sábado, 21 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida serà una comarca lliure de fosses del franquisme en exhumar l’última amb 18 afusellats

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 27, 2022
52 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Els afusellats eren veïns d’Albaida i Benigànim, i estan a la segona fossa registrada a la comarca, a més de la d’Ontinyent, ja exhumada

La segona i última fossa d’afusellats del franquisme documentades a la Vall d’Albaida exhumarà els seus 18 afusellats d’Albaida i de Benigànim, amb la qual cosa la comarca passarà a estar ‘lliure de fosses’, després d’haver-se exhumat ja la registrada a Ontinyent.

Es tracta de la fossa comuna localitzada al cementeri municipal d’Albaida, on van ser soterrats el 10 de juny del 1939 onze veïns de la Vall d’Albaida després de judicis sumaríssims i afusellaments, segons testimonis i documents. Sis dies més tard, el 16 de juny, set valldalbaidins més foren executats, víctimes també de la repressió franquista, i soterrats a la mateixa fossa.

Els seus noms són: Emilio Carbonell Guarner (Benigànim), Joaquín Cuquerella Benavent (Benigànim), Antonio Moscardó Vayà (Benigànim), Vicente Ramon Moscardó Vidal (Benigànim), Manuel Segrelles Blasco (Albaida), Francisco Segrelles Blasco (Albaida), Vicente Seguí Vidal (Albaida), José Maria Senabre Gomar (Benigànim), Bautista Soler Bataller (Albaida), Enrique Tormo Tormo (Albaida), José Maria Tudela Mateu (Benigànim), Manuel Benavent Sanz (Benigànim), Bautista Cuquerella Sanchis (Benigànim), Miguel Cuquerella Sanchis (Benigànim), Antonio Ferrándiz Chafer (Albaida), Perfecto Ribes Tudela (Benigànim), Rafael Sempere Tormo (Albaida), Bautista Soler Vicedo (Albaida).

Procés legal d’exhumació

El passat 4 de maig es va resoldre l’acord d’un conveni entre el Memorial Democràtic de la Vall d’Albaida i la Delegació de Memòria Històrica de la Diputació de València per tal de procedir a la localització, l’exhumació i la identificació de les víctimes del franquisme de la fosa comú del Cementeri Municipal d’Albaida i que les seues famílies puguen recuperar les restes. Les famílies dels assassinats, la mateixa associació i els ajuntaments d’Albaida i Benigànim han rebut amb satisfacció la notícia després d’haver de rebutjar una primera adjudicació per part de Conselleria a causa de la manca de finançament. Els familiars varen ser informats al respecte el passat 13 de maig en una reunió celebrada a l’ajuntament d’Albaida on varen rebre detalls del procés.

Aquest dijous 26 de maig, Ramiro Rivera Gracia visitava el cementeri d’Albaida per conéixer els diferents espais de la memòria relacionats amb el conveni signat recentment. A l’acte van assistir familiars de les víctimes, Victoria Domínguez i Aurora Bellver tècniques de Cavea Patrimonio Cultural, que executaran i duran a terme el projecte. Així mateix, han estat present, membres del Memorial Democràtic de la Vall d’Albaida, Josep Antoni Albert i Quilis alcalde d’Albaida, Fede Vidal Martínez alcalde d’Alfarrasí en representació de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida i regidors d’ambdós ajuntaments.

El projecte serà coordinat per l’equip professional Grupo Paleolab i amb la participació essencial de Cavea Patrimonio Cultural, els quals han estat treballant i col·laborant prèviament amb altres projectes de recuperació de memòria històrica com el de Paterna, el d’Almansa o el d’Ontinyent, entre altres. La quantia de la subvenció és de 93.624,34 euros i l’execució del projecte haurà de produir-se abans del novembre del 2023.

Tags: Sella

Lo + leído

Cullera té un nou mirador a la mar en el vessant del castell després de derrocar un restaurant en ruïnes abandonat

Cullera té un nou mirador des d'on observar la mar Mediterrània. Es tracta d'un nou…

La empresa alicantina MaxiTrofeo apunta al liderazgo nacional gracias a su apuesta por la innovación, la calidad y el servicio al cliente

En una nave industrial de Xixona, entre el aroma a turrón y el ritmo constante…

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Caixa Ontinyent ha celebrat aquest dijous la seua Assemblea General ordinària, amb l'assistència del 65%…

Otras noticias

Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
La Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?