ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El Secretari Autonòmic de Turisme alerta de l’impacte dels parcs fotovoltaics a paisatges com les Terres dels Alforins

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 30, 2021
47 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

L’alcalde de la Font de la Figuera ha tornat a demanar accions concretes per poder frenar la proliferació de parcs solars que destrueixen el paisatge

El Secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, acompanyat pel director del patronat de Turisme, Xavier Pascual, ha visitat aquest matí Terres dels Alforins per a conéixer de primera mà les preocupacions i inquietuds dels Ajuntaments de les diferents localitats afectades per la proliferació de parcs solars en el territori i la instal·lació de torres d’alta tensió.

En la visita per alguns dels paisatges més emblemàtics de la zona, han participat els alcaldes de Fontanars, Moixent i la Font de la Figuera i l’Associació Terres dels Alforins. També diversos viticultors i els dirigents del Museu de Prehistòria de València. Totes les parts implicades han posat l’accent en la necessitat de fer un decret que regule i protegisca el paisatge.

El Secretari Autonòmic ha recalcat en la roda de premsa celebrada en el poblat Iber de la Bastida de les Alcusses de Moixent, la importància de «la voluntat de pedagogia per a la vida i la convivència democràtica». «Amb la paraula, consens, diàleg, sensibilitat i perspectiva històrica podem raonar, trobar punts d’intersecció i construir futur», ha afegit el Secretari.

Colomer, ha agraït la visita i s’ha mostrat disposat a conversar per a «intentar que tots participem d’aquesta idea i voluntat col·lectiva de preservar la identitat i aquest paisatge perquè és el futur».

Per la seua part, l’alcalde de la Font de la Figuera, Vicent Muñoz, ha insistit una vegada més en la necessitat d’una reforma del decret llei per a poder arribar a acords que no afecten i perjudiquen el paisatge, sinó que posen en valor el territori.

L’alcalde ha deixat clar que arribats a este punt els Ajuntaments necessiten accions concretes per actuar davant esta proliferació de parcs solars.»Si s’ha de crear un catàleg per a la protecció del paisatge, que ens diguen com s’ha de fer i ajudarem en tot el que faça falta», ha afegit.

A més, Muñoz ha lamentat la falta de participació dels Ajuntaments en la presa de decisions. «No se’ns ha fet partícips als Ajuntaments per a decidir quins terrenys estan més degradats i poden ser emprats per instal·lar les torres d’alta tensió», ha dit.

La visita ha finalitzat al nou celler d’Arraez, enclavat a la Font de la Figuera, ja que és un dels afectats. Per eixa zona es pretén passar les torres d’alta tensió de la línia que va del gran parc solar d’Almansa a la subestació de Montesa.

Tags: València
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Ontinyent inicia su «Setmana Gran» de fiestas con eventos destacados

La "Setmana Gran" de las fiestas de Moros y Cristianos en Ontinyent comenzará este domingo…

El incendio de Teresa de Cofrentes sigue estabilizado y los vecinos regresan a casa

El incendio forestal de Teresa de Cofrentes (Valencia) continúa estabilizado tras afectar a 504 hectáreas…

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

La programació de l’espai de Teatre Infantil i Familiar per a la Fira d’Agost 2025…

Otras noticias

Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?