ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El ple de Sagunt torna a sol·licitar a la Generalitat la declaració de la muntanya Romeu com a Paratge Natural Municipal

L’Ajuntament demana a la Generalitat que corregisca els «vicis» de l’anterior declaració com a paratge que «van meréixer una estimació judicial anulatoria»
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 17, 2023
247 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1618 sagunt muntanya romeu

El Ple de l’Ajuntament de Sagunt ha tornat a sol·licitar a la Generalitat Valenciana la declaració de la Muntanya Romeu com a paratge natural municipal, després que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana declarara nul el decret del Consell que declarava l’enclavament de Romeu com a paratge natural municipal, davant un recurs de LafargeHolcim España.

En este sentit, el Ple municipal, en sessió extraordinària celebrada este matí, ha aprovat esta sol·licitud amb els vots a favor de PSPV, Compromís i EU, i els vots en contra d’IP, PP, Cs, Vox i el grup no adscrit. L’expedient és de Planejament Urbanístic, el regidor delegat del qual és Quico Fernández.
L’acord aprovat incidix a sol·licitar la declaració del paratge per a una superfície de 275,88 hectàrees, «conforme a la delimitació i altres determinacions reflectides en el Decret 39/2019, del Consell», però plantejant a la Generalitat que incorpore dues qüestions addicionals. D’una banda, que corregisca «aquells vicis que han merescut una estimació judicial anulatoria, per falta de motivació suficient i havent-se d’estar, en la solució final a aprovar, al que resulte de la correcta atenció d’estos». D’altra banda, que tinga en compte la previsió normativa sobrevinguda (art. 5.4 del Decret legislatiu 1/2021, TRLOTUP). En un segon punt, el Ple ha sol·licitat a la Conselleria, que tenint en compte la documentació aprovada en el seu moment, que «redacte tècnicament les correccions oportunes suficients per a esmenar les deficiències judicialment indicades». El text també recull que l’Ajuntament procedirà a realitzar les oportunes manifestacions i compromisos econòmics, així com aportar les dades que se li requerisca.
El Ple municipal va aprovar al febrer de 2017 sol·licitar a la Generalitat la declaració de la Muntanya Romeu com a paratge natural municipal. La Generalitat la va aprovar al març de 2019, i posteriorment, al març de 2022, el TSJ va estimar el recurs la Lafarge i va anul·lar i va deixar sense efecte el decret del Consell de la Generalitat. Finalment, el Tribunal Suprem no va admetre els recursos contra esta sentència d’anul·lació i, en conseqüència, la declaració és nul·la i ja no està vigent.

Tags: admin València

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Platja de la Malva-rosa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Boies intel·ligents a Sagunt: el pla de futur per a salvar de la regressió les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por Toni Cuquerella
Muntanya del castell de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El pla de Sagunt per a protegir la Muntanya del Castell: un «laboratori real» per a ser Patrimoni de la Humanitat

Por Toni Cuquerella
Coche de la Policía Nacional
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

Detenidos en Sagunt por cobrar hasta 800 euros por empadronar ilegalmente en un piso de El Puig

Por Pau Gómez
Nou bescanviador de Sagunt.
El Camp de Morvedre

El canvi radical en els transbords de Sagunt: així funciona el nou bescanviador que ja enllaça el tren amb l’autobús

Por Toni Cuquerella
Protesta contra la exclusión de mujeres en la cofradía de Sagunt.
El Camp de Morvedre

La Fiscalía acorrala a la Cofradía de Sagunt: investigación penal por prohibir procesionar a las mujeres

Por Toni Cuquerella
Policia Local de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Es lliura voluntàriament a Madrid el conductor fugat que va atropellar mortalment un home al Port de Sagunt

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?