ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica demoleix l’assut del Molí de Malanya al riu Albaida en terme de Bellús

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 8, 2022
207 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’assut es trobava es trobava molt deteriorat, mancava de manteniment i suposava un perill per a la seguretat de les persones en usar-se com a pas per a travessar el riu

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha començat els treballs de demolició de l’assut del Molí Malanya, al riu Albaida, al municipi de Bellús, amb el doble objectiu d’eliminar el perill que suposa per a les persones la seua falta de manteniment i assegurar la continuïtat fluvial del riu.

L’assut es trobava sense cap ús ni aprofitament, des de feia més de tres anys, i mancava de concessió vigent. A causa de la falta de titular i per tant de manteniment, es trobava molt deteriorat i suposava un perill per a les persones, perquè era utilitzat com a via de pas per a travessar el riu, mancant de qualsevol mesura de seguretat.

Un assut és una estructura hidràulica que s’emplaça de manera transversal al llit d’un riu, a fi de generar una barrera per a sobreelevar el nivell de l’aigua i provocar que un percentatge del cabal es desvie cap a un altre sistema de conducció, per exemple, una séquia. Originàriament, els assuts eren utilitzats per al reg, però també per a desviar el riu i produir força motriu per a molins i altres infraestructures hidràuliques.

No obstant, la construcció d’assuts ha generat canvis dràstics en les condicions naturals dels nostres rius, per l’alteració del règim natural dels cabals i de la seua velocitat, així com per l’efecte barrera que produeixen en el flux de sediments i en els desplaçaments de la ictiofauna, especialment en el cas d’espècies migratòries.

Dins del Marc de l’Estratègia Nacional de Restauració de Ríos, del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITERD), i a través dels objectius ambientals fixats en els respectius Plans Hidrològics de les Demarcacions Hidrogràfiques, es fomenta l’eliminació d’assuts obsolets per a recuperar la continuïtat longitudinal dels rius i, fins on siga possible, les seues condicions naturals.

En el cas de l’assut del Molí Malanya, la seua presència podria posar en perill l’eficàcia de les actuacions d’eliminació de l’espècie invasora Arundo donax que s’estan realitzat en el municipi de Bellús, ja que l’acumulació i sedimentació de llims aigües amunt propícia l’aparició i dispersió d’aquesta espècie exòtica invasora.

Tags: Albaida

Lo + leído

Detenidos 14 jóvenes en Ontinyent por agresiones a otro joven tras cambiarse de sexo

La Policía Nacional ha arrestado en Ontinyent a 14 jóvenes de entre 15 y 20…

Pacientes en pasillos y hasta 70 horas en Urgencias: CSIF exige medidas urgentes en el Hospital de Llíria

El sindicato CSIF ha reclamado la creación urgente de una unidad de preingreso en el…

Piden diez años de prisión para dos acusados de una agresión homófoba en Aldaia

La Fiscalía solicita sendas penas de cinco años de prisión por un delito de odio…

Otras noticias

Foto1 9
La Vall d'Albaida

Cinco detenidos por 14 robos con fuerza en bares y gasolineras de la Vall d’Albaida

Por Redacción ComarcalCV
busurba21
La Vall d'Albaida

Ontinyent modernitza el bus urbà amb noves marquesines digitals i tòtems informatius

Por Redacción ComarcalCV
Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?