miércoles, 25 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt aprova el seu pronunciament desfavorable a la delimitació que trau del domini públic el malecó de Menera

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 8, 2021
26 vistas
8 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La Junta de Govern insistix que el Ministeri no ha tingut en compte les al·legacions formulades al març i sol·licita que s’admeta l’estudi geomorfològic que va presentar o que es realitze un altre nou

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Sagunt ha aprovat este matí emetre pronunciament municipal desfavorable a l’acta de fitació de delimitació dels béns de domini públic marítim terrestre d’uns 400 ml en el conegut com a malecó de Menera de Port de Sagunt realitzada per la Demarcación de Costas a València, dependent de la Direcció General de la Costa i la Mar del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico..

Esta delimitació pretén identificar la ubicació física de la finca registral 37.075, en els termes de la proposta de data 21.9.2021 el que deixaria fora del domini públic marítim terrestre la zona del malecó, una gran part de la via pública que dona accés al passeig marítim i una nau en desús i part del terreny confrontant al mur Nord del port marítim.

La Junta de Govern considera que la proposta de delimitació és un mal plantejament d’entrada, il·legal segons el parer de l’Ajuntament de Sagunt; i alarmant la persistència en la posició estatal de no pretendre canviar res 7 mesos després de l’inici de la informació pública i 6 mesos després de tindre coneixement per escrit de l’argumentació municipal, que es diu no haver-se llegit si més no. A més entén que es dona l’agreujant que estes irregularitats estan afectant la indisponibilitat a favor de particulars d’uns terrenys protegits constitucionalment (art. 132 de la Constitució espanyola de 1978).

En este pronunciament desfavorable s’argumenta que si hi ha una proposta sotmesa a informació pública, amb unes al·legacions presentades, no és admissible 6 mesos després, realitzar un acte d’execució material de la proposta inicial sense haver analitzat i valorat les al·legacions fetes fins hui, i més si les mateixes tenen un fonament tan sòlid com les municipals.

Imagen sin texto alternativo.

La Junta de Govern insistix en les al·legacions formulades segons els seus propis acords de 12 i 26 de març de 2021 en el sentit que, en primer lloc, la proposta estatal de localització de física de la finca registral 37.075 torna a incórrer en el mateix vici de predeterminació del resultat que va anul·lar l’anterior pronunciament, sense tindre en compte l’evolució del litoral des de 1915, incloent terrenys que en eixe moment estaven ocupats per aigües marines. De fet, segons s’indica per la Junta de Govern, la proposta de la Demarcación de Costas no compta amb un estudi geomorfològic que avale on estan els terrenys guanyats a la mar amb l’obra finalitzada en 1915. Més aviat al contrari, l’estudi geomorfològic que obra en l’expedient és de març de 2020 i no part de la premissa de localitzar estes obres que es consideren límit màxim d’una patrimonialització privada.

D’altra banda, una altra de les al·legacions és que l’Estat ha exclòs en la proposta de delimitació a favor de la mercantil Prosagunsa la finca 20.388 que és propietat del propi Estat ja que pertany a Cofivacasa. L’Ajuntament de Sagunt no nega l’existència de la finca 37.075 ni la seua titularitat privada, però sí que discrepa de la seua localització física concreta, segons la proposta del Ministeri de 16 de febrer de 2021. Segons l’ajuntament més d’un 80% de la proposta o està fora del títol constitutiu de la propietat o bé afecta a títols (propietat) de tercers.

Per este motiu, la Junta de Govern ja va reclamar la incorporació de l’estudi geomorfològic realitzat per Geozone a petició municipal i que va ser facilitat a la Demarcación de Costas juntament amb les al·legacions del 12 de març de 2021 perquè siguen tingudes en compte les seues conclusions per a determinar la vertadera ribera de la mar i que en cas que no s’accepte això es va sol·licitar que la Demarcación de Costas practique un estudi geomorfològic nou que tinga en compte les premisses d’evolució del litoral des de 1915 i les mostres del qual tinguen una profunditat mínima de 4 metres.

Imagen sin texto alternativo.

El regidor delegat d’Urbanisme, Quico Fernández, ha declarat sobre este assumpte que: «Evidentment este pronunciament desfavorable estava anunciat perquè la Demarcación de Costas i la Direcció General del Ministeri no han modificat en absolut la proposta inicial que ja va tombar l’Audiència Nacional. Això és molt sorprenent i molt desagradable perquè, tal com explicitem, els propis representants de la Demarcación de Costas van admetre que no s’havien llegit les nostres al·legacions. És a dir, que sis mesos després de plantejar una proposta a la qual presentem al·legacions, ens diuen que les al·legacions que presenta l’Ajuntament de Sagunt, no han sigut analitzades».

Este fet, li porta a concloure que cada vegada és més evident que hi ha una predeterminació d’eixa línia de delimitació del domini públic. «És a dir, la Demarcación de Costas i el Ministeri a través de la Direcció General estan ja amb una posició de partida que no atén cap mena de raó, ni a una sentència desfavorable de l’Audiència Nacional, ni a unes proves aportades per l’Ajuntament i que ells no han contradit, que demostren que les pretensions de Prosagunsa no tenen cap eixida perquè evidentment és un domini públic natural i això no es pot llevar del Domini Públic Marítim Terrestre».

Fernández també s’ha referit al fet que en el terreny que es pretén excloure del domini públic i delimitar com a propietat de Prosagunsa es trobe la parcel·la de Cofivacasa, «que té una nota registral anterior i que és una entitat del propi Estat, i l’Estat no estarà fent negoci a costa del municipi. El que hauria de fer, en tot cas, l’Estat és cedir esta parcel·la pública al Ministeri de Medi Ambient i per tant, posar-la a la disposició de l’ús públic d’esta part del malecó. Espere que hi haja una rectificació. Espere que ens puguen rebre prompte en el ministeri per a aclarir, a més a la més alta instància de la Direcció General, la nostra postura. Ací no es tracta només de manifestar una disconformitat, sinó el que volem és denunciar l’absoluta arbitrarietat amb la qual estan actuant i, per tant, per això el nostre pronunciament és molt contundent perquè la postura del Ministeri ens sembla impresentable i indignant».?

Tags: València
BIOPARC_Valencia_2022_250x250_elefantes

Lo + leído

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Adif ha anunciat una inversió de 17 milions d'euros per a la remodelació integral i…

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Las fuerzas de seguridad han desplegado un operativo conjunto en los municipios de València, Gandia…

La Generalitat duplica la longitud de los puentes sobre el río Reatillo en Requena y Chera tras aumentar el cauce por las riadas

La Generalitat continúa con el plan de recuperación de infraestructuras locales tras las inundaciones del…

Otras noticias

3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
20250508 op Portocale 01.JPG 709363583
AgronewsEl Camp de Morvedre

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Por Agronews
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?