L’Ajuntament d’Ontinyent i el Col·legi de l’Advocacia de València (ICAV) posaran en marxa el pròxim 16 d’octubre un nou servei de mediació dissenyat per abordar situacions d’emergència residencial, com processos d’execució hipotecària o riscs de desnonament, així com per a resoldre discòrdies en els lloguers d’habitatge. Aquesta iniciativa, emmarcada dins del Pla d’Habitatge de la ciutat, oferirà a la ciutadania una via professional, gratuïta i pròxima per a buscar acords entre les parts abans d’arribar als tribunals.
La presentació de la mesura, realitzada al Palau de la Vila, va comptar amb la presència de l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, el regidor de Territori, Òscar Borrell, la diputada responsable de Mediació de l’ICAV, Yolanda Sánchez, la coordinadora del Centre de Mediació de l’ICAV, Ana Mir, i el delegat del partit judicial, Francisco Ferre. Durant l’acte, l’alcalde va explicar que el servei busca augmentar la seguretat jurídica de propietaris i llogaters i acompanyar a les persones «en els moments en què pitjor ho estan passant». El projecte es complementa amb la inversió de 2,5 milions d’euros del Pla d’Habitatge destinada a la rehabilitació d’immobles i la creació de vivenda pública, així com l’adhesió a la iniciativa de la Generalitat Valenciana per a garantir el cobrament de les rendes en cas d’impagament.
Atenció integral en matèria de vivenda i convivència
En l’àmbit de l’habitatge, l’equip de mediació de l’ICAV intervindrà directament en dificultats per a mantindre o accedir a una vivenda, disputes per arrendaments i processos d’execució hipotecària. Així mateix, el servei s’ha ampliat per a tractar altres situacions de convivència, com conflictes veïnals i comunitaris (sorolls, obres o mascotes) i discòrdies familiars relacionades amb separacions, menors o la cura de persones majors.
El servei estarà atés per mediadors especialitzats a la seu de la delegació de l’ICAV a Ontinyent. Per a accedir a l’atenció, les persones interessades podran sol·licitar cita prèvia cridant als telèfons 962387907 (delegació d’Ontinyent) o 963103189 (Centre de Mediació de l’ICAV a València). Aquesta eina es recolza en l’experiència de l’ICAV, que des de 2012 ha realitzat més de 33.000 sessions informatives i més de 17.000 mediacions a la Comunitat Valenciana.









































