alcalde també comentava que este nou marc atorga una altra flexibilitat administrativa per a organitzar els servicis municipals al mateix temps que força a tindre una estructura per districtes que permet igualment una major participació ciutadana, és a dir, “una estructura administrativa en la qual la ciutadania puga interpel·lar”.

“Ser gran ciutat permet que això no siga una cosa voluntària sinó que es tinga una estructura administrativa obligatòria que permeta donar resposta a la ciutadania”, ha matisat. “A més de que venen associats majors recursos per part del Govern d’Espanya, també permet una forma diferent de poder dur a terme l’administració de l’Ajuntament amb una major flexibilitat adaptada a eixe major volum poblacional”, ha conclòs el primer edil.

Estatus de municipi de gran població

D’acord amb la legislació en la matèria, la via a través de la qual Sagunt podria accedir a este reconeixement és la marcada per als municipis la població dels quals supere els 75.000 habitants i “que presenten circumstàncies econòmiques, socials, històriques o culturals especials”.

A més d’avanços com ara la divisió del municipi en districtes i la determinació i regulació dels òrgans dels districtes i de les competències dels seus òrgans representatius i participatius, l’alcalde o l’alcaldessa podria nomenar com a membres de la Junta de Govern Local a persones que no ostenten la condició de regidors, sempre que el seu número no superara un terç dels seus membres, sense comptar l’Alcaldia.

Així mateix, existiria un Consell Social de la Ciutat, integrat per representants de les organitzacions econòmiques, socials, professionals i de veïns més representatives al qual correspondria l’emissió d’informes, estudis i propostes en matèria de desenvolupament econòmic local, planificació estratègica de la ciutat i grans projectes urbans.

Finalment, el Consistori comptaria amb direccions generals o òrgans similars que culminarien l’organització administrativa dins de cada una de les grans àrees o regidories.

Tags: València
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Benetússer inicia la instalación de un sistema de alerta temprana frente a emergencias

El Ayuntamiento de Benetússer ha comenzado a implementar un sistema de alerta temprana que permitirá…

El restaurante ‘En Boga’ de València gana la 50ª edición del Concurso Internacional de Fideuà de Gandia

Gandia celebró ayer con gran éxito la 50ª edición del Concurso Internacional de Fideuà y…

BIOPARC se suma a la campaña #SinContaminaciónPorPlásticos

Forman parte de nuestra vida cotidiana, están a nuestro alrededor y los utilizamos constantemente, lo…

Otras noticias

IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
20250508 op Portocale 01.JPG 709363583
AgronewsEl Camp de Morvedre

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Por Agronews
03ECBBC0 9FED 4646 896A 00ABA9EF20A7
AgronewsEl Camp de MorvedreLa Plana Baixa

La Marjal d’Almenara ja té un òrgan de gestió hídrica

Por Agronews
Pere
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer da un paso más en la regeneración de su playa con una boya inteligente mejorada

Por Javier
7990 sagunt policia local platja
El Camp de Morvedre

La secció de platges de la Policia Local de Sagunt realitza quasi 3.400 serveis al llarg de l’estiu

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?