BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
sábado, 7 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica demoleix l’assut del Molí de Malanya al riu Albaida en terme de Bellús

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 8, 2022
42 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’assut es trobava es trobava molt deteriorat, mancava de manteniment i suposava un perill per a la seguretat de les persones en usar-se com a pas per a travessar el riu

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha començat els treballs de demolició de l’assut del Molí Malanya, al riu Albaida, al municipi de Bellús, amb el doble objectiu d’eliminar el perill que suposa per a les persones la seua falta de manteniment i assegurar la continuïtat fluvial del riu.

L’assut es trobava sense cap ús ni aprofitament, des de feia més de tres anys, i mancava de concessió vigent. A causa de la falta de titular i per tant de manteniment, es trobava molt deteriorat i suposava un perill per a les persones, perquè era utilitzat com a via de pas per a travessar el riu, mancant de qualsevol mesura de seguretat.

Un assut és una estructura hidràulica que s’emplaça de manera transversal al llit d’un riu, a fi de generar una barrera per a sobreelevar el nivell de l’aigua i provocar que un percentatge del cabal es desvie cap a un altre sistema de conducció, per exemple, una séquia. Originàriament, els assuts eren utilitzats per al reg, però també per a desviar el riu i produir força motriu per a molins i altres infraestructures hidràuliques.

No obstant, la construcció d’assuts ha generat canvis dràstics en les condicions naturals dels nostres rius, per l’alteració del règim natural dels cabals i de la seua velocitat, així com per l’efecte barrera que produeixen en el flux de sediments i en els desplaçaments de la ictiofauna, especialment en el cas d’espècies migratòries.

Dins del Marc de l’Estratègia Nacional de Restauració de Ríos, del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITERD), i a través dels objectius ambientals fixats en els respectius Plans Hidrològics de les Demarcacions Hidrogràfiques, es fomenta l’eliminació d’assuts obsolets per a recuperar la continuïtat longitudinal dels rius i, fins on siga possible, les seues condicions naturals.

En el cas de l’assut del Molí Malanya, la seua presència podria posar en perill l’eficàcia de les actuacions d’eliminació de l’espècie invasora Arundo donax que s’estan realitzat en el municipi de Bellús, ja que l’acumulació i sedimentació de llims aigües amunt propícia l’aparició i dispersió d’aquesta espècie exòtica invasora.

Tags: Albaida
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?