ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt presenta tres Jornades Tècniques Agràries

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 30, 2022
47 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Les ponències se celebraran els pròxims dies 4 d’abril, 5 de maig i 2 de juny en la sala d’actes del Consell Agrari de 16.00 a 19.00 hores

L’Ajuntament de Sagunt i el Consell Agrari organitzen juntament amb el Col·legi Oficial d’Enginyers Agrònoms de Llevant tres Jornades Tècniques Agràries que se celebraran els pròxims dies 4 d’abril, 5 de maig i 2 de juny en la sala d’actes del Consell Agrari de 16.00 a 19.00 hores per a tractar, oferir diferents perspectives i formació sobre els nous cultius, el cotonet i les diferents figures de qualitat dels productes. Les jornades es desenvoluparan de manera presencial i en streaming.

La primera jornada és ‘Nous cultius? Trencar esquemes per guanyar mercats’ i assistirà com a ponent el responsable d’agrosostenibilitat en el Centre d’experiències Cajamar, Carlos Baixauli Soria. Respecte a esta qüestió, l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha indicat que «hem d’estar oberts a altres cultius que no substituïsquen, però complementen l’oferta citrícola que ja existix i que possiblement amb això podem tindre una economia agrícola més resilient, robusta i que també ens afavorisca en el concepte de la sobirania alimentària».

La regidora d’Agricultura i presidenta del Consell Agari, Ana María Quesada, ha explicat que els tres temes que s’aborden en les xarrades estan consensuats i s’han sol·licitat per part de les i els agricultors del municipi. D’altra banda, les jornades es publicitaran mitjançant diferents mitjans de comunicació i el cost total de les jornades oscil·la entre 7.000 i 8.000 euros, tal com ha apuntat Quesada.

La segona jornada és ‘Alerta! Què puc fer per lluitar contra el ‘cotonet’?’ i com a ponents assistiran el cap de servici de Sanitat Vegetal, Vicente Dalmau Sorlí; l’investigador del IAM-UPV, Vicente Navarro Llopis i, finalment, l’investigador de l’IVIA, Alejandro Tena Barreda. Moreno ha destacat que «el cotonet és un perill real i és imprescindible que els nostres agricultors estiguen informats i coneguen les diferents eines per a poder lluitar contra ell».

La tercera i última jornada és ‘Figures de qualitat, Quines alternatives tinc?’ i com a ponents assistiran la cap de servici de Qualitat Agroalimentària, Mari Carmen Montoro Cavero i el director creatiu de Filmac, Kike Correcher. En este sentit, l’alcalde de Sagunt ha indicat que l’objectiu és «aconseguir una marca que ens distingisca i que alhora assegure qualitat d’eixa producció, podem trobar vies alternatives que ens porten a eixe objectiu sense haver de ser necessàriament la de denominació d’origen».

Ana María Quesada ha destacat que «tenim diversos reptes que intentem abordar en estes jornades com són l’equilibri entre la producció d’aliments i el creixement socioeconòmic i la protecció del medi ambient». A més, ha apuntat que «es busca sostenibilitat i sustentabilitat. També buscarem nous models productius i també seguirem amb el tema de les figures de qualitat, encara que moltes vegades s’ha parlat de marques registrades o de la nostra denominació d’origen, hi ha altres alternatives».

Així mateix, Darío Moreno ha explicat que estes jornades tenen com a objectiu donar resposta «a diferents reivindicacions que s’havien fet des del món agrícola i són essencials per a la sostenibilitat del món agrari» perquè «a llarg termini es puga tindre un sector viable que permeta a la gent viure del mateix i que va lligat a tindre un rendiment econòmic». A més, ha assenyalat que les xarrades «canvien el paradigma perquè pretenen donar formació i canviar el punt de vista respecte al món agrícola en el nostre municipi per a estar més oberts a la innovació».

A l’acte de presentació també han assistit el degà del Col·legi Oficial d’Enginyers Agrònoms de Llevant, Baldomero Segura i el secretari tècnic, José Carbonell. Segura ha explicat el treball que es realitza des del col·legi i, d’altra banda, Carbonell ha destacat la imatge i el disseny de la campanya i ha indicat la importància i les característiques de les ponències.

Les persones interessades a assistir a la primera jornada de manera presencial han d’enviar les seues dades al correu [email protected] o bé telefonar al 96.265.58.85. No obstant això, en cas de voler seguir les jornades per streaming, les i els interessats a assistir hauran d’emplenar el formulari d’inscripció.

Tags: València
00_CARTEL_FIRAXATIVA2025_EDITABLE
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Ontinyent inicia su «Setmana Gran» de fiestas con eventos destacados

La "Setmana Gran" de las fiestas de Moros y Cristianos en Ontinyent comenzará este domingo…

El incendio de Teresa de Cofrentes sigue estabilizado y los vecinos regresan a casa

El incendio forestal de Teresa de Cofrentes (Valencia) continúa estabilizado tras afectar a 504 hectáreas…

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

La programació de l’espai de Teatre Infantil i Familiar per a la Fira d’Agost 2025…

Otras noticias

IMG7820m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

Por Redacción ComarcalCV
IMG7824m
El Camp de Morvedre

Sagunto solicita a Obeikan MDF el cumplimiento de acuerdos tras el ERE que afecta a 153 trabajadores

Por Redacción ComarcalCV
festivalcortosm
CulturarteEl Camp de Morvedre

Abierto el plazo para presentar cortometrajes al Festival Internacional de Cine Negro en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
IMG2285m
El Camp de Morvedre

Sagunt adjudica la reforma del CEIP Baladre para mejorar su accesibilidad por 880.000 euros

Por Redacción ComarcalCV
IMG2340m
CollaEl Camp de Morvedre

Comienzan las fiestas patronales de Sagunto con el tradicional tro d’avís y la Xopà

Por Redacción ComarcalCV
20250715ReunionDGCostasFoto
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal de Almardà, Corinto y Malvarrosa se reúne con Costas en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?