ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Sueca demana al conseller d’Educació construir un segon institut a la localitat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 1, 2022
435 vistas
7 Min lectura
Compartir en:

NULL

El conseller d’Educació visita les obres del CEIP Carrasquer i del Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’

L’Ajuntament de Sueca ha traslladat al conseller d’Educació, Vicent Marzà, el seu projecte «ambiciós» de constuir un segon institut davant el volum d’alumnat que té en estos moments el centre Joan Fuster. Per a això, l’Ajuntament contempla una permuta de terrenys en el projecte d’urbanització que està preparant, a fi que la Conselleria considere incloure este nou institut en l’ampliació de recursos prevista en el Pla Edificant. «D’esta manera, Sueca podria ampliar la seua oferta de cicles formatius adequats a les noves demandes laborals”, ha manifestat l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez.

La proposta s’ha realitzat durant la visita de marzà a Sueca per a comprovar l’estat de les obres que estan desenvolupant-se en el col·legi Carrasquer i les ja finalitzades en el centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’. Acompanyat del director general d’Infraestructures Educatives de la Conselleria, Víctor García, qui ja va visitar tots dos centres fa uns mesos; l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez; el regidor d’Educació, Joan Carles Vázquez; el regidor d’Urbanisme, Fernando Franco; i una gran representació de la corporació municipal; tècnics de l’Ajuntament i la Conselleria; la directora del col·legi Carrasquer i la presidenta de l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA); el conseller ha comprovat in situ l’estat d’unes obres ambicioses, molt reivindicades i esperades, com són les del nou col·legi Carrasquer que seran una realitat en poc de temps.

“Com a conseller, emociona poder fer realitat una lluita de tantíssims anys per la dignificació de l’escola pública, per unes infraestructures dignes per als xiquets i xiquetes d’este centre. Vull agrair a totes les persones que ho han fet possible, a la gent que ho ha barallat durant molts anys i, evidentment, als que ho estem materialitzant en este moment perquè l’obra siga per fi una realitat”, ha expressat el conseller d’Educació, Vicent Marzà, qui ha fet èmfasi també en la importantíssima inversió que ha realitzat la Conselleria per a poder portar avant el projecte, en total, més de quatre milions d’euros, als quals s’han de sumar els 900.000 euros invertits en les obres de millora del Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’, i les actuacions previstes en altres centres amb una inversió estimada de 800.000 euros. “Tot això suposa més de sis milions d’euros d’inversió en infraestructures educatives en el municipi de Sueca, en col·laboració amb l’Ajuntament, al qual vull agrair la seua total implicació en el Pla Edificant a l’hora de tota la tramitació administrativa per a fer realitat estes obres que suposen, a més d’una millora més que considerable per a l’alumnat i professorat, la creació de llocs de treball a la comarca”.

Per la seua part, l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez, ha agraït la visita a Sueca del conseller i el director general “a unes obres que suposen una reivindicació més que històrica, ja que han sigut moltíssims anys els que ha passat l’alumnat en barracons. Nosaltres, com a Ajuntament, estem molt satisfets que el pròxim curs 2022-23 s’impartisca ja en estes noves instal·lacions i que per fi siga una realitat este somni del qual podrem gaudir a partir del pròxim mes d’agost a la nostra ciutat”.

L’alcalde ha aprofitat la visita de les més altes institucions en matèria d’Educació per a sol·licitar la seua col·laboració en diversos projectes, com la construcció del futur institut. Però també s’ha plantejat la possibilitat que el Pla Rector d’Ús i Gestio (PRUG) permeta la construcció d’un nou col·legi al Mareny de Barraquetes, sense necessitat de derruir altres edificacions com va ocórrer al Perelló. “Per a això, el nostre Ajuntament ja va realitzar en el seu moment les al·legacions pertinents a la Conselleria i, aprofitant la visita del conseller i el director general, hem volgut sol·licitar-los la seua col·laboració també per a poder posar en marxa el projecte en benefici sempre de la nostra ciutadania».

Així mateix, l’alcalde de Sueca ha aprofitat la visita del conseller i el director general de la Conselleria per a sol·licitar l’ampliació de la partida econòmica destinada a les obres en el col·legi Cervantes, a fi de dur a terme també, a més de les previstes, una sèrie d’actuacions importants que comprendrien el sostre i la façana del col·legi, entre d’altres.

Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’

Després de la visita a les obres del col·legi Carrasquer, les autoritats s’han desplaçat al Centre d’Educació Especial ‘Miquel Burguera’ on els esperava la directora del centre, part del professorat, una representació de pares i mares de l’alumnat i Carmen Burguera, vídua de Miquel Burguera, qui fora director del primer centre en Sueca per a menors amb necessitats especials. “Després de contemplar el resultat de les obres de construcció dels nous aularis en el centre, la visita ha servit també per a comprovar algunes millores que es poden incloure en el projecte, amb els primers mesos en funcionament, i que ens han traslladat des de la comunitat educativa. Tant des de l’Ajuntament, com des de la Conselleria, es posarà tot en marxa perquè es puguen realitzar al més prompte possible”, ha explicat Dimas Vázquez.

El regidor d’Educació, Joan Carles Vázquez, ha assenyalat també que, el centre d’educació especial de Sueca, d’àmbit comarcal, “necessitava d’esta ampliació per a poder desfer-se per fi de les aules prefabricades i poder desenvolupar la seua labor en les millors condicions com mereix l’alumnat i professorat”.

Tags: Sueca

Lo + leído

Un ampli dispositiu policial protegirà els concerts i la nit de disfresses a Tavernes de la Valldigna

Tavernes de la Valldigna blindarà les seues Festes Majors amb un operatiu de seguretat que…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 9 de septiembre

Requena afronta un miércoles 9 de septiembre con cielos muy nubosos y lluvias persistentes, temperaturas…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el miércoles 9 de septiembre

El miércoles 9 de septiembre en Gandia se espera un día nuboso con lluvia, temperaturas…

Otras noticias

Vuelta de los alumnos de Picanya al colegio tras la DANA.
Comunitat ValencianaL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

Un estudio tras la DANA de 2024 revela que los alumnos valencianos desconocen los protocolos ante catástrofes e impulsa un cambio en las aulas

Por Toni Cuquerella
5821190809926177896
La Ribera Baixa

Cullera lleva 120 músicos a desfilar por las calles de Jever en Alemania

Por Javier Ruiz
Parque empresarial de Almussafes.
La Ribera Baixa

El paro se estanca en la Ribera Baixa en agosto mientras Cullera y Almussafes reducen sus desempleados

Por Toni Cuquerella
Un operari treballa en una inundació.
La Ribera Baixa

Sueca rep 8,5 milions de fons europeus per a obres contra les inundacions

Por Toni Cuquerella
cullera
La Ribera Baixa

Cullera aconsegueix 9 milions d’euros de fons europeus per a blindar el passeig marítim contra els temporals

Por Adrián Lupiáñez
Comparecencia del ministro de Hacienda, Arcadi España, en Aldaia.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 273 millones de fondos europeos a 95 municipios para la reconstrucción tras la DANA

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?