ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva inaugura les jornades de Memòria amb presència de la vicepresidenta de la Diputació centrades en l’educació

Javier
Por
Javier
Publicado abril 1, 2025
575 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Natalia Enguix i Roger Cerdà
Natalia Enguix i Roger Cerdà

Natàlia Enguix, diputada provincial de Memòria Democràtica, dona suport a la trobada per a fomentar l’educació en memòria i la justícia social

La vicepresidenta de la Diputació de València i diputada de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, participava este divendres en la inauguració de les Jornades d’Educació i Memòria de Xàtiva. Estes jornades, que compten amb el suport de la delegació de Memòria Democràtica de la Diputació, reflectixen la implicació de la institució amb l’educació i la divulgació de la memòria històrica com a ferramenta fonamental per a la construcció d’una societat més justa i igualitària.

La diputada va estar acompanyada en l’acte per l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, el president de Xarxa Educació i Memòria (Xeim), Lluis Botello, i el regidor de Cultura, Museu i Memòria, Alfred Boluda. Durant la seua intervenció, Enguix subratllava el paper fonamental de la memòria en la construcció d’una societat justa i igualitària: “La memòria democràtica és essencial per a garantir la justícia social. La recuperació de la història silenciada és un dret humà i un deure de les institucions”.

“Per este motiu -continuava Enguix- des de la Diputació de València estem impulsant diferents iniciatives com els premis ‘La Memòria a l’Escola’, que enguany celebren la seua sexta edició baix el lema ‘Les dones, les primeres guardianes de la memòria’, una edició en la qual volem que els i les estudiants descobrisquen el paper de les seues àvies i altres figures femenines locals en la història per a fomentar l’empatia i el coneixement”.

La vicepresidenta també recordava la consolidació del programa ‘La Memòria a les Biblioteques’, que permet l’enviament anual de llibres sobre memòria democràtica a més de 130 biblioteques municipals, així com la creació d’una col·lecció específica sobre memòria democràtica en la Institució Alfons el Magnànim. “L’editorial de la Diputació obri una etapa de reflexió històrica, amb rigor, que comptarà amb títols que ens serviran per a conéixer millor els fets del passat, així com als seus protagonistes”, indicava Enguix, al mateix temps que aprofitava l’ocasió per a fer una crida a les jóvens investigadores perquè aprofundisquen en la recuperació de la memòria femenina. “Només introduint veus femenines aconseguirem situar a les dones en la història, on sempre han estat i on mereixen ser reconegudes”, assenyalava.

Així les Jornades d’Educació i Memòria de Xàtiva 2025 han oferit un programa variat amb ponències, taules redones i activitats educatives centrades en la memòria democràtica. Entre els temes abordats es troben el paper de les dones antifranquistes, el treball esclau durant la dictadura i la deportació als camps nazis. A més, els centres educatius han presentat els seus projectes d’investigació en memòria històrica i democràtica, destacant el compromís de la comunitat educativa en la transmissió d’estos valors. Les jornades concloïen amb una visita guiada a l’exposició ‘HALT. Imatges que pensen’ de l’artista Artur Heras. Una exposició que, juntament amb altres projectes expositius que estan visitant diferents poblacions de la província de València, compta amb el suport de la delegació de Memòria Democràtica.

 

Tags: Javier Xàtiva

Lo + leído

22 años de prisión para el hombre que asesinó a su pareja tras acuchillarla y lanzarla por la ventana a su pareja en Alcoi

La justicia ha dictado sentencia contra el hombre acusado de acabar con la vida de…

Presentan el documental ‘Valencia, Cuna del Ajedrez Moderno’ en el Centre del Carme

El documental ‘Valencia, Cuna del Ajedrez Moderno’ fue presentado con éxito en la Sala Refectorio…

Alfafar reclama al Gobierno el soterramiento del paso a nivel para evitar inundaciones

El Ayuntamiento de Alfafar ha denunciado que la desactivación del procedimiento de emergencia por parte…

Otras noticias

Junta de Seguretat de Xàtiva.
La Costera

Pla de xoc per la seguretat a Xàtiva: l’alcalde reclama d’urgència més policia a Bixquert i les àrees d’oci nocturn

Por Toni Cuquerella
Edifici de l'Hotel Murta de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva ho torna a intentar: nou impuls per a reobrir l’Hotel Murta després de successives licitacions desertes

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
La Costera

L’arribada d’un cinqué jutjat redobla la pressió a Xàtiva per a recuperar el Palau de Justícia tombat per la Conselleria

Por Toni Cuquerella
Protesta a Xàtiva contra la retirada de competències del jutjat de violència de gènere.
La Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere i exigeix a la Generalitat mantindre el projecte del nou Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Costera

Tres acusados se enfrentan a penas de hasta 12 años por una pelea en un pub de Canals

Por Javier
Tren de Rodalia de València.
ComarcalL' Horta SudLa CosteraLa Ribera Alta

Tot el que has de saber del tall de 24 hores de la línia C-2 de Renfe entre Xàtiva i Silla que deixa sense trens a la Ribera i la Costera

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?