ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Hospital de la Ribera renova l’acreditació de la seua petjada de carboni per tercer any consecutiu

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 26, 2022
222 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’hospital ha reduït el seu consum d’electricitat en l’últim any en un 2,19%

L’Hospital Universitari de la Ribera ha renovat, per tercer any consecutiu, l’acreditació de la seua petjada de carboni amb la nova norma internacional ISO 14064-1 2019 de Càlcul de GEI (gasos d’efecte d’hivernacle).

L’hospital es converteix així en un dels primers hospitals d’Espanya a obtindre aquesta acreditació amb la nova norma 14064-1 2019, que substitueix a la de 2012, i que aplica criteris més exigents en ampliar a 5 les categories per al càlcul d’emissions directes i indirectes.

Aquesta acreditació, validada per ICQD, una empresa independent i acreditada per ENAC (Entitat Nacional d’Acreditació) certifica que l’Hospital de la Ribera compleix de manera rigorosa amb el càlcul desglossat de les emissions totals dels gasos d’efecte d’hivernacle que emet; que realitza periòdicament auditories internes i externes per al control dels seus consums i que cada any es marca objectius de reducció de la seua petjada de carboni.

En el seu informe la citada entitat acredita que l’inventari de Gasos d’Efecte d’hivernacle de l’any 2021 “és exacte i fiable” i afig: “Les dades d’activitat d’inventari GEI posseeixen traçabilitat, qualitat i robustesa”, amb “gran control i gestió de la informació documentada”.

Aquestes emissions es produeixen principalment per diverses fonts com a electricitat, gas natural, combustible per a grups electrògens i vehicles, sistema de refrigeració, equips contra incendis, gasos anestèsics i medicinals i altres.

La dificultat afegida per a obtindre l’acreditació amb la nova norma ISO 14064-1 2019, és que exigeix nous i complexos requisits com el càlcul de les emissions indirectes causades pel transport d’empleats, usuaris i ambulàncies o dels productes i serveis més significatius de l’organització com a productes farmacèutics, tèxtils paper, servei de missatgeria, jardineria, neteja o seguretat, o residus, entre altres.

Mesures per a la reducció d’emissions

Per a la gerent del Departament de Salut de La Ribera, Liliana Fuster; “actualment, dins del camí cap a una societat més sostenible i verd, el càlcul de petjada de carboni basat en la metodologia ISO 14064, és un dels indicadors ambientals més interessants i importants per a les organitzacions, que permet identificar i millorar els seus impactes mediambientals”.

En aquest sentit, en els últims anys l’hospital ve aplicant diverses mesures per a la reducció de la seua petjada de carboni com a campanyes de conscienciació de consum energètic i ambiental, la implantació d’un poal retornable per a residus sanitaris, l’adquisició d’un equip frigorífic menys contaminant o respiradors per a quiròfan més eficients, entre altres.

Aquestes mesures han incidit en què en l’últim any 2021, l’hospital haja reduït el seu consum d’electricitat en un 2,19%.

Així mateix, recentment, l’Hospital de la Ribera s’ha sumat a un Acord marc de la Conselleria de Sanitat Universal per a la realització de diversos estudis d’eficiència energètica com a pas previ a la incorporació futura d’energies renovables o nous sistemes de control i estalvi energètic.

Com explica Liliana Fuster, “el Departament de Salut de la Ribera vol tindre una posició de lideratge en temes ambientals” i afig: “Els centres sanitaris hem de contribuir a minimitzar els efectes de la deterioració mediambiental sobre la salut i les malalties i, també, ser proactius per a mitigar l’impacte de les nostres activitats en el canvi climàtic”.

Tags: València

Lo + leído

De les cendres de 1707 a les mentides d’Internet: el sorprenent viatge teatral per commemorar la crema de Xàtiva

Xàtiva es prepara per a recordar un any més la commemoració de la crema de…

Golpe al narcotráfico en el ferry a Ibiza: Dos detenidos en el puerto de Dénia con más de dos kilos de cocaína en la maleta

La Guardia Civil ha asestado un nuevo golpe al tráfico de sustancias estupefacientes en las…

Tavernes sale a la calle para pedir a la Generalitat la residencia y el centro de día comprometidos

Centenares de personas participaron este jueves en Tavernes de la Valldigna en una concentración para…

Otras noticias

Guàrdia Civil.
El Camp de TúriaLa Ribera AltaRequena - UtielValencia

Esclavitud en Venta del Moro, Tous y Nàquera: jornadas de 18 horas sin sueldo y 60 personas en una habitación

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Ribera Alta

Golpe al narcotráfico en Carlet: desarticulado un clan familiar jerarquizado con 20 detenidos

Por Toni Cuquerella
Casetes d'Alzira vistes des de la Muntanyeta.
La Ribera Alta

Històrica regularització a Alzira: l’Ajuntament aprova l’estudi per a legalitzar 2.745 vivendes en sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Efectos de la DANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

El Gobierno asigna 1.300 millones de euros a la Comunitat Valenciana para cubrir gastos de la DANA

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Alta

Piden 20 años de cárcel para el acusado de agredir sexualmente, golpear y robar a su pareja en la Ribera Alta

Por Javier Ruiz
4062fa2d f15f 47b9 b8ab 950a1e7cbe22
La Ribera Alta

Detingut a Algemesí per diversos robatoris amb força en vehicles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?