ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt reurbanitzarà la plaça del Sol del port per «millorar la convivència»

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 6, 2022
265 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

La inversió ascendix a més de 500.000 euros i està cofinanciada al 50% pel Fons FEDER de la Unió Europea

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Sagunt ha aprovat la inclusió d’una nova inversió de més de 500.000 euros en l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat de la ciutat, l’EDUSI Join Sagunt, que està cofinançada al 50% pel Fons FEDER de la Unió Europea.

Amb la finalitat de millorar de la qualitat de vida la ciutadania a través de l’adequació de les instal·lacions i infraestructures públiques per a potenciar els entorns urbans com a llocs de trobada, oci i reunió amb la finalitat de disminuir el risc d’exclusió social i augmentar la integració de totes les persones, l’Ajuntament de Sagunt veu convenient i necessari contribuir a la seua posada en valor millorant espais públics per a facilitar la convivència. Per això, es pretén la reurbanització i «millora de la convivència» en la plaça del Sol del Port de Sagunt.

La plaça del Sol és el centre neuràlgic de la vida pública del Port de Sagunt. La seua situació particular, envoltada d’equipaments diversos i de gran influència sobre l’espai públic (Mercat Municipal i mercat ambulant, CEIP Nuestra Señora de Begoña, Comissaria de Policia, Tinència d’Alcaldia, Falla Plaza del Sol, etc.) fa que siga un entorn urbà d’elevada complexitat soci territorial i, per tant, mereixedor d’una anàlisi i proposta d’intervenció acurada.

L’import de l’actuació, que ha presentat el departament de Manteniment, ascendix a la quantitat de 544.346 €, dels quals el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), cofinança el 50% en el marc de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat ‘Join Sagunt’ del Programa Operatiu pluriregional d’España FEDER 2014-2020.

La voluntat tècnica i política de millora integral de la plaça del Sol coincidix amb les necessitats ciutadanes històriques respecte a eixe espai públic i els seus entorns. En este sentit és convenient protegir, augmentar i millorar la vegetació existent, connectar amb els equipaments i el barri adjacents, i possibilitar una activitat quotidiana de qualitat, amb mobiliari adequat i, sobretot, ombres.

El regidor de Manteniment, Pepe Gil, ha indicat que en la Junta de Govern Local Extraordinària que es va celebrar ahir es va aprovar, entre altres coses, la declaració d’interés de la EDUSI referida a la plaça del Sol. «Des de fa ja un temps es va encarregar per part del departament de Manteniment que s’estudiara la plaça del Sol i tots els problemes que estaven associats a ella per falta d’ombra i poca usabilitat, entre altres, per a poder fer una intervenció».

A més, Gil ha explicat que l’àmbit d’actuació és «quasi tota la plaça del Sol i ha sigut part del procés participatiu iniciat per una empresa i que ha comptat amb la participació d’associacions de veïns que han sigut convidats a participar, la societat civil del voltant, els col·legis i el propi col·legi Begoña que està en la plaça. La intervenció el que pretén és donar major usabilitat i participar en el programa de patis oberts».

És important també facilitar l’ús i apropiació dels espais per part dels veïns i veïnes de la zona, que han de sentir-se en la seua plaça. En este sentit, accions vinculades a reforçar la identitat de la plaça del Sol i a implicar les persones en el seu disseny o en la seua transformació material seran fonamentals perquè l’espai aculla usos i persones usuàries diverses, especialment pel seu caràcter neuràlgic i d’escala de ciutat.

L’espai d’intervenció d’esta nova actuació inclou la plaça del Sol i el seu entorn urbà immediat. Està delimitat en l’àrea occidental pel carrer Progreso i pel Mercat Municipal, i en l’oriental pel CEIP Nuestra Señora de Begoña i pels carrers Virgen del Carmen, Colón i Trabajo.

Entre alguns dels treballs a realitzar destaquen la reurbanització de l’àrea oriental de la plaça del Sol, així com la conversió a plataforma única d’un tram del carrer Virgen del Carmen, de la calçada en la façana sud del CEIP i de la calçada en la façana nord del Mercat. En l’àrea occidental de la plaça del Sol es contempla la millora de la pèrgola existent i la construcció d’una pèrgola addicional. L’àmbit de proposta comprén una superfície de 4.672,73m².

La regidora delegada de la EDUSI, Natalia Antonino, ha destacat que «una vegada més gràcies a l’ajuda del Fons FEDER de la Unió Europea posarem en marxa una inversió que ens permetrà millorar la qualitat de vida de la ciutadania a través de l’adequació de les instal·lacions i infraestructures públiques».

Tags: València

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 11 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 11 de julio indica una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 11 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 11 de julio anuncia un día poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 11 de julio

Peñíscola disfrutará de un sábado con temperaturas suaves y cielos poco nubosos, sin riesgo de…

Otras noticias

Costa de Alboraia.
Baix VinalopóComunitat ValencianaEl Camp de MorvedreL'AlacantíL'Horta NordLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera BaixaLa SaforLa Vega Baja

Radiografía del alquiler en la costa valenciana: de la exclusividad de Alboraia y Xàbia a los precios más amables de Vinaròs

Por Toni Cuquerella
M1IMG8079
El Camp de Morvedre

Sagunt repartirá 10.000 pulseras antipérdida para niños y mayores en sus playas

Por Javier Ruiz
Consultori del Raval de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Bloquejat el trasllat del Consultori del Raval: Sagunt reclama 461.000 euros a la Generalitat per unes instal·lacions «inadequades»

Por Toni Cuquerella
Sagunt en Escena y los protagonistas teatrales de este 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Estos son los grandes nombres que actuarán este verano en Sagunt a Escena

Por Adrián Lupiáñez
Presentación de Sagunt a Escena 2026.
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunt a Escena 2026: Programación completa, fechas y grandes figuras del festival en el Teatro Romano

Por Toni Cuquerella
1 6
El Camp de Morvedre

La Policía Nacional detiene a 12 personas por tráfico de drogas en Camp de Morvedre

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?