ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Busquen a Madrid a un xic de 19 anys desaparegut fa tres setmanes a Xàtiva

admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado agosto 9, 2024
58 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5718 8f723f2c802d8fa9882768539ab6cc185a8e336dminiw
650x80_2_ola_CAS

Damián Alexander Rodríguez Lourenço, de 19 anys, va desaparéixer a Xàtiva el 16 de juliol passat després d’acompanyar a un supermercat a la seua mare, Vanesa Lourenço, qui creu que pot estar retingut a Madrid i demana a qui «el tinga a la seua casa» que «el deixe tornar» amb els seus pares.

En una entrevista amb EFE, Vanesa recorda que eixe dia va mantindre una discussió amb el seu fill, «res fora del normal, per no fer les coses de casa», i Damián es va quedar esperant en el cotxe. Quan va eixir del centre comercial, el seu fill ja no estava i des de llavors poc o res saben d’ell.
Unes companyes de l’institut que l’endemà de la seua desaparició estaven a Madrid per un torneig de tenis van assegurar que ho van veure en la capital, caminant pel carrer Fuencarral, però no hi ha més pistes.
«Les xiques no tenen res a veure amb la seua desaparició. Va ser una coincidència. Gràcies a això sé que estava a Madrid», recalca a EFE la mare del jove, que recorda que mai han viscut a Madrid i que Damián tenia «pocs diners».
Vanesa sospita que «el que va començar sent una desaparició voluntària s’ha transformat en no voluntària» i que el seu fill, que no coneixia a ningú a Madrid, que ella sabera, està «retingut contra la seua voluntat».
Els pares van denunciar davant la policia la seua desaparició el mateix dia dels fets, però temen que no l’estiguen buscant ara a l’ésser una desaparició voluntària i ser major d’edat.
Després d’assenyalar que està «fatal» i que és «horrible» el que estan passant, subratlla que Damián té uns pares que «li volen moltíssim».
«Crec fermament que ha d’estar contra la seua voluntat en algun lloc», afirma Vanesa, qui es retrau no haver controlat abans l’addicció que té el seu fill «amb les pantalles».
«Des dels 15 anys té addicció amb els dispositius electrònics i em penedisc de no haver-li posat un control parental en ells. Li vaig haver de llevar l’ordinador i posteriorment el mòbil perquè sempre era el mateix. A més, era extremadament cautelós i no deixava rastre. Mai vaig saber amb qui parlava», admet.
Els pares de Damián porten tres setmanes anant i venint a la recerca del seu fill de Xátiva a Madrid, on han col·locat cartells per tots els barris amb la foto del seu fill i els números de telèfon 644 454 935 i 622 177 232 per si algú sap del seu parador.
L’any passat van desaparéixer a Espanya 15.126 persones, la majoria, homes adults de nacionalitat espanyola, ho van fer de manera voluntària. En un 66 per cent les seues desaparicions van ser resoltes en una setmana i solo en un 1 per cent, el desenllaç de les mateixes va ser la defunció per suïcidi o mort natural com a causes més freqüents.
Són alguns de les dades més destacades de l’informe anual de persones desaparegudes corresponent de 2023.
 

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Interior no contempla la posibilidad de que los policías locales lleven armas largas

El conseller de Emergencias e Interior, Juan Carlos Valderrama, ha descartado que se pueda introducir…

Medio Ambiente invierte 20 millones de euros en el servicio de vigilancia preventiva de incendios

La Conselleria de Medio Ambiente, Infraestructuras y Territorio destina este 2025 de más de 20…

ValgrAI impulsa Digital-IA para formar gratis en competencias digitales e IA en muninicipios de menos de 20.000 habitantes

La revolución tecnológica no debe ser patrimonio exclusivo de las grandes ciudades. Con este objetivo…

Otras noticias

Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?