BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
martes, 3 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Compromís esmena els Pressupostos de l’Estat perquè s’estudien les filtracions del subsòl del nucli antic de Xàtiva

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 25, 2021
32 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La coalició reclamarà destinar una partida de tres milions a la línia de ferrocarril de mitja distància Xàtiva–Alcoi

Compromís ha traslladat en forma d’esmena als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) la reivindicació de veïns del barri antic de Xàtiva per les filtracions d’aigües cavalleres en els seus habitatges. Per a això el senador de Compromís, Carles Mulet, ha registrat una esmena per a tractar de donar una resposta a les peticions veïnals, que pateixen en primera persona en els seus habitatges la falta de decisions, l’absència de coneixement de la situació dels recursos en el seu subsòl i la pèrdua d’aigua procedent del canal de Bellús.

«Estem parlant d’una mala gestió de recursos en el qual les autoritats en matèria hídrica haurien de prendre decisions per a solucionar problemes en les estructures dels habitatges, murs, humitats i inundacions. Entenem que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer té competències en aqueixes pèrdues i descontrol amb les aigües cavalleres i s’ha d’abordar la presència de canalitzacions fabricades amb materials prohibits», ha indicat Mulet.

Els veïns del centre històric de Xa?tiva denuncien filtracions en els seus domicilis d’aigües cavalleres i de fuites procedents del canal de Bellús, del qual s’estima es perd fins al 80% dels recursos que s’extrauen, a causa de la gran quantitat de fugides. Les canalitzacions del municipi contenen, a més, plom i fibrociment, per la qual cosa urgeix, per una qüestió de salut pública, un pla per al seu estudi i renovació, així com per a reduir aquestes pèrdues provocades per una mala gestió i pèrdues del canal. «Ens vam comprometre recentment amb els veïns a abordar aquesta situació i tractarem d’obtindre fons per a solucionar aquest problema, després d’anys d’inacció i menfotisme, d’ignorar els problemes del subsòl que afecten la salut pública d’una ciutat monumental, que és un BIC i un conjunt historicoartístic», ha afegit Mulet.

Trens

D’altra banda, la coalició reclamarà destinar una partida de tres milions a la línia de ferrocarril de mitja distància Xàtiva–Alcoi, atès que és la línia més lenta de tota Espanya. El mal estat de les vies (moltes de les travesses encara són de fusta, algunes cremades en els incendis forestals) i els trens obsolets produeixen que la velocitat siga molt reduïda en alguns trams, la qual cosa ha contribuït al fet que s’hagen perdut molts viatgers en els últims anys.

Tags: Xàtiva
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Veinte profesionales se suman al concierto de Torrent solidario con las víctimas de la DANA de l’Horta Sud

Un total de 20 profesionales de conocidas orquestas de ámbito nacional y profesorado de conservatorios…

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Xàtiva ja coneix a les seues Falleres Majors per a l’any 2026, càrrec que ostentaran…

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

El parc de 'les Mames Belgues' al barri de la Cantereria d’Ontinyent ha sigut distingit…

Otras noticias

Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Vall d'Albaida

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Roger Cerdpa, alcalde de Xàtiva
La Costera

Xàtiva liquida el pressupost de l’any 2024 amb un resultat positiu de 2,8 milions d’euros

Por Javier
Instalación de energía solar
El Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes-AyoraEls PortsL'AlcalaténL'AlcoiàL'Horta NordLa CosteraLa SerraníaRequena - UtielValència

Foios, Requena, Llíria o Utiel, entre los 15 municipios que recibirán ayudas para energía térmica sostenible

Por Javier
Natalia Enguix i Roger Cerdà
La Costera

Xàtiva inaugura les jornades de Memòria amb presència de la vicepresidenta de la Diputació centrades en l’educació

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?