ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El Govern completarà la conversió a alta velocitat del tram La Encina-Xàtiva-València amb una inversió de 14,7 milions

Completa a les obres que ja s'estan executant per a convertir a ample estàndard els 122 km d'aquest traçat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 24, 2024
224 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
3565 obres alta velocitat

El Consell de Ministres ha autoritzat hui el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, un contracte amb un valor estimat de 14,7 milions d’euros (IVA no inclòs) per a actuacions que completen les que actualment s’executen amb l’objectiu de convertir a l’ample estàndard el traçat La Encina-Xàtiva-València (de 122 km), un eix estratègic del Corredor Mediterrani.

La inversió anirà destinada al reforç de l’accessibilitat dels túnels de Font de la Figuera i de Cabezo de Barraques (entre L’Énova i Manuel), la millora de gàlibs, reposicions de tancaments i el reforç d’estructures (talussos i terraplens, drenatge de viaductes, i passos superiors).

Les actuacions es realitzaran en el tram de doble via Nus de la Encina-Xàtiva (de 41 km), en els quatre ramals de connexió amb la Línia d’Alta Velocitat (LAV) Madrid-Alacant (de 7 km) i en el traçat, també de doble via, Xàtiva-València (de 58 km), fins a la connexió amb la LAV Madrid-València, a l’entrada d’aquesta capital.

Aquests treballs completen els que actualment es desenvolupen per a la conversió d’aquest traçat a l’ample estàndard. Amb una inversió total de 245 milions d’euros, aquest projecte, estratègic per a continuar impulsant el Corredor Mediterrani, connectarà per alta velocitat les capitals de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i donarà continuïtat a les circulacions de mercaderies des del sud-est cap a Europa.

Renovació de via i electrificació

En l’actualitat, el Ministeri avança en la renovació integral de la via, desplegant nous elements i de majors prestacions, des de balast a travesses, carril i desviaments, que es munten en ample estàndard.

A més, adequa l’electrificació de la línia de 3 kV en corrent continu, a les d’alta velocitat (25 kV en corrent altern), amb el muntatge de nova catenària i connectant-la amb els trams contigus que ja disposen d’aquesta tensió (Torrent-Xàtiva i Albacete-Alacant).

Així mateix, desplegarà els sistemes de senyalització, telecomunicacions i control de trànsit centralitzat característics de les línies d’alta velocitat, inclòs el sistema ERTMS nivell 2, el més avançat del món.

Aquesta actuació contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 (foment d’infraestructures sostenibles, fiables i de qualitat); 8 (creixement econòmic i generació d’ocupació) i 7 (sostenibilitat i eficiència energètica).

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Sagunt impulsa la construcció de 10.000 habitatges davant el ‘boom’ de la gigafactoria i el seu creixement demogràfic

L'Ajuntament de Sagunt ha activat una estratègia integral per a donar resposta a la creixent…

El taller sobre asistentes en WhatsApp profundiza en Alzira en el uso seguro y estratégico de este canal para empresas

El Ayuntamiento de Alzira ha acogido una nueva sesión formativa centrada en el uso profesional de…

WhatsApp más allá del uso básico: formación práctica y segura en Caudete de las Fuentes

Caudete de las Fuentes acogerá el próximo 22 de enero, de 11:00 a 13:00 horas,…

Otras noticias

Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
El Passeig del Ferrocarril tindrà nou arbrat.
La Costera

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
Alumnes de l'escola taller de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva contractarà 38 persones mitjançant un taller d’ocupació i una escola taller per a remodelar el Jardí del Bes

Por Toni Cuquerella
Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

Por Toni Cuquerella
Accés tancat al castell de Xàtiva.
La Costera

El Castell de Xàtiva tanca les seues portes per una solsida a la carretera d’accés a causa del temporal de pluja

Por Toni Cuquerella
La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, s'ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Simarro.
La Costera

Com l’IES Simarro de Xàtiva transformarà la ciberseguretat i la IA en la Formació Professional

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?