ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt celebra el 20é aniversari de la Policia Local de Platges

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 15, 2022
188 vistas
8 Min lectura
Compartir en:

NULL

Han organitzat una exposició fotogràfica itinerant en diverses zones del municipi i una jornada de portes obertes en la Central de la Policia Local i en les mateixes platges

El departament de Platges de la Policia Local de Sagunt celebra el seu vinté aniversari i per a això ha organitzat diverses activitats amb la finalitat de donar a conéixer l’evolució de la secció durant estes vint temporades de prestació de servici. D’eixa manera, la regidora delegada de Policia Local, Natalia Antonino; el comissari principal, Rafael de Manuel, i el coordinador de la secció de Platges de la Policia Local, Antonio Pacheco han presentat este matí les accions que es duran a terme per a celebrar esta important data.

Entre els actes que han organitzat per a esta celebració es troben una exposició fotogràfica itinerant, que estarà situada en diverses zones del municipi, tant a la Casa de Cultura, com el Centre Cívic, el Centre Cultural Mario Monreal, etc. En la presentació d’esta mostra es realitzarà un col·loqui en la qual participaran moltes de les persones que han fet possible que el servei haja continuat evolucionant des de la seua creació com a professionals del sector de la seguretat, periodistes, fotògrafs i responsables polítics, entre altres.

La regidora de Policia Local, Natalia Antonino ha manifestat: «Vull agrair a tots els professionals que han passat per la Policia Local de Platges, als diferents regidors i regidores que m’han precedit, per tot el treball que s’ha fet a millorar este servici, ja que gràcies a totes estes persones hui commemorem el 20 aniversari de la Policia Local de Platges de Sagunt».

Així mateix, també han organitzat una jornada de portes obertes en la Central de la Policia Local i en les mateixes platges, tant en el Port de Sagunt com en Almardà, en la qual les i els més xicotets podran fotografiar-se i gaudir d’una jornada en la qual se’ls mostrarà divers material de la Policia de Platges, com: vehicles tot terreny, quads, l’embarcació policial, vestuari i uniformes, material, photocall, etc. Amb esta acció es pretén que la ciutadania es familiaritze amb el personal i el material de platges, al ser este un servei de proximitat.

En este sentit, Antonino ha remarcat que este és un servici «molt felicitat any rere any, i a més és un servici voluntari. És un servici amable, però tampoc vull deixar de reconéixer que és molt dur, perquè poden estar 10 hores a les platges vigilant amb el sol i amb certes inclemències meteorològiques». Al que ha afegit que «portem 20 anys donant seguretat a les nostres platges, fent un municipi turístic segur i aproximant-nos a la ciutadania que freqüenten les nostres platges».

Al llarg d’estes vint temporades la secció ha anat millorant en mitjans tècnics i materials amb nous quads, embarcacions, vehicles tot terreny, uniformitat i material de seguretat. També, en recursos personals, ja que actualment presten servici huit agents, dos oficials i un inspector. A més, es realitzen accions formatives entre les quals destaquen socorrisme ‘Bandera blava’, ‘Salvament en Aigües Obertes per a FFCCS’, impartit per la Unitat Militar d’Emergència (UME) i ‘Platges sense fum’, entre altres. Així mateix, la formació és continuada i constant.

Cal destacar que han passat a formar part, en estos anys, d’organismes nacionals i internacionals com el Sistema Integral de Qualitat Turística (SICTED) l’any 2017, la qual cosa va desembocar a obtindre el reconeixement de Policia Turística i el Grup Internacional d’Activitats de Prevenció i Socorrisme (GIAPS), del qual formen part des de l’any 2019 com a membres de ple dret, sent la primera policia a formar part d’este organisme internacional i Sagunt el segon municipi.

En este sentit, és d’especial importància la integració i adaptació digital que s’ha dut a terme per part de la secció, utilitzant els diferents mitjans per a la millora de la informació de servei públic: a través de xarxes socials com Facebook i Twitter (des de la creació dels comptes l’any 2012, s’ha aconseguit fins a 3.254.723 persones), així com el codi QR, facilitant en temps real informació sobre l’estat de la mar, banderes, climatologia i diversa informació d’interés. La Policia Local de Sagunt és la primera i única Policia d’Espanya a facilitar este tipus d’informació.

També, van introduir de manera periòdica exercicis de coordinació i simulacres, per a la millora dels temps de reacció i minimització de danys; així com coordinant-se amb altres serveis de platges com a Salvament i Socorrisme, Protecció Civil, Assistència Tècnic Sanitària i el Dron de Salvament.

Tant el comissari principal, Rafael de Manuel com el coordinador de la secció de Platges de la Policia Local, Antonio Pacheco han explicat que «en definitiva, hem col·laborat en la mesura que siga possible, perquè hui dia les platges del nostre municipi siguen considerades com unes de les més segures d’Espanya, com així es va reconéixer per Bandera Blava l’any 2019. La nostra intenció és continuar millorant en la formació i especialització dels nostres agents per a garantir seguretat de banyistes».

Les funcions bàsiques que duu a terme la Policia de Platges es poden concretar en cinc grades apartats: seguretat dels banyistes, vigilància i control del trànsit, vigilàncies generals, seguretat ciutadana i ordenances municipals.

Inici de la secció 

Pel que fa a la creació i evolució de la secció, cal destacar que la Policia Local de Sagunt ha estat sempre íntimament relacionada amb la platja, de fet, a mitjan anys 80 la policia s’encarregava de coordinar el servei de Salvament i Socorrisme.

A la fi dels 90, un grup de policies es va començar a formar i a especialitzar en vigilància i control del litoral, socorrisme aquàtic, busseig, patronatge d’embarcacions i altres disciplines relacionades amb la seguretat en platges. Una vegada conclosa eixa formació inicial, l’any 2003 es va dur a terme una experiència pilot en la qual es van assignar a les platges quatre policies i dos quads. En 2004, es va presentar el projecte titulat ‘Secció Integral de Policia de Platges’ i es va implantar el servici de manera definitiva. Es van assignar deu agents, que van prestar el seu servei inicial a peu, amb bicicleta, en quad o en embarcació, de manera indistinta, segons les necessitats.

Tags: València

Lo + leído

El arte valenciano gana protagonismo en ARCO con una destacada participación de galerías

Las galerías valencianas han vuelto a tener un papel destacado en la feria internacional ARCOmadrid…

L’emergència sanitària marca la setmana de Falles a Carcaixent: l’Ajuntament intervé per la crisi de les escombraries

En plena celebració de les festes de les Falles, Carcaixent viu una situació excepcional. Després…

Andrea Adelantado y Sara Magán cierran la Ofrenda de las Fallas de Torrent

Torrent vive con intensidad los días grandes de sus Fallas y la ciudad se encuentra…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Sagunt pide a la Generalitat un nuevo centro de salud y ampliar el hospital

Por Pau Gómez
Falla Amics del Mar de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Mà dura amb la pólvora a Canet durant les falles: aquestes son les restriccions per llançar petards

Por Toni Cuquerella
Red ciclopeatonal calle Rodamilans 1 m
El Camp de Morvedre

Sagunt invertirà més de 672.000 € per millorar 30 quilòmetres de xarxa ciclopedestre

Por Javier Ruiz
2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?