ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Albaida aposta per una moratòria davant els projectes de plantes solars i també limitar la seua superfície

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 24, 2022
184 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

En un acte al Teatre Odeon es va donar cita a la societat civil, personal tècnic i un representant de la Corporació Municipal per a enraonar de cap a on vol encaminar-se fer compatible un nou model energètic i la salvaguarda del territori i el seu paisatge

El model energètic s’ha obert a debat a la ciutat d’Albaida com bé es va demostrar el passat divendres al Teatre Odeon on la Plataforma en Defensa del Territori a la Vall d’Albaida junt amb l’Ajuntament d’Albaida i experts en energies renovables i d’altres col·lectius amb experiència en la lluita pel territori es van donar cita amb un auditori replet de persones interessades a conéixer els reptes que suposen les macroplantes solars i les alternatives existents al que aquestes suposen. Una taula redona que va servir per a expressar els dubtes que els projectes solars plantegen a Albaida, on ja hi ha 10 peticions de compatibilitat urbanística per a desenvolupar l’activitat al terme del municipi.

El passat mes de juliol la Plataforma i tots els grups polítics del Ple Municipal van mostrar públicament la seua posició contrària a la instal·lació d’aquests macroprojectes i es va pactar un seguit d’accions conjuntes per a informar a la ciutadania del que aquests suposen. Fruit de l’entesa entre el col·lectiu veïnal i la corporació municipal va intervenir com a portaveu de l’Ajuntament, a l’acte de l’Odeon el regidor d’Urbanisme, Alejandro Quilis, qui va fer un resum de la legislació vigent a la localitat, en l’àmbit autonòmic i estatal, així com, el perquè s’ha posat al terme d’Albaida en el punt de mira de les empreses de producció d’energia solar. Una reunió que va arrancar compromisos per a l’aplicació estricta del requisit del 3% recollida al Decret 14/2020 de la Generalitat en tot allò que depenga de l’Ajuntament d’Albaida i posar a treballar la maquinària tècnica del consistori per a sol·licitar la moratòria urbanística d’un any, per a modificar el planetjament urbanístic, recollida al Decret 1/2022 de la Generalitat Valenciana.

S’espera treballar en la mateixa direcció des de la ciutadania i la corporació municipal per a poder aconseguir dissenyar el model de transició energètica que cal per a frenar el canvi climàtic i que implica replantejar totes les alternatives viables abans d’afectar el Territori de la manera que es planteja amb les macroplantes solars que ara mateix estan sobre la taula i que tinguen present una derivada social on els beneficis es puguen sentir també per les famílies que més ho necessiten. Al mateix temps que s’impulsarà sumar altres localitats cap a un nou model territorial més racional i just.

Tags: Albaida

Lo + leído

Líderes europeos abordan el reto demográfico y el futuro del mundo rural

Durante dos días, en Torremolinos se ha celebrado el seminario internacional con participantes de distintos…

La edil del PP de Vallanca reconoce los insultos a Pedro Sánchez y pide disculpas

La concejala del Partido Popular que este domingo interrumpió un mitin del PSOE en Teruel…

Manises reclama a la Generalitat acabar con el bloqueo del Pla Edificant

El Ayuntamiento de Manises ha aprobado una moción de urgencia para exigir a la Conselleria…

Otras noticias

Foto1 9
La Vall d'Albaida

Cinco detenidos por 14 robos con fuerza en bares y gasolineras de la Vall d’Albaida

Por Redacción ComarcalCV
busurba21
La Vall d'Albaida

Ontinyent modernitza el bus urbà amb noves marquesines digitals i tòtems informatius

Por Redacción ComarcalCV
Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?