ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

El Consell autoritza la signatura d’un conveni de col·laboració amb Volkswagen per desenvolupar la gigafactoria de bateries en Sagunt

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 27, 2022
209 vistas
7 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Generalitat es compromet a l’agilitació i aprovació de tots els tràmits necessaris perquè el grup empresarial puga iniciar les obres de la planta a la fi de 2022 i iniciar la seua activitat en 2026

El Consell ha autoritzat la signatura d’un conveni de col·laboració entre Espais Econòmics Empresarials, S.L. i Power Holdco Spain, S.A, en representació del Grup Volkswagen, per al desenvolupament de la planta de fabricació de bateries per a vehicles elèctrics que se situarà en Parc Sagunt II.

El desenvolupament d’aquest projecte estratègic i tractor per a l’economia valenciana està subjecte a l’aprovació del PERTE del Vehicle Elèctric i Connectat que el govern d’Espanya ha de resoldre en les pròximes setmanes en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i del programa europeu Next Generation EU.

La posada en marxa del projecte empresarial Future: Fast Forward, liderat pel Grup Volkswagen i SEAT S.A. juntament amb més de 60 empreses, suposaria, en cas de l’aprovació del PERTE, la major inversió industrial que s’ha realitzat fins al moment a Espanya, mobilitzant 10.000 milions d’euros.

Per a la gigafactoría a Sagunt el Grup Volkswagen destinaria més de 3.000 milions d’euros i podria crear més de 3.000 llocs de treball directes i indirectes. A més, contribuiria significativament a la millora de l’eficiència industrial i la balança comercial de la Comunitat Valenciana i impulsaria el seu desenvolupament econòmic i cohesió social.

Així, a través d’aquest conveni s’acorden els requisits tècnics de la planta; els processos administratius, plans ambientals i urbanístics i requeriments legals necessaris per a la seua posada en marxa, així com el suport addicional que la Generalitat oferirà en matèria formativa, econòmica i col·laboració en aquelles negociacions o tràmits que no siguen responsabilitat directa d’aquesta.

Desenvolupament del projecte

En concret, per a la instal·lació de la planta, la Generalitat es compromet a tindre aprovat i conclòs el Pla Especial de Parc Sagunt II, així com haver conclòs el procés d’expropiació de les parcel·les, en els terminis establits, seguint els requisits tècnics necessaris per a la ubicació de la planta.

La gigafactoria ocuparia una superfície 200 hectàrees. A això cal sumar la instal·lació de la planta solar fotovoltaica per a subministrar energia elèctrica a les diferents plantes de fabricació i proveïdors, amb una superfície aproximada de 250 hectàrees.

Igual que ha succeït amb Parc Sagunt I, des de la Generalitat es garantirà tota la urbanització de la zona, amb els serveis i infraestructures necessaris per al correcte funcionament de la planta (logística, subministraments, accessos, aparcaments, etc) i en els quals es treballarà en els pròxims anys perquè la planta principal i els seus parcs de proveïdors puguen començar a treballar amb tots els serveis necessaris al començament de 2026.

A més, en considerar-se aquest projecte com un Projecte d’Inversió Estratègica Sostenible, (PEUS) les obres de construcció de les plantes incloses en aquest projecte podran començar a executar-se de manera immediata una vegada que siguen propietat del Grup Volkswagen, de manera paral·lela al procés d’urbanització que durà a terme la Generalitat.

Per a això, una vegada conclòs el procés d’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt II, l’empresa i la Generalitat compliran amb tots els tràmits legals, procedimentals, mediambientals i urbanístics necessaris per al correcte compliment de tota la legislació vigent. Així mateix, la Generalitat procedirà a l’anivellament dels terrenys en els quals se situarà la planta amb la finalitat que les obres de construcció de la planta principal no es demoren més enllà de finals de 2022.

Suport addicional en matèria de formació

Igualment, el conveni estableix les necessàries relacions de col·laboració entre la Generalitat i el Grup Volkswagen tant en l’àmbit de l’automoció en general, com en matèria específica sobre la fabricació de bateries elèctriques, per a això es reforçaran els itineraris tant universitaris com de formació professional.

Per a això s’implementaran totes les mesures i serveis necessaris que milloren tant la formació laboral de nous treballadors, com la formació contínua de tots els empleats i empleades de l’àmbit de l’automoció en la Comunitat Valenciana, de manera que satisfacen les necessitats del projecte en termes de creació d’ocupació i contractació. L’objectiu és convertir l’entorn de Sagunt en un pol industrial de primer nivell en matèria de vehicles elèctrics i del sector de l’automoció.

A més, el Consell es compromet a fomentar i donar suport a altres activitats d’inversió addicionals del Grup Volkswagen que no hagen sigut finançades per altres ajudes (com el PERTE o ajudes estatals d’incentius regionals) i que estiguen vinculades amb li millora de la sostenibilitat mediambiental, el suport a l’economia circular, l’impuls a l’eficiència energètica o el foment de la contractació, la innovació o l’I+D+i, entre altres.

Comissió de seguiment

Finalment, la Generalitat i el Grup Volkswagen crearan una comissió de seguiment que començarà a reunir-se en les pròximes setmanes per a realitzar un balanç de l’avanç de les actuacions i del compliment de les obligacions de cadascuna de les parts, permetent avançar en el projecte en els terminis estipulats pels requisits del PERTE. Estarà formada per sis persones, de les quals la Generalitat ostentarà la presidència i el grup empresarial exercirà la funció de secretari d’aquesta comissió.

Tags: València

Lo + leído

L’alcalde d’Almussafes, acusat d’assetjament, anuncia un nou partit amb els seus regidors després de ser expulsat del PSPV

El panorama polític a Almussafes obri una nova pàgina després de l'anunci del seu alcalde,…

Mercadona alcanza 41.858 millones en facturación y crea 5.000 empleos en 2025

Mercadona ha cerrado el año 2025 con una facturación consolidada de 41.858 millones de euros,…

Cazan en Requena a un motorista a 186 km/h en una carretera de 90: se enfrenta a penas de prisión

La Guardia Civil de Tráfico ha interceptado una imprudencia que ha hecho saltar todas las…

Otras noticias

Comercial Jucarsa
Economía

Comercial Jucarsa: soluciones profesionales en herramientas y suministros industriales

Por Javier Ruiz
Foto 1 Donaciones
Economía

Mercadona dona más de 3.000 toneladas de alimentos en la Comunitat Valenciana en 2025

Por Javier Ruiz
Vista de Benidorm
EconomíaLa Marina Baixa

Benidorm consolida su liderazgo en eficiencia hídrica tras invertir más de 45 millones en dos décadas junto a Veolia

Por Javier Ruiz
Trabajadores de Mercadona 02
Economía

Mercadona destina 1.000 millones a reforzar salarios, primas y jornada laboral de 112.000 empleados

Por Javier Ruiz
2e760eb0 e475 4288 ad5a 9d2a5772b2ac
Economía

Líderes europeos abordan el reto demográfico y el futuro del mundo rural

Por Javier Ruiz
8b530a43 b04b 4ebe a4d6 6265ba10fdae 16 9 aspect ratio default 0
Economía

À Punt bate el récord histórico de facturación publicitaria con casi 4 millones de euros

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?