L’Ajuntament de Xàtiva ha fet un balanç molt positiu de la campanya de Nadal 2025-2026, una edició que ha tornat a situar la capital de la Costera com un dels principals pols d’atracció turística i cultural del territori. Malgrat que la meteorologia ha estat adversa en diverses jornades clau, amb pluges persistents en dies de gran afluència tradicional com el 25 de desembre o l’inici de gener, la ciutat ha aconseguit una elevada afluència de visitants procedents de tota la Comunitat Valenciana i de diverses autonomies pròximes, projectant la seua imatge en els principals mitjans de comunicació d’àmbit autonòmic i nacional.
El gran protagonista de les festes ha estat, un any més, el Betlem Monumental, que ha reafirmat la seua posició com un dels més visitats i reconeguts en l’actualitat. El pessebre ha tancat el cicle nadalenc amb un total de 103.078 visites, xifra que suposa una mitjana de 3.221 persones diàries i un espectacular increment del 35,3% respecte a l’any anterior. Aquest èxit de convocatòria s’ha vist acompanyat per altres propostes de gran calat, com l’exposició de Playmobil, que ha tornat a captar l’interés del públic familiar amb 24.784 visites, i el Castell de Xàtiva, que ha rebut més de 7.800 persones, consolidant-se com un atractiu patrimonial de primer ordre també durant els mesos d’hivern.
La regidora de Cultura Festiva, Maria Beltrán, ha destacat que aquests resultats són el fruit d’un treball col·lectiu i d’una aposta clara per unes festes pensades per a les persones, accessibles i de qualitat. Segons ha remarcat l’edil, l’estratègia municipal passa per posar en valor el patrimoni i la cultura local, treballant perquè el Nadal no siga només un motor turístic capaç d’atraure milers de visitants, sinó també una eina social generadora d’orgull i participació entre la mateixa ciutadania de Xàtiva. Amb aquestes xifres, la ciutat reforça el seu posicionament com a destinació cultural de referència en el calendari festiu valencià.