ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Localitzats exemplars de cloïssa de riu asiàtica, una espècie invasora, en el riu Cànyoles al terme de Xàtiva

El mol·lusc, ja s'havia localitzat al Xúquer i en altres indrets de la Comunitat Valenciana i pot afectar a la fauna autòctona i les canalitzacions
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado agosto 29, 2024
85 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
9780 cloissa molusco asiatica

Durant la realització del cens anual de tortugues autòctones del Canyoles, emmarcat en el Projecte Emys, Acció Ecologista-Agró ha localitzat este estiu exemplars de cloïssa asiàtica (Corbicula fluminea). La troballa s’ha fet en el llit sec del riu, i en un tram d’uns cent metres, prop de l’Hospital Lluís Alcanyís i de l’Antic pont del ferrocarril, actualment via verda.

La cloïssa asiàtica és un bivalve originari d’Àsia, Austràlia i Àfrica, amb una colonització ràpida i de llarga distància que, a través del transport de sentines, del comerç de recursos alimentaris, de l’alliberament d’esquer, de la indústria d’aquaris i de l’autoestop mediat per antropogènics, s’ha estés pels hàbitats d’aigua dolça d’Europa i Amèrica.

Les adaptacions del cicle vital i els trets reproductius d’este mol·lusc permeten que es formen densitats poblacionals massives quan envaeixen un nou hàbitat o després d’estar subjectes a estrés ambiental, convertint-la en una de les cent espècies invasores més perilloses del món.

La seua presència en els trams prospectats durant el Projecte Emys és, per tant, una mala notícia per al Canyoles. En conseqüència, Acció Ecologista-Agró ha informat de la troballa a la Conselleria de Medi Ambient, a la Confederació Hidrogràfica i a l’Ajuntament de Xàtiva.

Amenaces i impactes

Les cloïsses asiàtiques tenen un gran impacte econòmic i ecològic. Especialment per obstruccions en les canonades d’entrada i filtració d’aigua i danys a les plantes generadores d’electricitat per bioincrustacions, ocasionant problemes de gestió i pèrdues per a la indústria del turisme. Si bé les infraestructures fetes malbé per les qualitats destructives de la cloïssa asiàtica són costoses, però recuperables, les afeccions al medi ambient causades per este invasor poden ser irreversibles.

Els efectes negatius de la cloïssa asiàtica es noten més en les poblacions de mol·luscos natius, competint per l’aliment i desplaçant-los amb la seua activitat de bioturbació i excavació. Però, també poden afectar indirectament a la resta de flora i fauna en alterar la química de l’aigua amb els seus excrements i la deposició de petxines, augmentant la concentració de nutrients (nitrogen i fòsfor) i de calci, respectivament. Estos canvis de composició s’han associat amb la disminució de les poblacions de macròfits submergits aquàtics, la qual cosa pot derivar en modificacions en tot l’ecosistema aquàtic, des del zooplàncton fins als ocells migradors.

Gestió de l’espècie

Els tres mètodes principals utilitzats per a controlar o erradicar les cloïsses asiàtiques establides, en funció de la invasió i la reactivitat, inclouen barreres bentòniques, dragatge per succió i mol·lusquicides químics en forma de potassi.

Se suggereix que la integració d’estos mètodes podria donar els resultats més efectius. No obstant, la realitat és que la implementació d’estes pràctiques de gestió són fiscalment costoses, requereixen tones d’hores de treball i comporten degradació ambiental.
 

Tags: Xàtiva
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

El Consorcio Provincial de Valencia creará un nuevo parque de emergencias en Alzira

El Consorcio Provincial de Bomberos de Valencia ha aprobado la construcción de un nuevo parque…

Miles de personas disfrutan de las Ollas de Sagunto en la plaza Cronista Chabret

La celebración de las tradicionales Ollas de Sagunto ha congregado a miles de personas en…

Alcoi impulsará un ascensor panorámico para mejorar el entorno del río Barxell

Alcoi está en marcha para mejorar la accesibilidad del entorno del río Barxell con un…

Otras noticias

Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?