ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Albaida inicia el procés dels seus pressupostos participatius que tindran una dotació de 30.000 euros

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 7, 2021
149 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

El consistori ha llançat una campanya de comunicació sobre els pressupostos participatius on la ciutadania podrà aportar els seus projectes i després votar-los per tota la població

L’Ajuntament d’Albaida arranca aquesta setmana amb la Fase 0 dels seus pressupostos participatius per als quals transmetrà a la ciutadania «la importància de comptar amb la seua veu per primera vegada en un procés com aquest a la ciutat». Albaida encara un procés participatiu per a decidir de manera comunitària quins xicotets projectes són prioritaris per a la ciutat amb accions directes que suposaran 30.000 euros dels pressupostos municipals.

Per això, s’ha establert de manera consensuada entre totes les forces polítiques del plenari un calendari de cinc fases on l’actual d’informació s’allargarà fins al 13 d’abril; tot seguit en la Fase 1, del 15 al 30 d’abril, es podran presentar els projectes per part de la ciutadania on cada persona pot enviar fins a 3 propostes, cadascuna d’elles valorades en un màxim de 15.000 euros; per a la Fase 2 l’equip tècnic tindrà fins al 20 de juny per a la valoració de totes les iniciatives ciutadanes; la Fase 3, del 21 de juny al 11 de juliol, serà quan les veïnes i veïns d’Albaida majors de 16 anys podran votar les propostes que consideren més importants i a partir del 15 de juliol s’entrarà en la Fase 4, final, on es presentaran els resultats i s’iniciaran els projectes més votats.

L’alcalde d’Albaida, Josep Antoni Albert, ha valorat “la importància d’aquest procés resideix en ser capaços de retornar la veu al poble, i no només cada 4 anys, volem saber què pensen i que s’impliquen de manera activa en el disseny de la seua ciutat, aportant idees i entre totes i tots valorant quines són les millors per a facilitar-nos la vida a les albaidines i albaidins” sent fonamental “comptar amb una alta participació tant en el procés de propostes com a l’hora de votar-les, des de l’Ajuntament volem caminar conjuntament amb la ciutadania i obrir aquests processos participatius que són el començament d’una nova mirada de l’administració pública vers al veïnat i d’aquest cap al seu ajuntament com ja s’ha demostrat en la posada en marxa de la planificació estratègica i la DEMA”.

Per la seua banda el regidor de Model Social i Econòmic, Alejandro Quilis, ha destacat el fet de “poder comptar amb una ferramenta d’escolta tan important com la dels pressupostos participatius, tant els que puguen ser guanyadors, com tota la resta de propostes, perquè ens indiquen cap a on vol anar la ciutadania, de les necessitats i els desitjos d’una ciutat millor” per això “cal participar i dir la seua, no calen coneixements tècnics per a presentar les seues opcions, ja que això serà valorat i estudiat pel personal de l’ajuntament, amb uns pocs passos on expliquen les seues propostes és suficient”. D’aquesta manera pren el pols a la ciutadania i aprèn de les seues necessitats, les propostes poden anar des de la instal·lació d’alguna senyalització, millora d’algun parc, adequació o instal·lació d’alguna infraestructura, entre d’altres.

Des de l’ajuntament es preveu llançar un seguit de xarrades i tallers per a poder ser permeables a tota la societat, des del teixit associatiu, a la joventut i altres membres de la ciutadania. Per a presentar idees o votar només cal comptar amb l’empadronament en Albaida i ser una persona major de 16 anys. Tot aquest procés corre en paral·lel al ja iniciat de la Dinamització Estratègica del Municipi d’Albaida, el procés de participació dissenyat per a elaborar el Pla Estratègic de la ciutat, on la ciutadania podrà aportar les iniciatives de ciutat que han de marcar el futur d’Albaida cap a la sostenibilitat i l’abordatge dels 17 ODS (Objectius Desenvolupament Sostenible) marcats per la Comunitat Internacional.

Tags: Albaida

Lo + leído

Un aceite de oliva virgen extra de Pinoso se sitúa en el TOP100 de los mejores del mundo

El aceite ecológico de Pinoso (Medio Vinalopó), Ma'Sarah Lecciana de la almazara Casa de la Arsenia,…

Alcoi transforma la Vaguada en un nuevo bosque urbano con AlcoiBioUp!

El Ayuntamiento de Alcoi impulsa la creación de un bosque urbano en la zona de…

Descubren un nuevo yacimiento subacuático del siglo XIX en Villajoyosa

Vilamuseu y la Universidad de Alicante han hallado un yacimiento arqueológico submarino en aguas de…

Otras noticias

L'ajuda ha sigut anunciada a la seu de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida.
ComarcalLa Vall d'Albaida

La Diputació inverteix 180.000 euros per assegurar la continuïtat de les vivendes tutelades del Projecte Trèvol a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Membres de l'expedició valenciana a Brussel·les.
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

Por Toni Cuquerella
La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?