La Gala de l’Esport d’Ontinyent reconeixerà enguany esportistes i equips de 27 clubs i associacions de la ciutat, més nominacions que en l’edició anterior. La cita serà el divendres 30 d’octubre, a les 19.30 hores, al Teatre Echegaray, i la presentarà el pilotari professional Sacha Kruithof.
La vetlada inclourà també quatre reconeixements especials per a esportistes amb trajectòries destacades. Un serà per a Laura Bordera, que el passat mes de maig es va proclamar campiona d’Europa de marxa nòrdica en la categoria W45 a Catània (Sicília) i que suma, a més, importants classificacions en campionats estatals i autonòmics.
Els triatletes Jaume Gironés i Celia De Llago també rebran un guardó pels seus resultats en campionats d’Espanya i proves autonòmiques, tant individuals com per equips. Tots dos han competit diverses temporades amb la selecció valenciana i la setmana passada van debutar amb la selecció espanyola en el Campionat d’Europa Juvenil de Triatló, a Melilla.
El quart reconeixement especial serà per a Salva Pla, pels seus èxits en esports híbrids com el DEKA FIT i l’HYROX, que combinen força i resistència. Entre els seus mèrits hi ha els títols mundials de DEKA FIT aconseguits el 2025 i diversos resultats en competicions internacionals d’HYROX.
Per al regidor d’Esports, Ferran Gandia, la gala és «una de les cites més especials del calendari esportiu d’Ontinyent», perquè reconeix l’esforç i la constància dels esportistes i la feina dels clubs. Gandia ha subratllat que l’augment de nominacions és «una mostra de la varietat i la vitalitat de l’esport ontinyentí, que abasta disciplines molt diferents i persones de totes les edats».
Kruithof, pilotari valencià en actiu, ha competit en diferents països i modalitats i és un dels joves referents en la difusió de la pilota valenciana, també a través de les xarxes socials.
La gala combinarà l’entrega de premis amb actuacions musicals. En acabar, el públic podrà participar en un càtering i fer-se fotografies en el photocall que s’instal·larà a l’exterior del teatre.









































