ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

L’alcalde de Sagunt qualifica com «inversió històrica» l’anunci de la gigafactoria de Volkswagen

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 23, 2022
33 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

El president de la Generalitat afirma que “hui hem aconseguit un pas decisiu. Un pas crucial per a impulsar la recuperació, generar més ocupació i millorar el futur de la Comunitat Valenciana”

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, s’ha referit a l’anunci de Volkswagen de la construcció de la gigafactoria de bateries per a vehicles elèctriques a Parc Sagunt II afirmant que es tracta d’una “inversió històrica”. Així ha assenyalat que es tracta d’una “molt bona notícia” perquè a part dels 3.000 llocs de treball “també es generarà ocupació indirecta en la zona”.

Moreno ha volgut assenyalar específicament el treball realitzat tant pel Govern com pel Consell, “l’aposta per Parc Sagunt II ha sigut determinant, i demostra que que transcendeix les nostres fronteres amb aquesta demanda internacional”. A més ha afegit que la decisió “es fomenta en gran part per les nostres infraestructures i per apostes com la millora del port i la connexió que es treballa ara amb la línia fèrria”; d’altra banda també ha assenyalat que confia que aquesta inversió “supose un revulsiu definitiu per a la finalització del Corredor Mediterrani”.

Preguntat pels possibles paral·lelismes del projecte amb el qual es va fer fa ja més de cent anys en la localitat dels Alts Forns del Mediterrani, Darío Moreno afirma que “l’impacte econòmic inicial serà molt major, perquè la siderúrgia es va construir amb una inversió gradual durant 20 anys”. Però també afig l’alcalde que amb aquesta inversió sí que es pot aconseguir la cicatrització definitiva de la crisi produïda per la reconversió industrial en la localitat que va tindre lloc precisament després del tancament dels Alts Forns.

Felicitació de Ximo Puig

“L’arribada de Volkswagen a Parc Sagunt II suposaria la major inversió inicial que ha rebut la Comunitat Valenciana en la seua història”. La decisió de la multinacional alemanya d’instal·lar una planta de bateries per a cotxes elèctrics en la localitat valenciana de Sagunt ha sigut rebuda amb entusiasme entre els dirigents polítics.

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha aplaudit la decisió de Volkswagen per a la planta espanyola, que convertirà al territori autonòmic en “un pool innovador de la nova mobilitat”, impulsant la reindustrialització de l’autonomia i convertint-se en “una font d’ocupació d’alta qualitat”. La multinacional xifra en 3.000 els llocs de treball que generarà la factoria valenciana, que a més generarà efecte tractor en la indústria automobilística regional.

Puig ha destacat que amb les tensions energètiques derivades de la guerra d’Ucraïna la notícia suposa un alleujament, amb un valor “econòmic, social i moral”. El dirigent socialista equipara aquesta decisió a l’arribada de Ford a Almussafes en 1976, que va suposar una transformació en l’ocupació, en les exportacions, en les infraestructures i en els sectors industrials auxiliars. L’alemanya és “el segon major fabricant de vehicles del món, la major empresa alemanya i una de les companyies que lidera la transició a una mobilitat sostenible”. “Hui hem aconseguit un pas decisiu. Un pas crucial per a impulsar la recuperació, generar més ocupació i millorar el futur de la Comunitat Valenciana”, ha conclòs el president. Volkswagen ha presentat el projecte a la convocatòria de PERTE de vehicle elèctric, publicada pel Ministeri d’Indústria dijous passat.

Tags: València
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Alertan sobre ataques de buitres al ganado en La Serranía

La Asociación Valenciana de Agricultores (AVA-ASAJA) ha lanzado una advertencia alarmante ante el incremento de…

Mejoras en el servicio de autobús comarcal en Alcoi, Cocentaina y Muro

Alcoi, Cocentaina y Muro se han unido a la Plataforma por el Transporte Público para…

Comienzan las fiestas patronales de Sagunto con el tradicional tro d’avís y la Xopà

Las fiestas patronales de Sagunto han comenzado con alegría y tradición, inauguradas el pasado 19…

Otras noticias

oficinas seguridad social horarios 1
Economía

El Supremo abre la puerta a reclamar el complemento por brecha de género

Por Redacción ComarcalCV
Digitalia 1
Economía

ValgrAI impulsa Digital-IA para formar gratis en competencias digitales e IA en muninicipios de menos de 20.000 habitantes

Por Javier
alicante 4748224 1280
Economía

El mercado de la «Silver Economy»: Viviendas adaptadas para el retiro dorado

Por Javier
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
01JY63T4YKQAB1Q9PZP6DND44X
Economía

La empresa alicantina MaxiTrofeo apunta al liderazgo nacional gracias a su apuesta por la innovación, la calidad y el servicio al cliente

Por Javier
Seu central de Caixa Ontinyent.
Economía

La sostenibilitat de l’Agenda 2030, eix central del nou pla estratègic de Caixa Ontinyent

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?