ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Compromís esmena els Pressupostos de l’Estat perquè s’estudien les filtracions del subsòl del nucli antic de Xàtiva

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 25, 2021
71 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La coalició reclamarà destinar una partida de tres milions a la línia de ferrocarril de mitja distància Xàtiva–Alcoi

Compromís ha traslladat en forma d’esmena als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) la reivindicació de veïns del barri antic de Xàtiva per les filtracions d’aigües cavalleres en els seus habitatges. Per a això el senador de Compromís, Carles Mulet, ha registrat una esmena per a tractar de donar una resposta a les peticions veïnals, que pateixen en primera persona en els seus habitatges la falta de decisions, l’absència de coneixement de la situació dels recursos en el seu subsòl i la pèrdua d’aigua procedent del canal de Bellús.

«Estem parlant d’una mala gestió de recursos en el qual les autoritats en matèria hídrica haurien de prendre decisions per a solucionar problemes en les estructures dels habitatges, murs, humitats i inundacions. Entenem que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer té competències en aqueixes pèrdues i descontrol amb les aigües cavalleres i s’ha d’abordar la presència de canalitzacions fabricades amb materials prohibits», ha indicat Mulet.

Els veïns del centre històric de Xa?tiva denuncien filtracions en els seus domicilis d’aigües cavalleres i de fuites procedents del canal de Bellús, del qual s’estima es perd fins al 80% dels recursos que s’extrauen, a causa de la gran quantitat de fugides. Les canalitzacions del municipi contenen, a més, plom i fibrociment, per la qual cosa urgeix, per una qüestió de salut pública, un pla per al seu estudi i renovació, així com per a reduir aquestes pèrdues provocades per una mala gestió i pèrdues del canal. «Ens vam comprometre recentment amb els veïns a abordar aquesta situació i tractarem d’obtindre fons per a solucionar aquest problema, després d’anys d’inacció i menfotisme, d’ignorar els problemes del subsòl que afecten la salut pública d’una ciutat monumental, que és un BIC i un conjunt historicoartístic», ha afegit Mulet.

Trens

D’altra banda, la coalició reclamarà destinar una partida de tres milions a la línia de ferrocarril de mitja distància Xàtiva–Alcoi, atès que és la línia més lenta de tota Espanya. El mal estat de les vies (moltes de les travesses encara són de fusta, algunes cremades en els incendis forestals) i els trens obsolets produeixen que la velocitat siga molt reduïda en alguns trams, la qual cosa ha contribuït al fet que s’hagen perdut molts viatgers en els últims anys.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Xàtiva aprova per unanimitat el protocol de prevenció i actuació davant l’assetjament laboral

El plenari municipal ha aprovat aquest dimecres, amb els vots favorables de tots els partits…

El alcalde de Villena exige al Ministerio y a la Generalitat desbloquear el acceso directo a la estación del AVE

El alcalde de Villena, Fulgencio Cerdán, ha insistido en la necesidad de que el Ministerio…

Cámara Valencia arranca el ciclo de talleres para crear asistentes de negocio con Whatsapp e inteligencia artificial

La Cámara de Comercio de Valencia, a través de TICNegocios y en colaboración con Ciudadano…

Otras noticias

ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
Acte de cloenda de la Fira de Xàtiva 2025.
La Costera

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Por Toni Cuquerella
Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?