ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Albaida adequa un local com a Unitat de Respir per a les families amb malalts d’Alzheimer

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 4, 2022
389 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

El centre ubicat a la Casa el Guardes podrà atendre almenys a 35 persones i es troba completament adaptat

Les persones amb Alzheimer i les seues famílies ja compten amb una Unitat de Respir digna i adaptada a les seues necessitats a Albaida. Gràcies a un acord de col·laboració amb la Conselleria d’Agroambient, l’Ajuntament de la ciutat ha pogut mamprendre les obres d’adequació de la casa forestal per a convertir-la en una Unitat de Respir accessible i preparada per a atendre a les persones usuàries amb les millors condicions.

Aquesta infraestructura és de caràcter temporal, donat que en uns dies comencen les obres, ja licitades, del nou Centre de Dia d’Albaida, que se situarà en el barri de la Torre i serà finançat íntegrament dins del programa Convivint de la Conselleria de Polítiques Inclusives.

Per a l’alcalde de la localitat, Josep Antoni Albert, “es tracta d’una mesura imprescindible que hem hagut de prendre, en les circumstàncies sanitàries actuals no podíem continuar tenint a estes persones en un espai que no complia tots els requisits per a poder atendre-les en condicions” i per això “vam apostar per fer una de les majors inversions amb fons propis de l’ajuntament per a aquesta legislatura i adaptar la Casa els Guardes, i és que l’Ajuntament ha invertit més de 150.000 euros, que junt amb l’adequació del camí per part de la Conselleria de Mireia Mollà estem parlant de més de 200.000 euros invertits per a donar resposta a moltes famílies d’Albaida i voltants que necessiten aquest centre per a poder conciliar les seues vides”.

Per això, la regidora d’Atenció a les Persones, M. Àngels Salom, ha volgut “mostrar la meua emoció i satisfacció al veure que des de l’Ajuntament podem millorar les condicions a moltes persones usuàries i a les seues famílies, que es mereixien des de fa temps un espai digne, i aquest ha estat el meu objectiu des del primer dia que en sóc regidora” a més “vull mostrar la meua doble satisfacció perquè per fi el Centre de Dia definitiu el tindrem en poc més de 18 mesos, ja no estem fent promeses, ara ja va de bo i ho hem aconseguit”.

Aquesta infraestructura és una reclamació històrica de l’Ajuntament d’Albaida, AFMAVA i la societat civil, i per això des del consistori es van dissenyar dues jornades de portes obertes perquè aquest cap de setmana la ciutadania pogués visitar el centre i conéixer totes les novetats que ofereix. La Casa els Guardes està enclavada en un dels paratges més bonics de l’entorn, a les faldes de la Covalta i compta amb gimnàs, piscina exterior per a fer aquagym, cuina, menjador, espais de gestió i consultes, així com un espai propi per al Taller de la memòria. Com indica el president d’AFMAVA, José Vicente Palací, “ara les persones usuàries

d’aquest taller tenen una zona diferenciada on poder treballar la memòria de manera més adequada a les seues necessitats”.

El centre comptarà en almenys 35 places per a persones usuàries i està completament adaptat, des de la recollida amb un furgó accessible fins i tot amb cadira de rodes a la instal·lació d’un ascensor i l’eliminació de les barreres arquitectòniques de la Casa els Guardes.

Tags: Albaida

Lo + leído

Inyección millonaria tras la DANA: más de 35 millones para l’Alcúdia y Sollana y el reparto de ayudas en la Ribera

La comisionada especial, Zulima Pérez, constata el avance de las obras en la zona. L'Alcúdia…

Los bomberos de Castellón y la Diputación coordinarán sus intervenciones en las zonas limítrofes de nueve municipios

Los bomberos del Ayuntamiento de Castellón y el Consorcio Provincial actuarán de forma conjunta y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 10 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 10 de julio indica intervalos nubosos con…

Otras noticias

ontijazz2026
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent fusiona jazz, rock i heavy metal en el XVIII Festival Ontijazz

Por Javier Ruiz
Sempere es un municipi amb molt atractiu residencial.
La Vall d'Albaida

Sempere atrau nous veïns amb la venda de 7 cases i noves inversions en habitatge social

Por Adrián Lupiáñez
Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
Ontiyent es un dels municipis ha decrescut l'atur en La Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida redueix l’atur en 128 persones gràcies a Ontinyent i l’Olleria

Por Adrián Lupiáñez
Senders5
La Vall d'Albaida

La Vall d’Albaida enlaza sus municipios con 13 nuevas rutas cicloturistas y 19 senderos renovados

Por Adrián Lupiáñez
Imatge del Pou Clar d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Torna el control d’accés al Pou Clar d’Ontinyent: horaris, autobús gratuït i com reservar plaça aquest estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?