ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva tanca 2023 amb 152 expedients de disciplina urbanística

La Junta de Govern Local aprova la incoació d’expedients sancionadors i ordres d’execució d’obres
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 28, 2023
188 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2378 xativa placa mercat

La darrera Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Xàtiva acaba de donar llum verda a cinc propostes de disciplina urbanística instruïdes en altres tants expedients de distinta naturalesa. En concret, es tracta de dues noves ordres d’execució d’obres en immobles situats al carrer Sufragi Universal i al camí d’Alboi, al disseminat de Bixquert; la incoació d’un expedient sancionador per obres sense llicència al carrer Sufragi Universal i dues resolucions definitives d’infracció urbanística per obres sense llicència als carrers Sant Joaquim i Sant Josep.

El balanç de l’exercici 2023, pel que fa a disciplina urbanística, aboca una intensa activitat. En total, al llarg de l’any, Urbanisme ha iniciat 152 procediments de disciplina urbanística, dels quals, 45 han acabat amb expedient d’infracció urbanística, mentre que 107 han sigut ordres d’execució. Al remat, s’han imposat 21 multes per infraccions urbanístiques i 15 multes per ordres d’execució no ateses. En termes econòmics, l’import global recaptat per aquest concepte està al voltant dels 50.000 euros, quantitat relativament baixa en comparació amb un pressupost municipal que en 2024 se situa en els 38,8 milions d’euros.

El regidor d’Urbanisme, Ignacio Reig, creu que «Xàtiva és una ciutat que necessita tindre molta cura del seu nucli antic i això significa que tota la ciutadania i l’ajuntament hem de vetlar perquè l’activitat urbanística es duga a terme conforme a llei». Per al regidor, «cal estar molt pendents d’aquells immobles i solars que presenten estat d’abandonament i, per tant, l’ajuntament ha de requerir als seus propietaris per tal que facen el manteniment corresponent». Reig anuncia que en 2024 es continuarà per eixa línia.

Els expedients de disciplina urbanística es basen en el deure de conservació i rehabilitació per part dels propietaris de terrenys, construccions i edificis que estableix la llei. Els tècnics municipals requereixen als propietaris per a que complisquen amb la seua obligació, i que ho facen, a més a més, en condicions de seguretat, salubritat, adorn públic i decòrum. Els requeriments insten als propietaris a posar en marxa els treballs i obres necessàries per a conservar o rehabilitar els immobles per tal de garantir les condicions imprescindibles d’habitabilitat, seguretat, funcionalitat o ús efectiu.

En els darrers expedients tramitats aquesta mateixa setmana, l’Ajuntament efectua requeriments d’actuacions tendents a pal·liar situacions de mal estat en els immobles, així com a revertir situacions d’infracció urbanística detectades pels tècnics municipals.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

El granizo daña 5.000 toneladas de caquis en Carlet y Massalavés

La tormenta con granizo que afectó a la comarca de La Ribera el lunes pasado…

Condenado a seis año y medio por robo violento y tentativa de homicidio en Sueca

La Sección Quinta de la Audiencia Provincial de Valencia ha condenado a seis años y…

Otras noticias

Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Costera

La Fiscalia demana 10 anys de presó per abús sexual a una dona vulnerable a Xàtiva

Por Javier
Roger Cerdà i l'abat de Xàtiva han signat el conveni.
La Costera

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Por Toni Cuquerella
Tècnics instal·len les càmares de seguretat als disseminats de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?