ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva aprova una consignació de 100.000 euros per a l’adequació del solar del futur Centre de Salut

També s’ha aprovat, per unanimitat, la declaració institucional de la FVMP amb motiu del dia internacional de l’orgull LGTBI
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 28, 2024
75 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
7766 xativa ple municipal

El plenari municipal ha aprovat aquest dijous, amb els vots favorables del PSPV-PSOE i Xàtiva Unida i les abstencions del Partit Popular i VOX, el dictament relatiu a la modificació de pressupost amb la qual s’incorporaran 215.146,39 euros al pressupost 2024.

Aquests crèdits extraordinaris serviran en gran part per finançar l’adequació del solar per al futur Centre de Salut Xàtiva II Doctora Cecilia Sanz, al passeig del Ferrocarril, per al qual s’han consignat un total de 100.000 euros en dues actuacions que busquen habilitar-lo i separar-lo del centre educatiu llindant. D’una banda s’adequarà la parcel·la on està projectat el nou centre sanitari per a dotar-la de subministrament elèctric i de gas natural, i d’altra banda es procedirà a l’ampliació de l’actual pati del Teresa Coloma i el tancat del perímetre.

En aquest sentit ja s’han iniciat les prospeccions per part de la Conselleria de Sanitat per tal de dur a terme posteriorment la redacció del projecte, el qual s’espera es puga licitar abans de finals d’any per a que les obres del futur centre de salut s’inicien durant l’ant 2025 amb el menor impacte possible per al centre educatiu.

«Anem a fer tot el que estiga en les nostres mans per poder dur a terme aquest nou centre de salut. Des de la lleialtat institucional, esperem que en els propers pressupostos de 2025 hi haja una partida per poder dur a terme les obres per part de la Conselleria, ja que de moment tan sols està pressupostada la redacció del projecte» ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que «farem totes les modificacions de pressupost que siguen necessàries per millorar la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes i per portar a la ciutat serveis tan importants com és un nou centre de salut».

Per la seua part, el portaveu socialista Ignacio Reig ha explicat que «esperem executar ràpidament aquestes actuacions, que són les que depenen de l’Ajuntament, per a que aquest centre de salut siga una realitat el més prompte possible».

El portaveu popular Marcos Sanchis ha defensat la seua abstenció assegurant que «aquesta modificació suposarà més dèficit en l’equilibri pressupostari d’aquest any» i ha indicat que «el govern autonòmic serà qui faça realitat aquesta nova infraestructura». Respecte a aquesta última afirmació l’alcalde ha respost que «m’alegra veure que vostès, que estaven en contra de la ubicació, ara són els primers defensors d’aquest centre de salut».

La modificació de pressupost també permetrà efectuar altres actuacions com ara executar la il·luminació ornamental en la plaça Calixte III, i els carrers Abad Pla i Ardiaca (21.400 euros), obres de millora en la xarxa de cicle hidràulic (54.132 euros), la instal·lació d’un nou aire condicionat a l’Escola per a Adults Francesc Bosch i Morata (6.000 euros) i l’adquisició d’equipament i mobiliari urbà per a la pacificació del trànsit (33.614,21 euros).

Moció LGTBI

Altre punt que s’ha aprovat per unanimitat de tots els grups polítics (PSPV-PSOE, Xàtiva Unida, Partit Popular i VOX) és la moció d’adhesió a la declaració institucional de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb motiu del dia internacional de l’orgull LGTBI el dia 28 de juny de 2024, reiterant el compromís de la ciutat i de la FVMP amb el col·lectiu LGTBI de la Comunitat Valenciana des de la defensa de la llibertat, la dignitat de l’ésser humà i el respecte de totes les persones a viure i viure la seua orientació sexual com lliurement desitgen. La moció també reconeix la tasca de totes aquelles persones que, a títol personal o en el desenvolupament del seu treball, lluiten per aconseguir un món més just, més humà, més respectuós amb la diversitat i més igualitari.

La portaveu de Xàtiva Unida i regidora d’Igualtat i Polítiques LGTBI Amor Amorós ha indicat que «aquesta moció dóna suport a una declaració institucional que busca la tolerància i el respecte a les persones i a la diferència. Aquesta data és una festa, perquè celebrem tots els drets aconseguits; però també una reivindicació, perquè queda molt per arribar a un món que vertaderament respecte la identitat sexual i de gènere de totes les persones».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Un estudio de la UPV reclama mejoras en los Cercanías para reducir la dependencia del coche en la comunidad universitaria

Un estudio elaborado por la Universitat Politècnica de València (UPV) advierte de la necesidad de…

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

À Punt da inicio hoy, lunes, a su nueva temporada con un renovado enfoque en…

Desarticulan un laboratorio clandestino en Manises dedicado a fármacos para la disfunción eréctil

La Policía Nacional ha llevado a cabo una investigación que culminó en la desarticulación de…

Otras noticias

ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
Acte de cloenda de la Fira de Xàtiva 2025.
La Costera

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Por Toni Cuquerella
Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?