ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt posa en marxa el seu tercer Pla d’Igualtat de Gènere de l’Ajuntament

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 2, 2022
55 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

S’han tingut molt en compte els aprenentatges, resultats de l’execució i avaluació dels anteriors plans d’igualtat

L’Ajuntament de Sagunt, a través de l’Àrea d’Igualtat, ha posat en marxa el seu III Pla d’Igualtat de Gènere, la qual cosa representa l’oportunitat de reforçar i donar continuïtat al treball iniciat amb el desenvolupament del II Pla d’Igualtat de Gènere (2012-2014), segons expliquen des del departament.

L’alcalde de Sagunt i regidor d’Igualtat, Darío Moreno, ha manifestat que «estem treballant ja en aquesta tercera edició del Pla d’Igualtat per a obtindre un document que actualitze l’analisi sobre la situació de la bretxa de gènere a la nostra societat, però també per a tindre un document que incloga totes les noves mirades i perspectives, i també per suposat que innove respecte a les mesures a dur a terme».

Amb l’aprovació del II Pla d’Igualtat de Gènere es va definir el compromís de tota la Corporació municipal amb la proposta d’iniciar canvis orientats, a llarg termini, cap a la corresponsabilitat amb la igualtat de gènere en el municipi, i molt específicament amb l’estratègia de la transversalitat de gènere en la política de l’Ajuntament de Sagunt.

En este sentit, el primer edil ha indicat que «encara queda molt per fer, després d’eixes dos primeres edicions del pla d’igualtat. Encara queda molt per fer per assolir una igualtat real efectiva a la nostra societat. I per tant es imprescindible que actualitzem també eixos documents que servixen de guia no només per a l’actuació administrativa, de les administracions publiques, sinó també per suposat a qualsevol associació o empresa també per a la ciutadania».

El punt de partida serà el treball previ realitzat a l’Ajuntament, tenint molt en compte els aprenentatges i resultats de l’execució i avaluació dels anteriors plans d’igualtat, així com de l’aprovació i implementació del Reglament Intern Per a la Transversalitat de Gènere (2015), del Pla Municipal d’Actuació i Coordinació enfront de la Violència de Gènere (2018-2022), i del Pla d’Igualtat Laboral (2021-2024).

Com a premissa de partida es plantejaran tres eixos estratègics: corresponsabilitat social amb la Igualtat de Gènere en el municipi; igualtat com a garantia del benestar social de la ciutadania; i actuació exemplar de l’Ajuntament en matèria d’igualtat, Mainstreaming de gènere en la política local.

Per a la posada en marxa del procés i anàlisi de la situació, s’ha començat a treballar tant amb les associacions de dones que formen part del Consell Municipal de la Dona, i la Coordinadora Feminista del Camp de Morvedre, així com a través de sessions informatives o de treball amb la Comissió Transversal de Gènere de l’Ajuntament de Sagunt. En esta fase s’obtindrà una aproximació al diagnòstic de la situació de (des)igualtat, per a tractar d’identificar els desequilibris existents o quines són les necessitats o mancances des de la perspectiva d’igualtat que puguen ser corregides.

S’atendrà la necessitat de transformar i millorar la realitat que s’haja evidenciat en la detecció prèvia, adaptant el compliment normatiu a la realitat de la Corporació Local.

És a dir, es planteja atendre una doble finalitat. D’una banda, definir mesures correctores dels desequilibris detectats i per l’altra, concretar mesures per a fer efectiu el compliment del principi d’igualtat d’oportunitats entre dones i hòmens.

Tags: València
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Ontinyent inicia su «Setmana Gran» de fiestas con eventos destacados

La "Setmana Gran" de las fiestas de Moros y Cristianos en Ontinyent comenzará este domingo…

El incendio de Teresa de Cofrentes sigue estabilizado y los vecinos regresan a casa

El incendio forestal de Teresa de Cofrentes (Valencia) continúa estabilizado tras afectar a 504 hectáreas…

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

La programació de l’espai de Teatre Infantil i Familiar per a la Fira d’Agost 2025…

Otras noticias

IMG7820m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

Por Redacción ComarcalCV
IMG7824m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita a Obeikan MDF el cumplimiento de acuerdos tras el ERE que afecta a 153 trabajadores

Por Redacción ComarcalCV
festivalcortosm
CulturarteEl Camp de Morvedre

Abierto el plazo para presentar cortometrajes al Festival Internacional de Cine Negro en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
IMG2285m
El Camp de Morvedre

Sagunt adjudica la reforma del CEIP Baladre para mejorar su accesibilidad por 880.000 euros

Por Redacción ComarcalCV
IMG2340m
CollaEl Camp de Morvedre

Comienzan las fiestas patronales de Sagunto con el tradicional tro d’avís y la Xopà

Por Redacción ComarcalCV
20250715ReunionDGCostasFoto
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal de Almardà, Corinto y Malvarrosa se reúne con Costas en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?