ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

L’Ajuntament de Sueca entén que es poden celebrar processons extremant les mesures segons l’última resolucio de Conselleria

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 1, 2021
132 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Assenyalen que la normativa permetria una celebració adaptada de les processons, mantenint en tot moment les mesures de protecció individual, com a mascaretes i distància de seguretat

L’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez, i el regidor de Cultura, Vladimir Micó, s’han desplaçat esta setmana fins a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a interessar-se per la situació sanitària i normativa, modificada divendres passat, que poguera afectar la realització dels actes festius de setembre que van acompanyats d’espectacles itinerants, especialment les processons, a fi de poder prendre les decisions més oportunes.

“Existia una resolució per part de la Conselleria, en vigor del 17 d’agost al 6 de setembre, que impedia la celebració d’un cert tipus d’espectacles i manifestacions al carrer. Nosaltres, des de l’Ajuntament, sempre hem procurat oferir algun tipus de programació de festejos amb tota la il·lusió, condicionats sempre a la normativa sanitària, per a intentar oferir un poc de llum i d’alegria als carrers de la nostra ciutat. Per això, vam decidir seguir avant amb estes festes que es podien qualificar com de transició a la nova normalitat”, ha explicat l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez, qui ha assenyalat també que, dins de la possible programació, en un principi la celebració de les processons no podia assegurar-se al no estar permeses les manifestacions itinerants per la normativa sanitària vigent fins al divendres passat.

La màxima autoritat municipal explica que, ja fa unes setmanes, responsables de la Conselleria el van informar sobre la previsible modificació de la normativa, la qual seria més permissiva quant a la realització d’alguns actes. “Efectivament, eixa nova resolució que relaxava un poc les restriccions va arribar divendres passat 27, just en el moment en què celebràvem una reunió que jo mateix vaig convocar, davant el malestar que s’havia generat al carrer, totalment infundat, respecte a la celebració de les processons”.

A la reunió van ser convocats els portaveus de tots els partits de l’Ajuntament, la Policia Local, l’arquitecte municipal i l’arquitecte responsable de l’obres de la cúpula de l’Església de la Mare de Déu de Sales, així com representants de la Reial Associació de la Mare de Déu de Sales i del Crist, i una representació dels sacerdots de la ciutat. A tots ells, l’alcalde vol agrair-los la seua assistència i col·laboració.

Així, la nova normativa de Conselleria, que es va anunciar divendres passat, permetria una celebració adaptada de les processons, mantenint en tot moment les mesures de protecció individual, com a mascaretes i distància de seguretat, tant de les persones que participen en la desfilada com del públic. L’alcalde, per la seua part, ha volgut enviar un missatge a la ciutadania demanant-li que extreme les precaucions “perquè esta situació no ha acabat, i encara que s’han programat una sèrie d’espectacles, tots ells amb l’aforament establit per la Conselleria i amb els assistents asseguts, no podem baixar la guàrdia. Per tant, des de la il·lusió que tenim a l’Ajuntament de fer coses, demanem a la ciutadania que responga amb responsabilitat perquè la salut no es pot posar en risc a canvi de diversió o altres manifestacions. Es poden compaginar totes dues coses”.

Respecte a la restauració de la cúpula de l’Església de la Mare de Déu de Sales, l’alcalde ha assenyalat que, malgrat que l’edifici no és municipal, “com a símbol i referent per a molts suecans i suecanes, m’he compromés a sol·licitar una major agilitat a l’hora que s’autoritzen els tràmits des de Conselleria, on tenen tota la documentació presentada des de fa un temps, a fi que es comencen al més prompte possible les obres de restauració de la cúpula”.

Tags: Sueca

Lo + leído

Fi a la censura de Vox a la Biblioteca de Borriana després de la destitució del regidor Jesús Albiol

L’eixida de Vox del govern municipal de Borriana, i amb aquesta, la destitució del regidor…

Castielfabib acoge un taller para usar WhatsApp con IA y más seguridad para pymes y autónomos

Castielfabib celebra el próximo miércoles, 12 de noviembre, un taller práctico de dos horas en…

Torna la Fira de Novembre d’Ontinyent amb 40 Atraccions, Firauto, Música en Directe i el Gran Megathor de 45 metres

Ontinyent enceta els preparatius per a una nova edició de la seva tradicional Fira de…

Otras noticias

Carlos Mazón durante su comparecencia oficial el aniversario de la dana.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El president Mazón en el primer aniversario de la tragedia de la dana: “hubo cosas que debieron funcionar mejor”

Por Toni Cuquerella
592 cullera panoramica lletres
La Ribera Baixa

El Gobierno de España invierte casi 22 millones en Cullera para su reconstrucción

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del visor web InfoDANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

El Gobierno lanza un visor web para el seguimiento ciudadano de cómo se invierten los fondos de reconstrucción tras la dana

Por Toni Cuquerella
Visita a la que serà casa museu de Sueca de la lluita antifeixista.
La Ribera Baixa

La casa de Sueca d’una supervivent d’un camp de concentració nazi es convertirà en un museu de la lluita antifeixista

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Ribera Baixa

Piden 18 años y medio de cárcel por dos intentos de homicidio tras un tiroteo en un casal fallero de Sueca

Por Javier
Els bombers han hagut de realitzar diferents actuacionsa Gandia.
La Ribera BaixaLa Safor

Aemet eleva a aviso rojo la alerta por lluvias torrenciales de hasta 100 litros en una hora en el litoral sur de València

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?