ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt ha format en violència de gènere a 40 agents de Policia Local, Policia Nacional i Guàrdia Civil

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 26, 2021
126 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Donada la bona acollida de la primera acció formativa organitzada per l’Àrea d’Igualtat en col·laboració amb el GAD de la Policia Local de Sagunt es treballa ja en l’organització d’una segona edició

La setmana passada l’Àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Sagunt, en col·laboració amb el GAD (Grup d’Atenció a Dones) de la Policia Local de Sagunt, va impartir un curs de formació dirigit a les Forces i Cossos de Seguretat, titulat “La intervenció policial davant la Violència de Gènere”, sobre la problemàtica de la violència contra les dones. Després del bon acolliment del curs, s’ha començat a treballar en l’organització d’una segona edició.

La formació, a càrrec dels fons econòmics del Pacte d’Estat Contra la Violència de Gènere del Ministeri d’Igualtat, ha tingut una duració de 20 hores i va comptar amb la participació de quasi 40 agents dels cossos de seguretat de Policia Local, Policia Nacional i Guàrdia Civil.

La delegada de Policia Local, Natalia Antonino, va ser l’encarregada de clausurar el curs dijous passat en la sala d’actes del Casal Jove. Durant l’acte de clausura, l’edil va destacar la importància de la formació en esta matèria entre els cossos de seguretat, i va agrair tant la participació, com la implicació de la policia en la lluita contra la violència cap a les dones.

Des de l’Àrea d’Igualtat es considera que la formació contínua i especifica en matèria de violència, incorporant la perspectiva de gènere, és un eix fonamental en la sensibilització dels i les agents, que tenen o poden tindre contacte amb la violència masclista, ja que és mitjançant l’educació quan s’arriba a prendre consciència de la discriminació, de les violències contra les dones pel simple fet de ser-ho, del cicle de la violència pel qual passen estes, de les emocions presents en tot el procés, dels processos de socialització i victimització, entre moltes altres coses.

Per això, amb este curs s’ha contribuït a l’adquisició de competències personals i professionals, perquè s’incorpore la igualtat de gènere en la vida quotidiana i professional de les forces i cossos de seguretat, ja que és fonamental que estos cossos tinguen formació específica en polítiques d’igualtat, que coneguen els prejudicis i estereotips sobre la base del gènere, la socialització de gènere, la utilització del llenguatge inclusiu, i les ferramentes i intervencions policials en el seu propi àmbit d’actuació, per a continuar amb la lluita contra la violència masclista.

L’alcalde de Sagunt i regidor d’Igualtat, Darío Moreno, ha manifestat que «el curs ha tingut una gran acceptació i el feedback que estem rebent és molt positiu. Per poder prestar un servei de qualitat a les dones víctimes de violència és imprescindible que les nostres forces i cossos de seguretat entenguen el fenomen en profunditat. I no parlem només de conéixer el protocol a seguir, sinó de donar un tracte humà i adequat a aquesta situació, evitant qualsevol revictimització i acompanyant a la víctima en eixos primers moments que són crítics». Ha finaltizat remarcant una volta més l’alta participació, fet que segons Moreno, demostra l’interés que esta problemàtica genera no només en la societat, sinó també entre Policia Nacional, Policia Local i Guàrdia Civil.

Tags: València

Lo + leído

Tanquem Cofrents exige el cierre inmediato de la central nuclear tras dos averías en 24 horas: “Vieja, deteriorada e innecesaria”

La plataforma Tanquem Cofrents ha exigido el cese inmediato de la actividad de la central…

Nules asfalta i millora diversos camins rurals

L’Ajuntament de Nules ha portat a terme diferents actuacions d’asfaltat i de millora de diversos…

Una granja avícola familiar de Fuenterrobles se convierte en referente de eficiencia energética de Europa

Una explotación familiar dedicada al engorde de pollos en la comarca de la Plana de…

Otras noticias

Ple de l'Ajuntament de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer, primer municipi valencià en declarar persona ‘non grata’ a Mazón per la seua gestió de la DANA

Por Toni Cuquerella
FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?