lunes, 23 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Adif injecta 45 milions d’euros per a la transformació global de la línia Terol-Sagunt

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 29, 2022
33 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La nova actuació permetrà implementar nous sistemes de gestió del trànsit amb l’objectiu d’augmentar la capacitat de circulació de la línia

Adif ha aprovat una nova inversió, superior als 45,6 milions d’euros, per a continuar impulsant la transformació global de la línia Zaragoza-Teruel-Sagunt. Aquesta actuació, adjudicada en l’última reunió del Consell d’Administració d’Adif, permetrà implementar nous sistemes de gestió del trànsit per a augmentar la capacitat de circulació de la línia en el tram Monreal-Sagunt.

Es tracta del segon projecte d’instal·lació d’aquests nous sistemes després de l’adjudicació, el mes passat, de les mateixes actuacions en el trajecte Bifurcació Terol (eixida de Saragossa cap al sud)-Caminreal.

La línia Saragossa-Terol-Sagunt, amb una longitud de 311 km, és estratègica per la seua ubicació geogràfica per a la connexió per ferrocarril entre el Mediterrani i el Cantàbric, ja que discorre per territoris de gran potencial socioeconòmic i que representen el 21% del PIB de l’Estat, connectant amb les importants àrees portuàries de València i Bilbao i nodes logístics (Platea a Terol, Saragossa-Plaza o Júndiz a Vitòria).

El desenvolupament del Pla Director d’aquesta línia, amb un pressupost global d’al voltant de 450 milions d’euros, és un dels compromisos que està complint el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), tal com es reflecteix en la inversió mobilitzada fins hui, que ascendeix a més de 290 milions d’euros (entre obres ja executades, en execució, en fase de contractació i altres actuacions en procés de redacció i supervisió de projectes).

L’objectiu del Pla és millorar de manera significativa l’estat de la infraestructura actual per a continuar potenciant el tram Saragossa-Terol-Sagunt, especialment per al trànsit de mercaderies permetent la circulació de trens de 750 metres.

Principals beneficis una vegada completat el Pla Director

Des d’Adif s’explica que els prinipals beneficis que s’obtindran una vegada completat el Pla Director són: major capacitat de trànsits; reducció de manera substancial dels temps de viatge tant per als viatgers com per a les mercaderies; millora de la competitivitat dels serveis de càrrega; reducció dels costos per als operadors; major capacitat de càrrega i de tracció; incremente de les velocitats de circulació; augmente en l’eficiència en el transport
incorporació de trens elèctrics; reducció de les emissions contaminants i de la petjada de carboni; millors paràmetres de fiabilitat i confort; i reducció de la probabilitat d’incidències
plenament interoperable.

A més, permetrà que aquesta línia obtinga els mateixos paràmetres que altres infraestructures d’altes prestacions, tant a nivell nacional com internacional, com l’electrificació a 25 kV o apartaderos de 750 metres.

Major capacitat de circulació

El nou sistema que s’implementarà en tots dos trams (Bloqueig Automàtic en Via Única) possibilitarà augmentar la capacitat de circulació, en poder expedir-se més d’un tren entre dues estacions, la qual cosa representa multiplicar el volum de trànsits respecte a l’actual sistema que només permet el pas d’un tren.

Per a això, s’adequaran els enclavaments en estacions, s’instal·laran nous senyals i balises del sistema ASFA digital (Anunci de Senyals i Frenat Automàtic), s’eliminaran les possibles afeccions a l’electrificació a 25 kV, s’ampliarà la xarxa de fibra òptica i s’actualitzaran dels Centres de Regulació de Trànsit de València-Font de Sant Lluís i Saragossa a la futura configuració.

El contracte per a l’execució d’aquestes obres en el tram Monreal-Sagunt ha sigut adjudicat a l’empresa Enclavaments i Senyalització Ferroviària ENYSE, amb un termini d’execució de 23 mesos i un pressupost de 45.668.797,2 euros.

Tags: València

Lo + leído

Ecoembes lanza este verano “RECICLOS PRIX” en las playas valencianas

Este verano es una buena oportunidad para seguir dando a conocer la App RECICLOS en…

Meliana y Global Omnium despliegan la tecnología para controlar el comportamiento de la red de agua potable y el alcantarillado

Meliana va a recibir un fuerte impulso en materia de modernización mediante la implantación del…

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

350 euros per un període de sis mesos d'empadronament en habitatges on els empadronats no…

Otras noticias

3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
20250508 op Portocale 01.JPG 709363583
AgronewsEl Camp de Morvedre

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Por Agronews
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?