ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

La Generalitat invertirà 15 milions en crear un centre de formació en automoció elèctrica junt a la gigafactoria de Sagunt

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:08 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado julio 21, 2022
327 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Ximo Puig at ha signat el conveni amb PowerCo i SEAT per al desenvolupament de la planta de fabricació de bateries per a vehicles elèctrics en Parc Sagunt II

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la construcció d’un “training center pioner en formació d’automoció elèctrica del segle XXI” per a atendre la demanda que generarà la gigafactoria de bateries de Volkswagen que es construirà a Sagunt.

Així ho ha manifestat després de signar al costat del cap d’operacions de PowerCo, Sebastian Wolf, i el vicepresident executiu de compres de SEAT, Alfonso Sancha, el conveni per al desenvolupament de la planta de fabricació de bateries per a vehicles elèctrics en Parc Sagunt II.

Ximo Puig ha explicat que el nou centre formatiu comptarà amb una inversió de 15 milions d’euros, ocuparà una parcel·la de 20.000 metres quadrats al costat de la factoria de bateries a Sagunt i estarà orientat a la formació de joves perquè posteriorment puga treballar en ella.

Durant la seua intervenció, també ha avançat que la licitació de les obres de construcció de la gigafactoria es durà a terme a la fi de 2022, atés que han conclòs les expropiacions i començat els treballs de preparació dels terrenys, i ja s’han adjudicat els contractes per a la redacció del projecte d’urbanització de Parc Sagunt II i de la construcció de la plataforma intermodal de l’àrea logística.

El cap del Consell ha qualificat la gigafactoria de Volkswagen com el “projecte estrela” del Govern valencià, i ha assegurat que, al costat del projecte de Ford, convertirà la Comunitat Valenciana en “pol de mobilitat sostenible a Europa”.

En aquest sentit, ha explicat que aquest avanç en l’àmbit de la mobilitat ha sigut possible gràcies a la “estabilitat institucional i el diàleg social” que caracteritzen la Comunitat Valenciana, al seu “potent” ecosistema universitari, tecnològic i científic, i a la “bona connexió” del territori.

El president ha insistit que la Comunitat és un territori “segur i amable per a la inversió, aliat de l’empresa, i disposat a a donar ajudes i facilitats”, perquè el dinamisme empresarial “revertirà en més ocupació i en més prosperitat” ha afegit.

Integració del procés del vehicle elèctric

Respecte al conveni signat aquest dijous, el cap del Consell ha assenyalat que ratifica la voluntat de Volkswagen d’assentar-se a Sagunt amb unes instal·lacions que permetran que la Comunitat Valenciana “siga una de les poques regions capaç d’integrar tot el procés del vehicle elèctric”.

Finalment, ha assegurat que Volkswagen simbolitza cinc “eixos de la transformació econòmica i social valenciana” que s’experimentarà a través del “salt industrial, l’aposta per la innovació, la sostenibilitat com a via a l’ocupació, l’autonomia energètica, i el lideratge en el corredor mediterrani”.

Col·laboració públic-privada

Per part seua, la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró ha assegurat que la signatura del conveni “és la consolidació de la col·laboració públic-privada construïda després d’un llarg camí d’esforç i negociacions” i ha agraït “l’altura de mires, el compromís, la professionalitat, el tarannà i la generositat de totes dues parts”.

“El dia de hui -ha afegit- serà recordat com a símbol d’un triple objectiu: pol europeu de la electromovilidad, futur basat en les energies renovables i sostenibilitat”.

Pel que fa al cap d’operacions de PowerCo, Sebastian Wolf, ha assegurat que “amb Salzgitter com a planta líder, València serà el primer desplegament complet del nostre nou concepte de fàbrica estàndard. Permet maximitzar les economies d’escala, així com la intercanviabilitat entre les línies de producció a nivell mundial. Per a PowerCo, la cèl·lula unificada i la fàbrica estàndard són els dos factors clau d’èxit per a una acceleració ràpida i competitivitat global”.

D’altra banda, el vicepresident executiu de compres de SEAT, Alfonso Sancha, ha indicat que “amb la signatura del conveni entre la Generalitat Valenciana i PowerCo, s’avança en el desenvolupament de la gigafactoria de Sagunt. La gigafactoria és un dels grans pilars del projecte Future: Fast Forward, juntament amb la producció de vehicles elèctrics en les plantes de Martorell i Pamplona i la construcció d’un ecosistema integral de proveïdors, per a impulsar la transformació de la indústria de l’automòbil a Espanya cap a l’electrificació”.

Acord de requisits tècnics, formatius i econòmics

L’acord signat aquest dijous contempla els requisits tècnics de la planta, els processos administratius, plans ambientals i urbanístics i requeriments legals necessaris per a la seua posada en marxa, així com els compromisos de la Generalitat Valenciana en matèria formativa i econòmica.

El conveni suposa un pas més en la construcció de la gigafactoria de Sagunt, un dels principals pilars del projecte Future: Fast Forward (F3), amb el qual el Grup Volkswagen i SEAT S.A. volen impulsar la transformació de la indústria de l’automòbil a Espanya cap a l’electrificació.

Tags: València

Lo + leído

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Xàtiva ha conclòs la seua participació en la segona edició de l’Open House València amb…

Gandia impulsa un pacte de ciutat per a desbloquejar el futur Centre d’FP

L’Ajuntament de Gandia ha reclamat de manera contundent a la Generalitat Valenciana la licitació immediata…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?