ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament dona llum verda a les obres per a la construcció de la nova seu judicial de Xàtiva

S’atorga a Conselleria la llicència d’obres per a la demolició i excavació arqueològica dels elements impropis de Santa Clara
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 20, 2025
292 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2838 xativa plau justicia projecte

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat aquest dilluns atorgar a la Conselleria la llicència d’obres per tal d’iniciar els treballs previs a la construcció de la nova seu judicial de Xàtiva. El projecte consta de la demolició i excavació arqueològica de les construccions impròpies de l’antic monestir de Santa Clara (on s’ubicarà aquesta nova infraestructura judicial), i l’actuació compta amb un pressupost de 4,6 milions d’euros.

L‘actuació s’ajusta als edificis fora d’ordenació situats a l’avinguda de Selgas números 4 i 6, així com als àmbits nord i oest de l’antic monestir de Santa Clara, considerats també fora d’ordenació pel planejament especial de l’antic monestir. Una part de la lluna del claustre serà destinada igualment a seu judicial, així com una part de la parcel·la on es troba una galeria del claustre, que també serà ocupada en alçada per la nova seu. Es tracta, en tot cas, d’elements d’aquest edifici que no tenen valor patrimonial.

El projecte d’intervenció contempla, a més, la realització d’un estudi d’arquitectura mitjançant cates murals, el seguiment arqueològic dels treballs de demolició dels elements impropis i l’excavació arqueològica de les obres que suposen afectació al subsòl o fins a assolir nivells estèrils. En cas d’aparició de restes arqueològiques rellevants, s’haurà de comunicar immediatament el seu descobriment al Servei Territorial de Cultura de València i, en cas de recollir materials arqueològics, aquests hauran de ser depositats al Museu de l’Almodí de Xàtiva.

Entre els elements que es preveu trobar a les excavacions es troben alguna troballa del camí de ronda i la muralla (als edificis de l’avinguda Selgas) o restes del deambulatori oest del claustre. A més a més, s’espera trobar restes d’edificacions prèvies andalusines i romanes, i fins i tot restes ibèriques. Pel que fa a la demolició de les instal·lacions fora d’ordenació, els treballs es recolzaran en l’estudi mural preliminar (ampliant-lo a les zones de contacte amb les fàbriques originals); així com també es tindrà en compte la documentació i recuperació dels paviments ceràmics del segle XVIII reutilitzats en dues de les estances de la vivenda del rector, contigües a la capçalera de l’església, en la planta primera.

«Estem molt satisfets del treball que està fent-se des de la Conselleria i de que aquestes obres puguen començar en el menor temps possible. Des del minut zero d’aquesta legislatura estem mantenint una relació fluïda amb la Conselleria de Justícia per a que aquestes obres, tan necessàries per a la nostra ciutat, siguen una realitat el més aviat possible», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que «anem a seguir treballant amb la Conselleria donant-los totes les facilitats, per a poder concloure aquests treballs en el més curt espai de temps». Cerdà també han explicat que és molt probable que aquests treballen comencen a partir del mes de setembre, una vegada s’adjudiquen aquestes obres, i que duren aproximadament un any.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Sagunt impulsa la construcció de 10.000 habitatges davant el ‘boom’ de la gigafactoria i el seu creixement demogràfic

L'Ajuntament de Sagunt ha activat una estratègia integral per a donar resposta a la creixent…

El taller sobre asistentes en WhatsApp profundiza en Alzira en el uso seguro y estratégico de este canal para empresas

El Ayuntamiento de Alzira ha acogido una nueva sesión formativa centrada en el uso profesional de…

WhatsApp más allá del uso básico: formación práctica y segura en Caudete de las Fuentes

Caudete de las Fuentes acogerá el próximo 22 de enero, de 11:00 a 13:00 horas,…

Otras noticias

Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
El Passeig del Ferrocarril tindrà nou arbrat.
La Costera

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
Alumnes de l'escola taller de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva contractarà 38 persones mitjançant un taller d’ocupació i una escola taller per a remodelar el Jardí del Bes

Por Toni Cuquerella
Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

Por Toni Cuquerella
Accés tancat al castell de Xàtiva.
La Costera

El Castell de Xàtiva tanca les seues portes per una solsida a la carretera d’accés a causa del temporal de pluja

Por Toni Cuquerella
La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, s'ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Simarro.
La Costera

Com l’IES Simarro de Xàtiva transformarà la ciberseguretat i la IA en la Formació Professional

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?