ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Casa de Cultura de Xàtiva acull una exposició sobre el bombardeig amb documentació i objectes de la Guerra Civil

Es plantegen també visites guiades per als centres educatius per treballar al voltant d’aquest tràgic fet que va marcar Xàtiva i la seua estació
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 18, 2024
47 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
7118 xativa bombardeig
650x80_2_ola_CAS

L’Ajuntament de Xàtiva inaugura aquest divendres a les 18:30 hores (Sala d’exposicions entresòl de la Casa de Cultura) una exposició al voltant del bombardeig de l’estació, ocorregut el 12 de febrer de 1939, en la línia de les activitats desenvolupades des del consistori en els darrers anys per tal de commemorar el tràgic esdeveniment i recordar i homenatjar a les víctimes.

La mostra, organitzada des de l’Arxiu Municipal i la qual es podrà visitar fins al 12 de febrer, compta amb documentació i altres objectes relacionats amb la Guerra Civil, amb la intenció de contextualitzar el bombardeig de Xàtiva i oferir una visió de com es van dur a terme els fets. Destaca l’expedient que conté les diligències judicials per a la identificació dels cadàvers i el trasllat de ferits als hospitals de Xàtiva i Ontinyent, document que ens apropa als actes que tingueren lloc a la Xàtiva de 1939 i que es convertiren en un dels fets més terribles que ha viscut la societat contemporània.

L’exposició es podrà visitar de dilluns a divendres en l’horari habitual de la Casa de Cultura, però a més aquest any s’ha plantejat la possibilitat de realitzar visites guiades per a aquells centres que així ho sol·liciten. La duració d’aquestes visites tindrà una durada d’uns 30 minuts i es realitzaran dins dels horaris predeterminats: els dimecres 24 i 31 de gener i el 7 de febrer i els dijous 25 de gener i 1 i 8 de febrer en horari de 11 a 13 hores.

La visita a l’exposició es complementarà amb un fullet i un full amb una sèrie d’activitats relacionades amb l’exposició, per tal que els alumnes puguen treballar al centre i reflexionar al voltant d’aquest fet històric i de la realitat actual. Per a participar en l’activitat cal confirmar assistència per tal d’organitzar els horaris i els grups de la visita.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Gandia restaurará la fachada histórica del IES Ausiàs March

La primera teniente de Alcaldía, Alícia Izquierdo, y el tercer teniente de Alcaldía, Jesús Naveiro,…

El festival Les Nits del Castell se consolida en Alaquàs como cita cultural del verano

El Festival Les Nits del Castell ha cerrado su segunda edición convirtiéndose en un evento…

La Diputación invierte 300.000 euros en Aielo de Malferit para reconstruir el Pont d’Allà Baix

La Diputación de Valencia destinará 300.000 euros al proyecto de reconstrucción del Pont d’Allà Baix…

Otras noticias

Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?