ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > El Camp de Morvedre
El Camp de Morvedre

Sagunt suprimeix l’impost municipal sobre la plusvàlua de terrenys urbans pel qual recaptarà 183.000 € menys

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:24 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado febrero 10, 2022
353 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’expedient tira avant gràcies als vots a favor de PSPV, Compromís i Esquerra Unida, i amb l’oposició de PP, Iniciativa Porteña i Vox

L’Ajuntament de Sagunt ha celebrat aquest dijous un ple extraordinari i urgent pel qual s’ha modificat l’ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana, també coneguda com ‘Plusvàlua’. El matiu ha sigut a conseqüència de la Sentència del Tribunal Constitucional 182/2021 i del Reial decret de Llei 26/2021, de 8 de novembre, el qual ha sigut defensat pel portaveu del grup municipal PSPV-PSOE, Javier Raro.

La modificació d’esta ordenança ha sigut aprovada gràcies als vots a favor de PSPV, Compromís i Esquerra Unida; Iniciativa Porteña, PP i Vox han votat en contra; i Ciutadans i el regidor del grup de no adscrits s’han abstingut.

En conseqüència, la nova ordenança no sotmetrà a tributació les situacions d’inexistència d’increment de valor dels terrenys. A més, s’introduix un nou supòsit de no subjecció per als casos en què es constate, a instàncies de l’interessat, que no s’ha produït un increment de valor. Així mateix, es modifica el sistema objectiu de determinació de la base imposable de l’impost, perquè, d’acord amb el que es disposa en el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i, en el seu cas, la corresponent Llei de Pressupostos Generals de l’Estat, reflectisca en tot moment la realitat del mercat immobiliari i substituint-se els anteriorment vigents percentatges anuals aplicables sobre el valor del terreny per a la determinació de la base imposable de l’impost per uns coeficients màxims establits en funció del nombre d’anys transcorreguts des de l’adquisició del terreny, que seran actualitzats anualment.

També, s’introduix una regla de salvaguarda amb la finalitat d’evitar que la tributació per este impost poguera en algun cas resultar contrària al principi de capacitat econòmica, permetent, a instàncies del subjecte passiu, acomodar la càrrega tributària a l’increment de valor efectivament obtingut, convertint esta fórmula de determinació objectiva en un sistema optatiu que només resultarà d’aplicació en aquells casos en els quals el subjecte passiu no faça ús del seu dret a determinar la base imposable en règim d’estimació directa.

Tenint això en compte, i d’acord amb l’informe sobre l’impacte financer obrant en l’expedient es preveu un impacte financer negatiu per a l’ajuntament de 183.428,95 €.

Tags: València

Lo + leído

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Xàtiva ha conclòs la seua participació en la segona edició de l’Open House València amb…

Gandia impulsa un pacte de ciutat per a desbloquejar el futur Centre d’FP

L’Ajuntament de Gandia ha reclamat de manera contundent a la Generalitat Valenciana la licitació immediata…

Otras noticias

0918 Reial Senyera balco. Visit Valencia ©Daniel Duart
Valencia ciudad

Tradición, historia y solidaridad: agenda completa de actos del 9 d’Octubre en València

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 09 22 at 13.09.06
CulturarteValencia ciudad

María Martín Gallego, de Galería Cuatro, gana el 7º Premio Popular Cervezas Alhambra de Abierto València

Por Javier Ruiz
informe pisa
Comunitat Valenciana

El sistema educatiu valencià toca fons en l’informe PISA amb pèrdues de fins a 58 punts de rendiment

Por Adrián Lupiáñez
valencia
Valencia ciudad

València desbloquea el Plan Especial de la Malva-rosa para construir nuevas viviendas y equipamientos

Por Adrián Lupiáñez
upv
Valencia

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

Por Adrián Lupiáñez
Quatre Carreres
Valencia ciudad

Quatre Carreres sumará 59 viviendas con terrazas y zonas comunes tras una inversión municipal de 20 millones

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?