BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 19 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El PP i govern de Xàtiva s’enfronten per l’obertura dels principals monuments de la ciutat el dia internacional del Turisme

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 29, 2021
24 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Els populars critiquen que el castell, l’oficina de turisme i la Seu estigueren tancats, mentre des del govern de Roger Cerdà es recorda que els treballadors del castell i l’oficina de turisme han tancat sempre dilluns, fins i tot en època del PP, i que la Seu depén de la parròquia

El PP i el govern de Xàtiva s’han creuat crítiques al voltant de com es van gestionar els principals monuments el Dia Internacional del Turisme.

El PP de Xàtiva ha criticat que el govern municipal va tindre les instal·lacions i monuments tancats aquesta jornada que va caurre en dilluns. «Hem comprovat com l’oficina de turisme estava tancada al públic, i el mateix passa amb els principals reclams turístics de la nostra ciutat: el Castell i l’Església de la Seu. Així mateix l’església de Sant Feliu romandrà tancada fins al 8 d’octubre per vacances».

Des del PP, Marcos Sanchis ha declarat “és increïble que se celebre el dia internacional del turisme i les persones que han vingut a Xàtiva s’han trobat amb què el castell, la Seu, o l’oficina de turisme estaven tancades. Estem intentant eixir de la crisi del covid, tot el sector turístic està fent molts sacrificis, i veiem com a actuacions com aquesta per part del nostre govern municipal provoquen que la nostra ciutat estiga perdent el tren, al contrari que ocorre en poblacions similars com pot ser Sagunt; des del PP pensem que és necessari que ens posem a treballar i que els dilluns s’òbriguen les instal·lacions turístiques, els guies, l’hostaleria ho necessita, ho demanda”.

D’una altra banda, des del PP també acusen al govern de Roger Cerdà de «deixadesa» pel que fa al procediment de licitació de l’Hotel Murta, tancat des del 2018. Segons afirmen des del PP «el govern socialista al desembre de 2020 va anunciar que al gener o febrer de 2021 s’iniciarien els tràmits de la nova licitació en quedar deserta l’anterior, i que en l’estiu de 2021 estaria adjudicat, però com podem veure ha passat l’estiu i l’hotel Murta continua tancat».

Segons Marcos Sanchis, “el Sr. Cerdà ens té acostumat a dues coses a mentir i a no fer res; el mes de desembre passat va anunciar, que a l’estiu estaria l’hotel Murta adjudicat i en marxa, i com veiem continua tancat i deteriorant-se, i fins i tot no han fet res per revertir la situació; aquesta és la realitat d’aquest govern, anem perdent oportunitats per al sector turístic de la nostra ciutat, i per contra veiem com arriben inversions a Sagunt, amb l’1% cultural, a Alzira 2,4 mill d’euros del pla xacobeo, i a Xàtiva ens hem de conformar i esperar”.

Resposta del govern

Davant aquestes crítiques des del govern local s’ha volgut puntualitzar diversos aspectes. Així senyalen que el titular de la Seu és la parròquia i que per tant es aquesta qui regula els horaris, i «en cap cas l’ajuntament que sempre ha estat disposat a facilitar l’apertura del monument».

Pel que fa al tancament del Castell i de l’oficina de turisme es recorda que «han tancat els dilluns per descans del personal des de fa dècades, fins i tot amb governs del PP i a partir d’ara s’amplia l’horari d’obertura de turisme dissabtes de 10 a 18h i dilluns de 10 a 14h». A més puntualitzen que la programació del Dia Mundial de Turisme es va anunciar des d’un inici que començava a partir del dia 2.

Finalment subratllen que els museus de la ciutat sí que van estar oberts tota la jornada de dilluns.

Per tot afirmen des del govern de Roer Cerdà que «la nota del PP eludeix aquestes dades amb evident afany de desinformar a la ciutadania, com acostuma».

Tags: Xàtiva
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

El Ministerio de Agricultura destinará más de 3,7 millones al sector agrario de Cheste afectado por la dana

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, ha destinado 3,7 millones de euros a la…

Otras noticias

Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Vall d'Albaida

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Roger Cerdpa, alcalde de Xàtiva
La Costera

Xàtiva liquida el pressupost de l’any 2024 amb un resultat positiu de 2,8 milions d’euros

Por Javier
Instalación de energía solar
El Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes-AyoraEls PortsL'AlcalaténL'AlcoiàL'Horta NordLa CosteraLa SerraníaRequena - UtielValència

Foios, Requena, Llíria o Utiel, entre los 15 municipios que recibirán ayudas para energía térmica sostenible

Por Javier
Natalia Enguix i Roger Cerdà
La Costera

Xàtiva inaugura les jornades de Memòria amb presència de la vicepresidenta de la Diputació centrades en l’educació

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?