ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva demana ajuda a la Diputació per a completar la rehabilitació de l’Ermita del Puig del segle XIV

La vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, es reunix amb l'alcalde, Roger Cerdà, i el president d’Amics de la Costera, Vicent Torregrosa, per a estudiar la culminació del projecte de recuperació d'esta joia del gòtic
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 29, 2024
95 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
3151 roger cerda natalia enguix

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natàlia Enguix, s’ha reunit amb l’alcalde de Xàtiva i diputat provincial, Roger Cerdà, i el president d’Amics de la Costera, Vicent Torregrosa, els qui han demanat ajuda a la corporació provincial per a completar la rehabilitació de l’Ermita del Puig. El moviment associatiu de la capital de la Costera va iniciar fa tres dècades la reivindicació de recuperar esta joia del gòtic, les obres de la qual es venen executant en els últims anys amb fons de la Diputació.

Vicent Torregrosa ha valorat molt positivament la trobada amb la vicepresidenta Enguix, ja que “ens ha plantejat les coses amb molta concreció, explicant-nos què és el que hem de fer per a sol·licitar l’ajuda, amb perspectives de poder culminar la rehabilitació. Ens anem molt agraïts”. Torregrosa ha explicat que el procés “es va iniciar en els anys huitanta amb la reivindicació de la propietat de l’ermita per part de l’ajuntament, i ha tingut aturades fins que varem constituïr una coordinadora per a impulsar el projecte i la Diputació va començar a concedir-nos subvencions anuals que han servit per a consolidar la construcció i millorar el camí d’accés”.

L’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, coincidix amb el president d’Amics de la Costera que la reunió ha sigut “molt positiva”. “Veníem amb la proposta de seguir amb eixe procés de rehabilitació de l’ermita, històricament finançada per la Diputació, una reivindicació secundada per diversos col·lectius de la ciutat. Estem convençuts que amb el suport de la Diputació, a través de la vicepresidència, culminarem eixa rehabilitació en la present legislatura. Els càlculs que tenim són d’uns 350.000 euros l’última fase i la redacció del projecte, que són uns 25.000 euros”, apunta l’alcalde.

Per part seua, Natàlia Enguix ha avançat que la Diputació “continuarà ajudant a Xàtiva a recuperar una ermita tan emblemàtica per a la ciutat i la comarca, que ha rebut ajudes d’esta institució des de 2017”. En este cas, “la culminació del projecte de rehabilitació té un pressupost estimat de 375.000 euros, i els hem traslladat com han de presentar la sol·licitud per a rebre fons de la línia de subvencions per a actuacions de patrimoni històric, que hem recuperat sis anys després”, assenyala Enguix.

L’Ermita del Puig, que conserva els escuts del Regne i de Xàtiva, és una joia arquitectònica del segle XIV, “referència importantíssima per al barri del Mercat i per a tota la ciutat”, segons el mateix Vicent Torregrosa, qui recorda que cada any “fem una romeria cívica per a reivindicar la finalització de les obres, que és el que ara estem a punt d’aconseguir”.

La del Puig és una obra gòtica tan important com l’Ermita de Santa Ana, amb la qual compartix una curiosa llegenda, que conta que les dos ermites estaven en una mateixa muntanya i que les disputes entre les ermitanes espantaven als habitants de la comarca, que imploraven a Déu que resolguera les seues diferències per a poder pujar a les ermites, fins que este es va fer ressò de les súpliques i va separar els penyals. Per damunt de llegendes, el president d’Amics de la Costera, Vicent Torregrosa, definix el projecte de l’Ermita del Puig com “una iniciativa col·lectiva molt interessant en l’àmbit de la recuperació del patrimoni històric”.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Estos son los municipios que suspenden clases mañana martes ante la alerta por lluvia

El arranque del curso escolar en la Comunitat Valenciana se ha visto condicionado por la…

Paiporta, la zona cero de la dana, inicia el curso escolar con todos sus centros a pleno rendimiento

Paiporta ha dado hoy la bienvenida al nuevo curso escolar con la incorporación de cerca…

Un estudio de la UPV reclama mejoras en los Cercanías para reducir la dependencia del coche en la comunidad universitaria

Un estudio elaborado por la Universitat Politècnica de València (UPV) advierte de la necesidad de…

Otras noticias

ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
Acte de cloenda de la Fira de Xàtiva 2025.
La Costera

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Por Toni Cuquerella
Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?