ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

5 detinguts acusats de robar en polígons industirals de Sagunt que van causar danys de més de 100.000 €

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 28, 2022
232 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Els detinguts robaven en polígons industrials en vies d’expansió i així podien operar amb tranquil·litat i aconseguir el seu objectiu

5 persones han sigut detingudes acusades per dos delictes de robatori amb força i un de simulació de delicte. Els detinguts robaven cablejat i plaques de coure en polígons industrials en vies d’expansió a Sagunt per la seua falta d’activitat. El valor del cablejat sostret ascendeix a més de 20.000 euros i els danys superen els 100.000 euros.

L’operació va començar al febrer després de tindre coneixement la Guàrdia Civil del robatori de tres centres de transformació en un polígon industrial de Sagunt.

En un dels robatoris, els detinguts, es van veure sorpresos per una patrulla de Policia Local de Sagunt, fugint ràpidament a peu per camins rurals confrontants al polígon aconseguint així els agents frustrar el robatori que estaven cometent. En el lloc dels fets van abandonar una furgoneta, en l’interior de la qual hi havia restes d’un transformador. També, era utilitzada per a carregar el material sostret, així com desplaçar-se per a cometre els il·lícits. En aquesta ocasió, els detinguts pretenien emportar-se les plaques de coure de l’interior dels transformadors de corrent.

Després de les gestions realitzades, els agents van aconseguir descobrir que el vehicle utilitzat havia sigut denunciat com sostret al matí següent de cometre’s el fet delictiu.

Amb l’avanç de la investigació, els agents van comprovar com dins del grup organitzat hi havia 2 capitostos, que eren els encarregats de seleccionar els polígons on s’anaven a dur a terme els robatoris. A més, la resta del grup es trobava perfectament estructurat on cada membre tenia la seua funció molt determinada. Tots els integrants posseïen grans coneixements en la manipulació d’aquesta mena d’instal·lacions el voltatge de les quals és molt elevat.

Modus operandi

En dies previs a cometre el robatori els detinguts sostreien el cablejat de l’enllumenat públic del polígon, aconseguint enfosquir la zona i deixar-la sense llum per a poder perpetrar els robatoris en els centres de transformació sense ser vistos. Posteriorment, el material sostret era especejat, arribant fins i tot a donar-li imatge de vell i en desús, per a no alçar sospites en les chatarrerías on era venut després.

Fruit de les perquisicions de l’equip investigador, es va poder constatar que actuaven en polígons industrials en vies d’expansió per tota la Comunitat Valenciana. Aquests polígons, per la seua falta d’activitat, eren idonis perquè no saltaren alarmes per la falta de subministrament elèctric. Així podien operar amb tranquil·litat i aconseguir el seu objectiu, que no era un altre que, el material de coure que es trobava a l’interior dels centres de transformació, així com de l’enllumenat públic.

Finalment, la investigació va culminar amb la detenció d’un total de 5 persones, dels quals 4 són homes i 1 dona. Els detinguts tenen edats compreses entre els 21 i 36 anys, i de nacionalitat espanyola.

Se’ls imputa 2 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic (robatori amb força), 1 de simulació de delicte i 1 de pertinença a banda organitzada. D’altra banda, els investigadors han esclarit fins al moment 3 fets delictius.

Entre els detinguts es troben els dos capitostos de la banda, responsable de coordinar tots els assalts.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Sagunt.

Tags: València

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Platja de la Malva-rosa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Boies intel·ligents a Sagunt: el pla de futur per a salvar de la regressió les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por Toni Cuquerella
Muntanya del castell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El pla de Sagunt per a protegir la Muntanya del Castell: un «laboratori real» per a ser Patrimoni de la Humanitat

Por Toni Cuquerella
Coche de la Policía Nacional
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

Detenidos en Sagunt por cobrar hasta 800 euros por empadronar ilegalmente en un piso de El Puig

Por Pau Gómez
Nou bescanviador de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El canvi radical en els transbords de Sagunt: així funciona el nou bescanviador que ja enllaça el tren amb l’autobús

Por Toni Cuquerella
Protesta contra la exclusión de mujeres en la cofradía de Sagunt.
El Camp de Morvedre

La Fiscalía acorrala a la Cofradía de Sagunt: investigación penal por prohibir procesionar a las mujeres

Por Toni Cuquerella
Policia Local de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Es lliura voluntàriament a Madrid el conductor fugat que va atropellar mortalment un home al Port de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?