ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

El Govern duplica l’ajuda a la gigafatoria Volkswagen a Sagunt en el Perte VEC fins als 397 milions d’euros

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 25, 2022
87 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Reparteix quasi el 30% del pressupost, després d’augmentar quasi 300 milions les ajudes adjudicades, i llançarà una segona edició

El Govern ha concedit 397,37 milions d’euros d’ajuda al projecte presentat pel grup Volkswagen i Seat al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), la qual cosa suposa més que duplicar (+137%) la quantitat adjudicada en la resolució provisional, publicada el mes d’agost passat.

Aixíl projecte ‘Future: Fast Forward’ del grup Volkswagen i liderat per Seat, que contempla la posada en marxa d’una planta de bateries a Sagunt, és el que rebrà una suma major d’ajudes, amb 367,37 milions, respecte a l’adjudicació inicial de 167,3 milions.

Aquest anunci es fa després que el passat dia 20 trascendira que Volkswagen està posant en qüestió del projecte si el Govern no augmenta la dotació econòmica del Perte.

L’Executiu ha donat a conéixer aquest dimarts els detalls definitius de la concessió d’ajudes vinculades al Perte VEC i que finalment subvencionarà a deu iniciatives, de les tretze presentades al principi. No obstant això, Ford va retirar la seua proposta, per la qual cosa només van quedar fora els consorcis d’empreses liderats per Rieju i per Global Gabes (vinculat a la gigafactoría de bateries de Navalmoral de la Mata a Extremadura).

En total, el Perte VEC repartirà ajudes a deu projectes d’agrupacions d’empreses per import de 877,2 milions d’euros, la qual cosa suposa un 29,5% del pressupost total de 2.975 milions d’euros i millora l’adjudicació provisional de 600 milions i que donava cobertura a prop del 20% del pressupostat.

Des de l’Executiu van ressaltar que els fons adjudicats de manera definitiva superen en quasi de 300 milions d’euros als concedits de manera provisional i van apuntar que aquests mobilitzaran inversions per part del sector privat per 2.250 milions d’euros.

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va afirmar que els projectes finançats en la primera convocatòria del Perte VEC «mostren el gran potencial» que té Espanya per a liderar la electromovilidad a Europa i reforcen el compromís del Govern amb donar suport a la transformació de la indústria de l’automòbil cap a una mobilitat més sostenible.

«Des del Ministeri continuarem treballant per a posar a la disposició del sector més recursos públics per a acompanyar les importants inversions que ha de fer el nostre ecosistema empresarial per a electrificar la seua cadena de producció i nous actors globals que volen invertir al nostre país», va afegir.

Tags: València

Lo + leído

La Diputació inverteix 180.000 euros per assegurar la continuïtat de les vivendes tutelades del Projecte Trèvol a Ontinyent

La Diputació de València finançarà amb 180.000 euros l'adquisició de dos vivendes tutelades a Ontinyent…

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa la instal·lació de càmeres de seguretat a la…

Riba-roja, Llíria y l’Eliana acuerdan agilizar la contratación pública en colectivo con un Sistema Dinámico de Adquisición

Los Ayuntamientos de Riba-roja de Túria, Llíria y l'Eliana han formalizado un convenio de colaboración…

Otras noticias

FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Entrada QUERAMIC ALFAFAR
Economía

Queràmic abre su primera tienda en Valencia e implanta su innovador método QueEasy para la venta de baños

Por Javier
IMG 8257
EconomíaL' Horta Sud

Convierte más con asistentes de WhatsApp bien diseñados en un taller de la Cámara de Comercio en Paiporta

Por Javier
phppPMGCc68ee14ead30ce
Economía

Por qué elegir Depuradoras MSB para tu vivienda unifamiliar

Por Javier
005 HEURA
Economía

Una empresa valenciana diseña el modelo europeo para gestionar las baterías chinas usadas en los 27 países de la UE

Por Javier
Granada en lineal
AgronewsEconomía

Mercadona aumentará un 20% su compra de granadas de Alicante, hasta las 1900 toneladas

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?