ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Oliva tindrà una depuradora amb tecnologia pionera a Europa en el tractament de les aigües residuals

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 16, 2022
345 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’ajuntament d’Oliva ha informat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) ja disposa del projecte d’execució de la depuradora, i en les pròximes setmanes s’iniciarà la tramitació de l’Avaluació Ambiental. Així ho ha confirmat el president de la CHX, Miguel Polo Cebellán, en la seua visita a Oliva, a l’alcaldessa, Yolanda Balaguer.

Segons informen fonts municipals, la nova depuradora ubicada al municipi d’Oliva té un pressupost de més de 45 milions d’euros, i incorpora una tecnologia pionera a Europa en el tractament de les aigües residuals. «Es tracta de l’actuació de major envergadura que la confederació està portant a terme. Una de les característiques principals és que permetrà utilitzar part de l’aigua depurada per a regadiu, sense cap altre tractament posterior». L’alcaldessa d’Oliva ha exposat la necessitat d’una nova EDAR d’Oliva Nord, amb el tractament terciari i reutilització d’aigües residuals TM Oliva i l’estudi d’alternatives tècniques, econòmiques, jurídiques i administratives per al sistema de distribució de l’efluent de la nova EDAR d’Oliva per a reg.

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, ha transmés a la delegació local que el finançament de la depuradora està assegurat per part del ministeri, i que hi ha molt d’interés en aquesta instal·lació per part de la Comissió Europea, atesa l’avantguarda de la tecnologia que s’hi preveu. “Es tracta d’un projecte molt ambiciós, que millorarà considerablement la protecció i el progrés de la societat civil”, ha assegurat el president de la CHX.

Per la seua banda, l’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Balaguer, ha aprofitat la reunió per a interessar-se per l’estat de les gestions de la construcció de la presa de la Gallinera, «una infraestructura imprescindible per a la ciutat». Des de la Confederació s’ha traslladat a l’Ajuntament que s’ha instat a ACUAMED, empresa pública responsable del projecte, a contractar l’estudi d’ubicacions alternatives per a la pressa, ja que en la ubicació original no és possible la seua construcció per la inestabilitat del terreny.

A més, Yolanda Balaguer ha explicat la necessitat d’estudi d’altres alternatives a la reducció del risc d’inundació generat pel barranc de la Font, al voltant d’Oliva. I també de la inclusió de les mesures proposades en el Programa de Mesures del Pla de Gestió del Risc d’Inundació del segon cicle de la Demarcació Hidrogràfica del Xúquer.

L’alcaldessa d’Oliva ha explicat que “aquesta reunió ha estat un avanç molt important en la solució de problemes destacats per a la societat civil. La nova depuradora serà una millora molt destacada per a Oliva, però també serà necessari avançar en les obres de la rambla de la Gallinera i la construcció de la presa”.

Per la seua banda, Ana Morell, vicealdessa d’Oliva, ha traslladat la necessitat de «finalitzar les obres i donar solució a la situació de les quatre comportes que provoquen l’entrada d’aigua al sector de l’Aigua Morta.» Segons Morell, «en aquesta legislatura hem avançat amb la declaració d’Oliva com a municipi amb alt risc d’inundació, i la construcció de la presa serà fonamental per tal d’aconseguir que l’aigua que canalitza la rambla arribe a les platges de forma més gradual, tot reduint l’impacte a les zones del litoral».

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Aigües

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 26 de julio

El domingo 26 de julio en Requena se presenta con cielos despejados y temperaturas máximas…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 26 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 26 de julio anuncia un día despejado…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 26 de julio

La previsión meteorológica en Peñíscola para el domingo 26 de julio anuncia una jornada despejada…

Otras noticias

L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
Comarcal

Xàtiva amenaça amb anar als tribunals si la Generalitat no frena la compra del solar per al Palau de Justícia fora de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Benetússer
ComarcalL' Horta Sud

Benetússer aprueba el proyecto para mejorar el drenaje y evitar inundaciones en el Barri de l’Estació

Por Pau Gómez
Taula de negociació entre la SAG i l'Ajuntament de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Fi a la vaga del fem a Sagunt: l’Ajuntament i el comitè segellen un acord amb pujades salarials

Por Toni Cuquerella
Off Romà Anudar
ComarcalCulturarteEl Camp de Morvedre

Off Romà: 11 espectáculos gratuitos de teatro, circo y danza en la calle en Sagunt a Escena

Por Adrián Lupiáñez
Paiporta Polideportivo
Comarcal

Paiporta combatirá las olas de calor con un refugio climático en el polideportivo

Por Adrián Lupiáñez
Sidonie.
Comarcal

Sidonie revoluciona les Nits al Castell de Xàtiva: tots els detalls del concert i la seua nova etapa en català

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?