ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva posarà en marxa a finals de gener una nova edició del programa Jove Oportunitat

El JOOP està destinat a l’orientació i motivació de joves d’entre 16 i 21 anys que han decidit abandonar els seus estudis
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 15, 2024
76 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa a finals del mes de gener una nova edició del programa Jove Oportunitat (JOOP), dissenyat i organitzat per motivar i orientar a joves d’entre 16 i 21 anys que han decidit abandonar els estudis.

L’objectiu d’aquest programa és reduir la taxa d’abandonament educatiu primerenc, aconseguint que els i les joves que ni estudien ni treballen s’activen i orientant-los en la construcció del seu propi projecte de vida a través de la motivació i el reforçament de l’autoestima.

El programa compta amb un psicòleg, pedagog o educador social amb ampla experiència en el tracte amb adolescents, i l’eina pedagògica utilitzada és el coaching actitudinal en grups de fins a 15 participants, als quals se’ls proporcionarà orientació sobre les diferents famílies professionals de la FP des d’un enfocament pràctic, amb la visita a empreses on els mostraran el treball real que comporta cada titulació per a que puguen descobrir la seua vocació.

Per a aquelles persones joves que no hagen finalitzat els estudis de Secundària, el JOOP ofereix un mòdul de formació acadèmica per a preparar la prova d’accés a la FP de Grau Mitjà, les proves de lliure obtenció del títol de la ESO o les proves de competències claui per accedir a certificats de professionalitat. A més a més, també es realitzen eixides socioculturals combinades amb l’orientació.

El sistema JOOP, iniciat per l’Institut Valencià de la Joventut l’any 2017, ha atès ja a 4.200 joves participants, dels quals un 62% ha finalitzat el programa amb èxit. «Iniciem una nova edició d’aquest programa que desenvolupem junt amb l’IVAJ amb l’ajuda de Fons Europeus per tal de respondre a les necessitats de les persones joves, en concret d’aquells que no hagen aconseguit una formació i que tampoc estiguen treballant actualment», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, qui ha afegit que «la intenció és que aquestes persones puguen tindre una vida futura, i també un present, totalment normalitzada».

Les persones interessades en aquest programa poden obtindre més informació a través del departament de Joventut, telefonant al 96 227 43 42, enviant un correu a [email protected] o acudint de forma presencial a la Casa de la Joventut (c/ Montcada 14) en horari de dilluns a divendres de 10 a 13 i de 17 a 20h, i dissabtes de 10 a 13 hores.

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Bielsa exige el cese del diputado de Bomberos tras un mes de huelga en Valencia

El portavoz del PSPV en la Diputación de València, Carlos Fernández Bielsa, ha solicitado la…

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

El Pleno del Ayuntamiento de Sagunto ha aprobado, de forma unánime, una declaración institucional que…

Orihuela mejora la recogida de basura con inversión de 1,2 millones

El Ayuntamiento de Orihuela ha dado un paso significativo en la modernización del servicio de…

Otras noticias

WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?